Pagina 1 van 1
Veerpoot kraakt LV oplossing? Met foto's voor de analfabeten
Geplaatst: 28.08.2011 - 15:48
door chris_zweden
Veerpoot links voor kraakt, bij vrijwel elk kuiltje in de weg. Ondertussen de oude veren er onder maar het gekraak blijft, de garage (non-volvo) heeft 3 keer de veerpoot uit elkaar gehaald, maar het geluid blijft. De schijf (aan de bovenkant van de veerpoot) draait gewoon soepel en zonder geluid maar ja, daar zit ook geen 600kg op als je het met de hand draait.
Het kraakt ook als je met je hand op de auto duwt, sterker nog, je voelt het pinnetje (met de schroefdraad) bewegen en daar komt het geluid ook vandaan. Net alsof er speling is of er een onderdeel mist?
Gaat dus om het gat tussen de 3 bouten, die beweegt (enkel voelbaar) als van bovenaf op de auto duwt.
Ik hoor graag als iemand het weet, wordt helemaal gek van het geluid.

Geplaatst: 28.08.2011 - 15:53
door 945i
Mooie foto's.
Geplaatst: 28.08.2011 - 16:27
door gsx750r
Ik kan me niet herinneren ooit onder de motorkap gekeken te hebben van een S80 van vóór MY00 maar bij mijn S80, MY00 dus, ziet het er linksvoor in ieder geval geheel anders uit.
Mijn accu zit onder de laadvloer van de kofferbak.
Rob
Geplaatst: 29.08.2011 - 10:40
door chris_zweden
Niemand die het weet?
Geplaatst: 29.08.2011 - 10:44
door Maus-met-Volvo
Lijkt me dan toch de schokbreker of bovenste veerschotel. Kan ook de isolator zijn, maar die zit onder en verklaard de speling op de schokbreker zuiger niet.
Geplaatst: 29.08.2011 - 12:56
door roadrage
Ik denk dat ik dat dus ook had.
Een heel erg gekraak bij zelfs het duwen van de auto.
Bij mij heeft mijn monteur dus vanaf de bovenkant de boel met een of ander vet goed ingesmeerd en het is helemaal weg!
Scheen volgens hem een rubberen ring te zijn die helemaal bovenop zit zegmaar die helemaal was uitgedroogd en scheurtjes heeft. die zorgt voor dat hinderlijke geluid.
Dit moest worden vervangen maar dan de hele schokdemper en veer eronderuit om bij het desbetreffende onderdeel te komen.
Dus als quickfix heeft die het dus ingevet en dik 2maanden verder heb ik er nog steeds niets meer van gemerkt.
Uploaded with
ImageShack.us
Geplaatst: 29.08.2011 - 14:29
door chris_zweden
Ware dat er bij mij nooit zo'n rubber heeft gezeten... andere kant zit geen rubber en geen gekraak. Kan er wel wat kopervet tussen stoppen maar dat verzacht enkel de pijn denk ik.
Geplaatst: 29.08.2011 - 14:51
door roadrage
Ja maar ik bedoel ook niet de uitstekende rubber wat er bij jou niet zit he.
Die ring zou dan echt waar de pijltjes op mijn pic stoppen onder die bolling zitten en dus niet zichtbaar. dezelfde ronde bolling die er ook bij jou zit.
Die zit goed volgestopt met ik meen mij inderdaad te herinneren dat hij zei kopervet.
Maar ik ben ook geen techneut..
success met het op sporen van de oorzaak. ik kan me ook mateloos irriteren aan kraakjes e.d.
Geplaatst: 29.08.2011 - 16:09
door chris_zweden
Auto opgekrikt, bouten steeds per 2 los gemaakt en de ander half zodat de poot beweegbaar was en daar kopervet op gesmeerd, de boel vastgemaakt en het gekraak is weg, echter hoor je het kopervet zuigen als je op de auto duwt dus het lijkt toch of er ergens speling is. Dit lijkt mij meer een tijdelijke oplossing of de facto is het een maskering van het geluid.
Zit inderdaad een rubber in maar die oogt goed.
Geplaatst: 30.08.2011 - 12:11
door jpwg001
gsx750r schreef:Ik kan me niet herinneren ooit onder de motorkap gekeken te hebben van een S80 van vóór MY00 maar bij mijn S80, MY00 dus, ziet het er linksvoor in ieder geval geheel anders uit.
Mijn accu zit onder de laadvloer van de kofferbak.
Rob
Is dit een Turbomotor? Je hebt ook een stabilisator. Die heb ik ook. Misschien mist de TS enkele onderdelen...

Geplaatst: 30.08.2011 - 12:13
door Maus-met-Volvo
Nou, dit is geen stabilisator volgens mij; eerder de achterste motorophanging...
Geplaatst: 30.08.2011 - 12:49
door M@rcel
gsx750r schreef:Ik kan me niet herinneren ooit onder de motorkap gekeken te hebben van een S80 van vóór MY00 maar bij mijn S80, MY00 dus, ziet het er linksvoor in ieder geval geheel anders uit.
Mijn accu zit onder de laadvloer van de kofferbak.
Rob
TS heeft een MY07, dus een S80 II.