Pagina 1 van 1

S70 LPG G3 stottert of houd in loopt soms op 4 cilinders

Geplaatst: 17.08.2011 - 14:14
door Brian-070
Goedemiddag iedereen,

Ik heb een volvo s70 op LPG G3 met 374.000 km op de klok.Liep tot verkort prima.Maar nu begint hij steeds meer te meer in te houden en soms loopt ie in èèn keer op 4 cilinders..Dat laatste is heel af en toe.Bij het optrekken even een stootje en bij vaste snelheden om de zoveel tijd ff een tikje inhouden..Ik heb het laten checken en daar krijg ik te horen dat het met de computer te maken heeft.Hij schijn dan op bezine en gas te lopen..Bij de volvo uit laten lezen en daar staat weer een storing op injector no 5..Nu zegt dat LPG bedrijf dat ze mijn oude systeem moeten ombouwen naar een nieuw systeem..Van 3 kastjes naar 1 kastje ombouwen.Kosten minimaal €500,-.Heeft iemand ervaring hiermee of weet iemand wat het kan zijn??

Mvg Brian.

Geplaatst: 17.08.2011 - 19:13
door Gast
Welk merk LPG systeem?

Geplaatst: 19.08.2011 - 13:07
door Peter1977
Als je een verdamperinstallatie hebt, kan het ook een kwestie zijn van vuil in de verdamper en/of gasverdeelhuis.

Deze onderdelen kunnen schoon worden gemaakt en dan gaat het weer een tijdje goed. Uiteindelijk zal je ze moeten vervangen. Maar goed, dit geldt dus voor een verdamperinstallatie.

Geplaatst: 27.08.2011 - 14:47
door Brian-070
Sorry mensen maar kon een paar dagen niet inloggen..Ik heb een Vialle systeem..Maar de garage die voor Volvo offmarket inbouwt zegt dat ik het oude systeem moet om bouwen naar een nieuw systeem..?Dan zou ik van drie kastjes naar èèn gaan..?Heb hier echt geen verstand van..

Mvg,

Brian.

Geplaatst: 27.08.2011 - 16:18
door capslock
Wellicht een ander LPG bedrijf voor een tweede menig vragen?
Ik had vroeger een Kia, ook met een vialle lpg installatie, ingebouwd bij Jos van Ommeren in Haarlem. Tot nu toe goede ervaringen mee.

Geplaatst: 27.08.2011 - 21:23
door Gast
Vraag @Ludo even, die heeft wel kijk op Vialle systemen.
Kan je in ieder geval vertellen of dit nodig is of geld weggooien.

Geplaatst: 27.08.2011 - 23:20
door Ludo
De vraag is natuurlijk welk Vialle systeem, een AMS of LPi.
Voorheen heeft de motor goed gelopen, waarom zou er dan een ombouw moeten gebeuren?.

Bij een LPi is er een relais dat ervoor zorgt dat de benzine injectoren 'stop' zet tijdens lpg bedrijf.
Het gebeurt wel vaker dat de contacten in dat relais het laten afweten, waardoor er benzine ingespoten word tijdens lpg bedrijf.
Kostprijs van dat relais is ±80 euro.

Een draaiende motor op 4 cilinders, dat heeft een andere oorzaak, meestal een uitstroompijpje in een injector gebroken. ( op voorwaarde dat de ontsteking optimaal is)
Laat daarom voordat je (veel) geld gaat uitgeven, een correcte diagnose stellen door een Vialle specialist.

Geplaatst: 03.11.2011 - 14:19
door Brian-070
Goedemiddag iedereen,

Als eerst bedankt voor de reacties!! Ik kon een hele tijd niet inloggen op mijn account,vandaar dat het zolang duurde voordat ik weer kon reageren..

Het bizare is dat zodra ik overschakel op benzine loopt de motor perfect..
De laatste tijd loopt de motor goed op gas maar zo nu en dan komt het weer terug.
Het is een LPI systeem.Bij de volvo uit laten lezen waaruit een storing naar boven komt in injector nummer 5.

Het bedrijf waar ik m heb laten checken is een offmarket inbouw station van de Volvo.Volvo rade mij aan daarheen te gaan. Zij zeggen dat ik het systeem moet laten ombouwen naar een nieuw systeem van 3 naar 1 kastje..

Geplaatst: 03.11.2011 - 14:23
door V480-S60
En nu je het topic weer gevonden hebt wordt het in het juiste board geplaatst. Dit betreft geen af fabriek Bi-fuel. En daar is het topic Bi-Fuel wel specifiek voor bedoeld.

Geplaatst: 03.11.2011 - 21:05
door Ludo
Dit LPi systeem is van vóór 2000?.
Vermoedelijk wel omdat je over 3 kastjes praat, in dat geval moet voor ombouw de kabelboom ook vervangen worden.
Incl werkuren kan het die €500 wel verantwoorden.

Een andere optie, is een rondje bellen naar de Vialle inbouwstations, wellicht ligt er nog ergens een relais op het schap...

Geplaatst: 03.11.2011 - 21:12
door Trucker
Ik heb een rare vraag............
zit er wel een goed type koelvloeistof in het systeem
met een laag viespunt (van ongeveer -40 graden)

Als er niet genoeg antivies in het systeem zit dan is het gas niet goed van vloeibaar naar gasvormig te krijgen

Geplaatst: 03.11.2011 - 21:15
door Ludo
Dat verhaal gaat alleen op bij verdampersystemen.
Een LPi systeem is vloeibare injectie, dat staat los van koelvloeistof.

Geplaatst: 03.11.2011 - 22:19
door Trucker
Ludo schreef:Dat verhaal gaat alleen op bij verdampersystemen.
Een LPi systeem is vloeibare injectie, dat staat los van koelvloeistof.
Oke
Dat systeem ken ik niet :P