DrivE s/s in "noodloop"
Geplaatst: 28.08.2011 - 10:38
Ik weet niet of dit probleem bekend is, maar ik zal even een situatie schets doen:
Mijn vader zat in zuid Frankrijk afgelopen week, en belde mij op dat alle trekkracht van zijn V50 DrivE s/s MY11 weggevallen was met de exacte symptomen van een losgeschoten turbo slang.
De omgeving temperaturen waren 35gr+ en er hing een 1300 kg zware caravan achter (wat volgens kenteken toegestaan is)
De vorige V50 1.6D MY07 (net voordat de aanduiding DrivE gebruikt werd) heeft dit werk met 5pk minder altijd voortreffelijk verricht. Daarom was zijn keuze voor de huidige V50 makkelijk met een paar pks/nms extra.
De hulpdiensten en Volvo dealers in Frankrijk blijven eigenaardige lui (met nadruk op Lui...) Maar na uitlezing de volgende dag, waren er volgens zeggen geen storingen bekend. De auto liep en reed de volgende dag ook weer normaal (wat de losgeschoten Turbo slang uitsloot)
Dus onverrichte zaken werdt hij weer op pad gestuurd. Geen software werd aangepast en geen sleutel heeft de auto aangeraakt.
Met een iets koelere dag was er geen probleem.
De auto heeft mijn vader later afgelopen week nog 1 keer laten staan... Maar na een afkoel periode weer gestart en "gewoon" door kunnen rijden.
Erg vervelend, want het vertrouwen is nu volledig weg bij mijn ouwe heer, en de vakantie werd van richting veranderd om niet in de bergen te stranden met dit probleem.
Dus...mijn vraag(vragen...):
-Is bij meerdere van soortgelijke auto's dit al eens voorgevallen?
-Is dit een soort "noodloop", en waarom kwam er geen melding van te voren?
-Hangt dit samen met het s/s verhaal van een vorig topic?
-Ikzelf denk dat er meerdere software versies zijn voor verschillende landen...zit ik goed?
Alvast bedankt, en als ik incompleet ben laat het dan weten...dan vul ik het aan met alle info die mij bekend is.
Grtzz Erwin
Mijn vader zat in zuid Frankrijk afgelopen week, en belde mij op dat alle trekkracht van zijn V50 DrivE s/s MY11 weggevallen was met de exacte symptomen van een losgeschoten turbo slang.
De omgeving temperaturen waren 35gr+ en er hing een 1300 kg zware caravan achter (wat volgens kenteken toegestaan is)
De vorige V50 1.6D MY07 (net voordat de aanduiding DrivE gebruikt werd) heeft dit werk met 5pk minder altijd voortreffelijk verricht. Daarom was zijn keuze voor de huidige V50 makkelijk met een paar pks/nms extra.
De hulpdiensten en Volvo dealers in Frankrijk blijven eigenaardige lui (met nadruk op Lui...) Maar na uitlezing de volgende dag, waren er volgens zeggen geen storingen bekend. De auto liep en reed de volgende dag ook weer normaal (wat de losgeschoten Turbo slang uitsloot)
Dus onverrichte zaken werdt hij weer op pad gestuurd. Geen software werd aangepast en geen sleutel heeft de auto aangeraakt.
Met een iets koelere dag was er geen probleem.
De auto heeft mijn vader later afgelopen week nog 1 keer laten staan... Maar na een afkoel periode weer gestart en "gewoon" door kunnen rijden.
Erg vervelend, want het vertrouwen is nu volledig weg bij mijn ouwe heer, en de vakantie werd van richting veranderd om niet in de bergen te stranden met dit probleem.
Dus...mijn vraag(vragen...):
-Is bij meerdere van soortgelijke auto's dit al eens voorgevallen?
-Is dit een soort "noodloop", en waarom kwam er geen melding van te voren?
-Hangt dit samen met het s/s verhaal van een vorig topic?
-Ikzelf denk dat er meerdere software versies zijn voor verschillende landen...zit ik goed?
Alvast bedankt, en als ik incompleet ben laat het dan weten...dan vul ik het aan met alle info die mij bekend is.
Grtzz Erwin