Pagina 1 van 1
trillende achteras met veel lawaai vanaf 110 km per uur
Geplaatst: 15.08.2011 - 23:27
door jan.verstreken@leembouwer
v50 2006, 20d, 150000 km, verlaagd chassis: Sinds kort maakt de wagen een ronkend geluid aan de achterkant. Nu trilt (hevig) de wagen ook nog wanneer er 110 of meer wordt mee gereden. Geen nieuwe banden geplaatst, geen nieuwe remmen, niks. Heb ook al de startmotor stuk gehad en onlangs nog nieuwe alternator moeten plaatsen? volvo???? ik weet niet of ik er nog een nieuwe wil. Voorheen vw gehad, nooit stukken gehad, zelfs geen knalpot en 280000 km mee gereden. Iemand raad? Dank bij voorbaat? mvg Jan
Geplaatst: 15.08.2011 - 23:28
door Johan s60
Wiellager wellicht
Geplaatst: 15.08.2011 - 23:31
door V70/2.4D/2003
Iemand raad? Dank bij voorbaat?
Inruilen voor een V.W.
Geplaatst: 15.08.2011 - 23:32
door jan.verstreken@leembouwer
Hoe kunt ge dit controleren? Is dit te zien, wanneer de banden worden verwijderd?
Geplaatst: 15.08.2011 - 23:34
door 945i
Cuppende banden, uitlaat... Allemaal dingen die je ook bij een VW kan krijgen, normale slijtage/onderhoud.
Geplaatst: 18.08.2011 - 20:04
door freetn
zal waarschijnlijk een wiellager zijn of cuppende banden. Dit zijn de 2 dingen die het meest voorkomen bij V50.
Om een wiellager te controleren moet de auto opkrikken en het wiel snel ronddraaien, wanneer je iets hoort grollen dan heb je een versleten wiellager.
Om cuppende banden te controleren moet je gewoon met je vingers over het loopvlak van de band wrijven. wanneer dit golvend is dan moet je de banden vervangen.
trillende achteras met veel lawaai
Geplaatst: 30.01.2012 - 18:09
door reinier b
Ik heb een V50 2.0 benzine 2006. Zomerbanden en R-velgen eronder.
Ik kreeg last van trillingen in de voor en achteras.
Daarna er is heel veel mee gebeurt :opnieuw balanceren, opnieuw balanceren met de band een halve slag gedraaid ivm hoogteslag , ander merk banden was eerst..., nieuwe michelin, balanceren bij een ander.
Het probleem werd wel minder erg maar werd niet opgelost !!! Ik ben ermee naar euromaster gegaan want die hebben een " under-car-balancer ", dan blijft het wiel aan de auto zitten. De achterwielen werden eraf gehaald en op de normale manier gebalanceerd. Daarna een klein rondje rijden - probleem leek kleiner maar het was niet opgelost.
De monteur zei " ik hoef er niks voor te hebben want het probleem is niet opgelost maar ik weet wel wat de oorzaak is. De oorzaak is ; DE VELG IS TE BREED VOOR DE BANDenmaat , daarom STAAN OOK DE WANGEN VAN DE BAND SCHUIN IPV RECHT. Je hebt inderdaad achter meer problemen dan voor omdat het een voorwielaandrijving is, de voorwielen moeten werken, de achterwielen hobbelen maar een beetje mee.
Geplaatst: 04.05.2012 - 22:14
door m123maurice
Lijkt me toch niet het probleem van te brede velgen. Wanneer je de standaard wielen hebt gemonteerd, heb je een 6 of 6,5 J velg erop. Als je dan de standaard banden hebt (205-55-16) is er niets aan de hand. Dat vind ik een vreemd verhaal.
Ik heb zelf ook erg veel last van trillingen. Denk dat het inherent is aan een V50. De auto is gevoelig voor asfalt en trillingen. Heb nu een nieuwe velgenset (origineel Volvo met Michelin). Trillingen zijn minder maar zeker niet weg.
Moeten het maar accepteren (ben er niet blij mee)....
Geplaatst: 04.05.2012 - 22:41
door VolvoXC70
:-#