Pagina 1 van 2
TIPS! Voor de aankoop van een S60
Geplaatst: 17.08.2011 - 23:33
door escompany
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum! Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met wat tips over de aankoop van een S60.
Binnenkort moet ik mijn (lease) C30 inleveren ::( . De leasemaatschappij wil hem wel verkopen maar dan wel voor de hoofdprijs van ca. 13/14.000 euro. Een beetje veel voor een 3 jaar oude diesel met 140dzn op de teller dacht ik.
Aangezien ik redelijk wat km's maak per jaar (40 duizend) wil ik een comfortabele auto. Ik wil niet direct heel veel geld besteden aan een auto dus ik kwam uit bij een S60. Nu is het aanbod vrij groot en dus ook de prijsrange. Nu vraag ik mij af; ik kan een S60 kopen met ruim 200 duizend op de teller of één met minder voor een paar duizend meer. Wat is wijsheid. Welke 'kuren' kan ik tegenkomen.
Zou dit een goede deal zijn bijv.?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v3traiamvgls
Overigens richt ik mij alleen op auto's met NAP, BOVAG garantie en onderhoudshistorie.
Ik hoop op jullie reacties!
Geplaatst: 18.08.2011 - 00:04
door MS60R
Allereerst welkom hier...en goede keus!
De D5-diesels zijn volgens mij van behoorlijke (Volvo-)kwaliteit. Die moeten in ieder geval, zoals de 2.4 blokken, een noemenswaardige km-stand kunnen halen. Heerlijk rijden zal zo'n diesel in ieder geval en aan kracht zul je niets te kort komen!
Aangezien ikzelf een S60 op benzine rijd, kan ik je niet echt verder helpen met tips over een D5 motor. Daarvoor moet je bij andere deskundigen zijn...
Wat ik je nog kan meegeven:
- Stabilisatorstangen voor en achter (duidelijk hoorbaar als het niet goed is).
- Koppeling, al ligt dat wel aan de vorige berijder (rond deze km-stand?)
- ...
Alles valt of staat met het al dan niet gepleegde reguliere onderhoud!
Geplaatst: 18.08.2011 - 00:16
door escompany
Thx!
Ik zie dat je ook een BMW 3 serie bezit. Daar kijk ik toevallig ook naar. Niet het nieuwste model uiteraard, maar zo van rond 2003/2004. Touring ook... Prijsklasse is iets hoger maar heb ik altijd al willen rijden. Gevoel en verstand

....
Geplaatst: 18.08.2011 - 00:25
door MS60R
@ Escompany: Dat klopt! Zakelijk rijd ik een BMW 318d Touring en dit bevalt voor de zakelijke afstanden prima.
Door de giga-bijtelling rijd ik de BMW niet privé en door de company policy (3-Serie...) zal het ook niet snel veranderen. Een actuele S60/V60 is helaas niet mogelijk, vandaar dat ik privé wel voor een échte auto ben gegaan...

Geplaatst: 18.08.2011 - 00:36
door escompany
@MS60R: Hahaha duidelijk waar de voorkeur naar uitgaat
Nu moet ik zeggen dat een S60 ook voordeliger is om te rijden dan een BMW. Even kijkend puur naar de lasten als wegenbelasting en verzekering. Een BMW verzekeren in Rotterdam is belachelijk duur...
Een benzine heb ik ook aangedacht, maar gezien de km's niet echt handig denk ik. Qua aanschaf zijn ze wel voordeliger. Nja, nog maar even goe rekenen en wikken en wegen.
Thx again.
Geplaatst: 18.08.2011 - 07:16
door V70/2.4D/2003
escompany, met het juiste onderhoud en wijze van berijden draait een D5 tot in de eeuwigheid, bij wijze van spreken. De S60 van de link heeft een kapotte middenconsole, als dat representatief is: staan laten! Prijs is redelijk gelet op het feit dat hij bij een handelaar staat. Ik zou eens gaan zoeken via de site van Volvo.nl, zit je wat meer aan de "safe-side".
Geplaatst: 18.08.2011 - 08:12
door Rippie V70
Wat me zo even binnenvalt voor de D5:
Op tijd de distributie vervangen, verstuivers kan een probleem zijn. (=duur)
Verder let op als hij is gechipt, dan kan de 5 bak niet heel goed tegen een hoog koppel en een vermogen van rond de 200PK.
bij een handbak, let dan op de koppeling en het dualmass vliegwiel.
Bij een jongere D5 185PK kan er een probleem zijn met de regeneratie van het roetfilter waardoor er diesel in de motorolie komt. daarvoor is een software update.
Daarnaast komt ook regelmatig het stuurhuis terug. Als hij in een lange bocht zelf "stuurcorrecties" maakt is dit een punt van aandacht.
Geplaatst: 18.08.2011 - 09:08
door BlackcurrantV70
Ik heb mijn V70 laten keuren bij VAB in Antwerpen, voor een goeie 100 euro wordt de auto op honderden punten gecheckt, inclusief vermogen testbank en lakdikte meting.
Weet niet of er in NL ook zulke onafhankelijke diagnosecentra bestaan.
Ik hou meer van de motor van na 2005 met 6 traps geartronic, die motor is smeuiger dan de "oude D5" en niet zo aggressief.
Geplaatst: 18.08.2011 - 10:39
door roadrage
V70/2.4D/2003 wrote: schreef:escompany, met het juiste onderhoud en wijze van berijden draait een D5 tot in de eeuwigheid, bij wijze van spreken. De S60 van de link heeft een kapotte middenconsole, als dat representatief is: staan laten! Prijs is redelijk gelet op het feit dat hij bij een handelaar staat. Ik zou eens gaan zoeken via de site van Volvo.nl, zit je wat meer aan de "safe-side".
Hoe zie je dat die kapot is dan? misschien staat het klepje gewoon een beetje open.
En wat is er niet "safe" aan een volvo bij een handelaar MET Bovag MET NAP EN km history ?! of ben jij er zo een die er lekkerder van slaapt als er paar duizend meer is betaald dan eigenlijk noodzakelijk..
Geplaatst: 18.08.2011 - 21:58
door Msuidgeest
Hou vast aan je bedrag wat je wilt uitgeven aan een auto! Je zult de eerste niet zijn die meer uitgeeft en dat blijkt dat het later een beetje een dure auto geworden is.
Geplaatst: 18.08.2011 - 22:04
door JeroenSpock
Msuidgeest schreef:Hou vast aan je bedrag wat je wilt uitgeven aan een auto! Je zult de eerste niet zijn die meer uitgeeft en dat blijkt dat het later een beetje een dure auto geworden is.
Precies, 3600 euro in 2 jaar. Toch iets meer dan ik had verwacht.
Geplaatst: 19.08.2011 - 00:04
door Gast
Volg die C30 maar even. De lease maatschappij vraagt meestal de hoofdprijs aan de berijder.
Uit ervaring weet ik dat een auto aan de handel soms voor aanmerkelijk minder wordt verkocht.
De vorige eigenaar van mijn huidige auto moest 5000 euro meer betalen, dan ik er voor had betaald via de handel en die hadden er ook al aan verdiend.
De vorige lease-eigenaar was behoorlijk over de zeik toen hij dit (na vragen) van mij hoorde. Triest maar waar. Volvo-lease?
Het is toch een vraagprijs?
Bied eens 11.000 euro, als hij goed is onderhouden is hij dat wel waard en de lease maatschappij heeft er ook voordeel bij.
Ze hebben er geen werk meer van. Niet naar de veiling en geen vervoerskosten.....
Geplaatst: 19.08.2011 - 02:12
door escompany
Bedankt voor de reacties en de tips.
Ik heb even gekeken wat een C30 doet van mijn type, maar dan vind ik 11.000 ook nog fors. Als ik het afzet naar de cat.waarde (28k) dan is het echter wel redelijk. De nieuwe C30 is in aanschaf goedkoper dan toentertijd, vandaar wellicht nu duurder gebruikt?!
Groot voordeel is wel dat ik weet dat 'ie tip top in orde is, aangezien ik de enige berijder ben geweest...
Anderzijds heb ik dat bedrag niet voor een auto over. Het is een leuke auto maar ook niet echt praktisch, vandaar de zoektocht naar een andere

