Pagina 1 van 2

g3

Geplaatst: 19.08.2011 - 22:28
door jan makamba
Geachte heren ,
ik wil een s40/v50 kopen en daar lpg in bouwen,en nu zegt de een niet doen de motoren van ford zijn niet geschikt om op lpg te rijden en bij ford zeggen ze kan heel goed geen probleem en met name de 1.8f is heel geschikt voor lpg,en natuurlijk de 2,4 van volvo.
graag jullie ervaring en menig hiet over.

mvg jan makamba

Geplaatst: 19.08.2011 - 22:32
door Oceanracer
Ik begrijp vooral het woordje "natuurlijk" niet aangaande de 2.4 van Volvo. Gas en (nieuwere) Volvo's gaan niet goed samen. Neem de tijd om alle info via het forum tot je te laten komen en maak dan een weloverwogen beslissing.

Welkom op het forum, trouwens!

g3

Geplaatst: 20.08.2011 - 09:39
door jan makamba
met natuurlijk bedoel ik dat de 2.4 ook geschikt is voor lpg.

mvg jan

Geplaatst: 20.08.2011 - 09:47
door Oceanracer
En dat lijkt me dus de verkeerde conclusie. De oude blokken waren zeer geschikt, maar een blok vanaf 2000 is dat absoluut niet meer. Lees bijvoorbeeld dit topic even door...

Geplaatst: 20.08.2011 - 17:25
door hugo1978
Ik heb zelf niet zulke positieve ervaringen met een V50 1.8F (bouwjaar 2008) met achteraf ingebouwde G3 installatie. De auto had veel moeite met de koude start en schokte regelmatig tijdens accelereren. Het leek vaak wel alsof ik een beginnend bestuurder was, zo moeilijk kreeg ik 'm soms aan de praat ;-(.

Ook altijd discussies gehad met G3 inbouwer en Volvo-dealer (dealer neemt zeer begrijpelijk geen enkele verantwoordelijkheid voor achteraf ingebouwde, niet Volvo-gecertificeerde, G3 installaties). Op dit moment rijd ik een V60 DRIVe en moet zeggen dat diesel toch een hele verademing is.

Mijn advies: geen 1.8F in combinatie met G3 installatie. Een vijfcilinder is te overwegen, maar laat je goed informeren en probeer eens een proefrit te maken in een gebruikte V50 2.4 met G3 zodat je zelf kunt ervaren hoe het aanvoelt. Succes.

Geplaatst: 20.08.2011 - 18:30
door bart simpson
er zijn geen door Volvo gecertificeerde G3 installaties

Geplaatst: 21.08.2011 - 11:48
door jan makamba
heren ,
bedankt voor het mee denken, ik rij nu al 8 jaar met een v40 1.8 met volvo motor en zonder toevoegingen (flashlube oid ) de auto is van 2000 en vanaf de eerste kilometers zat er lpg in ,en inmiddels staat de teller op 320780.
dit alles wel met een normale rijstijl geen hoge toeren of een sleurhut er achter.en op advies van een bevriende chef monteur van volvo een s40 2.4 gekocht van 2006 met 106000 km .ik hoop dat deze motor ook zover komt de praktijk zal het leren.
mvg jan makamba

Geplaatst: 21.08.2011 - 11:50
door bart simpson
mensen die teveel in het volvoverleden leven worden in het volvoheden soms wat teleurgesteld, al reeds 10 jaar is Volvo AB "anti-gas"

Geplaatst: 21.08.2011 - 12:19
door Oceanracer
Een gewaarschuwd mens...

Geplaatst: 21.08.2011 - 13:41
door Schorpioen
bart simpson schreef:mensen die teveel in het volvoverleden leven worden in het volvoheden soms wat teleurgesteld, al reeds 10 jaar is Volvo AB "anti-gas"
Dat is niet alleen bij Volvo het geval.
Komt ook door het feit niet niet alle autofabrikanten hun eigen motoren nog zelf ontwikkelen maar bij andere inkopen en daar kleine aanpassing aan doen.

Geplaatst: 21.08.2011 - 13:45
door 945i
Terwijl juist Ford nu LPG G3 af-fabriek levert. :lol:

Geplaatst: 21.08.2011 - 13:47
door bart simpson
Schorpioen schreef:
bart simpson schreef:mensen die teveel in het volvoverleden leven worden in het volvoheden soms wat teleurgesteld, al reeds 10 jaar is Volvo AB "anti-gas"
Dat is niet alleen bij Volvo het geval.
Komt ook door het feit niet niet alle autofabrikanten hun eigen motoren nog zelf ontwikkelen maar bij andere inkopen en daar kleine aanpassing aan doen.
volvo maakte het spul zelf en het was ongeschikt voor lpg,

Geplaatst: 21.08.2011 - 13:50
door Schorpioen
Ander soort materiaal voor het blok en de cilinderkop gebruikt.
Vroeger had je gietijzeren blokken en koppen die veel meer konden hebben dan het huidige aluminium.

Geplaatst: 21.08.2011 - 13:51
door bart simpson
vroeger droeg jij een korte broek, je bedoelde toen?

een gietijzeren motor van vroeger gaat heden ten dage nooit meer voldoen aan minimale emissie eisen, leg je neer bij die veranderingen.
LPG is ook gepiel in de marge...

Geplaatst: 21.08.2011 - 13:53
door Schorpioen
Draag ik nog weleens.
Voor veel mensen is vorig jaar al vroeger. ::lol:

Geplaatst: 03.09.2011 - 15:15
door Tuubke
Ik rij al een jaar probleemloos met een volvo v50 2.4i bj.2005 met een
lpg g-3 installatie die een jaar geleden is ingebouwd. Dus ik ben nog steeds tevreden.

Geplaatst: 03.09.2011 - 16:03
door bart simpson
ah, was jij dat!

Geplaatst: 03.09.2011 - 23:32
door V70/2.4D/2003
Tuubke schreef:Ik rij al een jaar probleemloos met een volvo v50 2.4i bj.2005 met een
lpg g-3 installatie die een jaar geleden is ingebouwd. Dus ik ben nog steeds tevreden.
Eindelijk.....welkom op dit forum.
En on topic zeg ik NIETS (omdat alles al gezegd en geschreven is)

Geplaatst: 04.09.2011 - 15:29
door corne
Gas is toch om op te koken :D

Geplaatst: 12.09.2011 - 12:01
door kmser
Heb het destijds ook overwogen, maar heb dan maar gekozen voor de 2.0D.