Vliegwiel V40 1.9D (eind) 1999
Geplaatst: 29.08.2011 - 19:09
Vorige week donderdag wou ik van 1ste naar 2de schakelen en toen ik mijn koppelingspedaal loste gebeurde er niets, de auto liep gewoon verder uit.
Ik heb de auto dan op een parking kunnen tot stilstand brengen en dan met de GSM in de hand de nodige mensen contacteren.
Door de hulp van Volvo Assistance werd mijn auto naar de service garage gesleept waar ik altijd op onderhoud ga.
Na enkele uurtjes belde ik om te vragen wat er juist scheelde. Hun eerste antwoord was de versnellingsbak die kapot was, dit zou mij al snel € 2.600 kosten. Zelf ken ik ook wel wat van techniek en ik vond het zeer merkwaardig dat zij de versnellingsbak vermelden (zeker omdat ik geen luide knal gehoord heb en nog alle vitessen kon nemen). Ook wisten ze mij te zeggen dat ik binnen 3.000 km mijn groot onderhoud zou hebben waar onder andere de distributieriem en dergelijke diende vervangen te worden (auto heeft 237.000 km). Dit zou mij dan nog eens € 1.400 kosten.
Doordat ik best wel achterdochtig was over de mening van de garage heb ik de auto laten ophalen door een bevriende garagist om een tweede mening te verkrijgen.
En die kreeg ik vandaag. Volgens hem is de oorzaak het vliegwiel. Dit zou dan komen op een € 1.600 met werk en al reeds inbegrepen.
Nu twijfel ik sterk of dit nog de moeite is? Het groot onderhoud kan ik nog uitstellen en de distributieriem is normaal al vervangen bij 200.000 km (al moet ik dit nog verifiëren m.b.v. de sticker in de wagen).
Hoeveel wordt er nog gegeven voor een Volvo V40 van 99 met 240.000km die wel in zeer goeie staat is (buiten wat gebruiks- en slijtagesporen).
En, moest ik hem niet doen herstellen, waar ga je dan heen met het wrak? Geeft een ijzerhandelaar hier nog geld voor (liefst in België)?
Alvast bedankt!
Ik heb de auto dan op een parking kunnen tot stilstand brengen en dan met de GSM in de hand de nodige mensen contacteren.
Door de hulp van Volvo Assistance werd mijn auto naar de service garage gesleept waar ik altijd op onderhoud ga.
Na enkele uurtjes belde ik om te vragen wat er juist scheelde. Hun eerste antwoord was de versnellingsbak die kapot was, dit zou mij al snel € 2.600 kosten. Zelf ken ik ook wel wat van techniek en ik vond het zeer merkwaardig dat zij de versnellingsbak vermelden (zeker omdat ik geen luide knal gehoord heb en nog alle vitessen kon nemen). Ook wisten ze mij te zeggen dat ik binnen 3.000 km mijn groot onderhoud zou hebben waar onder andere de distributieriem en dergelijke diende vervangen te worden (auto heeft 237.000 km). Dit zou mij dan nog eens € 1.400 kosten.
Doordat ik best wel achterdochtig was over de mening van de garage heb ik de auto laten ophalen door een bevriende garagist om een tweede mening te verkrijgen.
En die kreeg ik vandaag. Volgens hem is de oorzaak het vliegwiel. Dit zou dan komen op een € 1.600 met werk en al reeds inbegrepen.
Nu twijfel ik sterk of dit nog de moeite is? Het groot onderhoud kan ik nog uitstellen en de distributieriem is normaal al vervangen bij 200.000 km (al moet ik dit nog verifiëren m.b.v. de sticker in de wagen).
Hoeveel wordt er nog gegeven voor een Volvo V40 van 99 met 240.000km die wel in zeer goeie staat is (buiten wat gebruiks- en slijtagesporen).
En, moest ik hem niet doen herstellen, waar ga je dan heen met het wrak? Geeft een ijzerhandelaar hier nog geld voor (liefst in België)?
Alvast bedankt!