Geplaatst: 19.08.2011 - 07:36
door EVV
roadrage schreef:V70/2.4D/2003 wrote: schreef:escompany, met het juiste onderhoud en wijze van berijden draait een D5 tot in de eeuwigheid, bij wijze van spreken. De S60 van de link heeft een kapotte middenconsole, als dat representatief is: staan laten! Prijs is redelijk gelet op het feit dat hij bij een handelaar staat. Ik zou eens gaan zoeken via de site van Volvo.nl, zit je wat meer aan de "safe-side".
Hoe zie je dat die kapot is dan? misschien staat het klepje gewoon een beetje open.
Misschien ziet hij het omdat het klepje er helemaal niet meer in zit?
Geplaatst: 19.08.2011 - 10:22
door roadrage
EVV schreef:roadrage schreef:V70/2.4D/2003 wrote: schreef:escompany, met het juiste onderhoud en wijze van berijden draait een D5 tot in de eeuwigheid, bij wijze van spreken. De S60 van de link heeft een kapotte middenconsole, als dat representatief is: staan laten! Prijs is redelijk gelet op het feit dat hij bij een handelaar staat. Ik zou eens gaan zoeken via de site van Volvo.nl, zit je wat meer aan de "safe-side".
Hoe zie je dat die kapot is dan? misschien staat het klepje gewoon een beetje open.
Misschien ziet hij het omdat het klepje er helemaal niet meer in zit?
:? oopsie! ik zou zweren dat ik gister maar een paar fotos zag waarvan 1 met klepje half open.. drukke dag op de zaak zal ik maar zeggen :oops:
Geplaatst: 19.08.2011 - 10:24
door Laguna-S60
AlexV70 schreef:Volg die C30 maar even. De lease maatschappij vraagt meestal de hoofdprijs aan de berijder.
Wij hebben nu 2x op het punt gestaan om een de ex lease auto van een vriend van mijn vader over te nemen (alfa 159 3.2, golf 4 GTI), maar beide keren kregen wij een lagere prijs aangeboden dan dat ie later voor werd verkocht bij de garage/lease maatschappij, dat verschil was tussen de 2500 en 3000 euro

Geplaatst: 19.08.2011 - 10:33
door 945i
Waarom niet gedaan dan?
Geplaatst: 19.08.2011 - 10:36
door Laguna-S60
945i schreef:Waarom niet gedaan dan?
ik denk omdat de prijzen dan toch net wat boven budget bleven... maar mijn vader heeft wel een klein beetje veel spijt gehad dat ie de GTI toen niet heeft gekocht maar een mercedes... :twisted:
Geplaatst: 19.08.2011 - 23:50
door Gast
escompany schreef:Bedankt voor de reacties en de tips.
Ik heb even gekeken wat een C30 doet van mijn type, maar dan vind ik 11.000 ook nog fors. Als ik het afzet naar de cat.waarde (28k) dan is het echter wel redelijk.
Meer dan 5500 afschrijven per jaar op een C30? Ik vind dat nogal fors.
Geplaatst: 20.08.2011 - 13:51
door BlackcurrantV70
"vind ik 11.000 ook nog fors"
Dan zou ik geen S60 overwegen....