Hendels aan het stuur
Geplaatst: 18.12.2004 - 19:43
Als je de hendel van de ruitenwissers beweegt gebeurt er eerst niets. Vervolgens besluiten ze alle twee toch maar 'ns een keertje de handen uit de mouwen te steken, maar op de helft van de heen- of terugweg komen ze tot de conclusie dat het wel erg vermoeiend is en ze stoppen ze ermee. Zodra ze uitgerust zijn gaan de ruitenwissers weer door.
Als ze besluiten toch maar halverwege te blijven liggen, kun je ze weer wakker porren door aan de hendel te bewegen.
Vaak kunnen ze de ruststand niet terugvinden, je moet een beetje mikken om ze goed neer te zetten, en daar blijven ze ook staan. Maar als je de auto van contact afhaalt en dan weer op contact zet, gaan ze wel naar de ruststand. Conclusie: nadat je ze 'handmatig' in de ruststand zet, blijft er stroom op staan.
Ik vind dit verontrustend, ben een beetje bang voor kortsluiting. Bovendien is het niet ondenkbaar dat ze het tijdens een forse regenbui voor gezien houden (dat is al 'ns gebeurd, maar na een minuutje of twee gingen ze weer verder).
Naarmate de auto frequenter wordt gebruikt, wordt het ook minder, maar helemaal weg is het nooit.
Ook, maar dat is minder storend, wordt er niet automatisch gewist na het sproeien, terwijl dat wel zou moeten.
Ook doet het signaal grootlicht het al sinds jaar en dag (echt waar) niet, het gewone grootlicht doet het wel, wat kan ik daar aan doen?
Is dit gewoon een kwestie van 'andere hendeltjes van de sloop halen', of is er meer aan de hand, het is toch wel toevallig dat ze het alletwee niet goed doen.
Als ze besluiten toch maar halverwege te blijven liggen, kun je ze weer wakker porren door aan de hendel te bewegen.
Vaak kunnen ze de ruststand niet terugvinden, je moet een beetje mikken om ze goed neer te zetten, en daar blijven ze ook staan. Maar als je de auto van contact afhaalt en dan weer op contact zet, gaan ze wel naar de ruststand. Conclusie: nadat je ze 'handmatig' in de ruststand zet, blijft er stroom op staan.
Ik vind dit verontrustend, ben een beetje bang voor kortsluiting. Bovendien is het niet ondenkbaar dat ze het tijdens een forse regenbui voor gezien houden (dat is al 'ns gebeurd, maar na een minuutje of twee gingen ze weer verder).
Naarmate de auto frequenter wordt gebruikt, wordt het ook minder, maar helemaal weg is het nooit.
Ook, maar dat is minder storend, wordt er niet automatisch gewist na het sproeien, terwijl dat wel zou moeten.
Ook doet het signaal grootlicht het al sinds jaar en dag (echt waar) niet, het gewone grootlicht doet het wel, wat kan ik daar aan doen?
Is dit gewoon een kwestie van 'andere hendeltjes van de sloop halen', of is er meer aan de hand, het is toch wel toevallig dat ze het alletwee niet goed doen.