Pagina 1 van 11

Problemen met aftermarket xenon in V70 2005 *opgelost*

Geplaatst: 03.09.2011 - 00:21
door elianmars
Ik heb een set Pilot xenon aangeschaft voor mijn V70. Vanavond wilde ik dat er in zetten. Is normaal gesproken zo gebeurd.

Het had ook zo gebeurd kunnen zijn, als het zou werken. Het probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg om beide xenonlampen tegelijk te laten branden.
Telkens valt er eentje uit.

Het ligt niet aan de ballast. Ik heb ze getest op een accu, ook nog getest met ballasten die ik nog had liggen.

Als ik de stekker van één lamp heb los gehaald en weer vast en het contact aan zet, is het die lamp die uitvalt. De ander blijft branden.

Ik baal als een stekker, want ik wil nu ook eindelijk wel xenon in mijn wagen...

Heeft iemand enig idee waarom het niet wil werken? Kan het te maken hebben met bepaalde software in de wagen? Ik begrijp er helemaal niks van. Ik ben de hele avond ermee bezig geweest en uiteindelijk ligt de xenon nu in de doos, in plaats van in de wagen :evil:

Geplaatst: 03.09.2011 - 08:52
door asta
Ik heb exact hetzelfde euvel gehad in mijn v50.
Ik kan je niet bevestigen dat het om hetzelfde probleem gaat bij jou maar het is het proberen waard!

Er is een + en een - aansluiting welke je moet overnemen op je xenonset.
Wellicht heb je hier geen erg in gehad en gaat het hier nu op fout.

Dit grapje heeft mij een dag gekost uiteindelijk en was volledig aan mijzelf toe te schrijven, ik had het schema verkeerd gelezen van de lampunit.
Zorg dus dat je echt de +/- op de juiste manier aansluit anders krijg je dus dit probleem (in ieder geval bij mijn set).
Bij mij uitte het in dat de lampen opstarte en 1 direct weer uitging.

Geplaatst: 03.09.2011 - 09:27
door Ben
mods break
alle niet ter zake doende bijdragen verwijderd

Geplaatst: 03.09.2011 - 11:16
door elianmars
asta schreef:Ik heb exact hetzelfde euvel gehad in mijn v50.
Ik kan je niet bevestigen dat het om hetzelfde probleem gaat bij jou maar het is het proberen waard!

Er is een + en een - aansluiting welke je moet overnemen op je xenonset.
Wellicht heb je hier geen erg in gehad en gaat het hier nu op fout.

Dit grapje heeft mij een dag gekost uiteindelijk en was volledig aan mijzelf toe te schrijven, ik had het schema verkeerd gelezen van de lampunit.
Zorg dus dat je echt de +/- op de juiste manier aansluit anders krijg je dus dit probleem (in ieder geval bij mijn set).
Bij mij uitte het in dat de lampen opstarte en 1 direct weer uitging.
Dat is het probleem niet, helaas. Ik heb het op alle mogelijke manieren aangesloten.

Inmiddels ben ik via Google op een site terecht gekomen waar een zelfde situatie wordt besproken.
Daar is het opgelost door de xenon via een, door de lichtschakelaar gestuurd, relais op de accu aan te sluiten.
Ik heb nu twee relais besteld en verwacht die dinsdag in huis te hebben. Dan ga ik er weer mee aan de slag om te kijken of het dan wel wil werken.

In ieder geval bedankt voor je normale reactie op mijn vraag. Dat schijnt op dit forum niet altijd even makkelijk te zijn :roll: :wink:

Geplaatst: 03.09.2011 - 14:29
door HansEindhovenV70
De standaard bedrading is hier niet goed voor geschikt. Je kunt beter zelf met een relais iets rechtstreeks vanaf de accu halen!

Heb je wel compleet andere koplampen? Als je het in de standaardkoplampen plaatst zijn binnen korte tijd de glazen geelachtig.

Geplaatst: 03.09.2011 - 18:10
door elianmars
HansEindhovenV70 schreef: Heb je wel compleet andere koplampen? Als je het in de standaardkoplampen plaatst zijn binnen korte tijd de glazen geelachtig.
Is dat zo? Zullen de "glazen" van de gewone heldere koplampen echt anders zijn dan van de heldere xenon koplampen?

Geplaatst: 03.09.2011 - 19:00
door blastaway
Wat voor merk set heb je gepakt? Heeft de leverancier niet een oplossing?
Kan me voorstellen dat je baalt!

Geplaatst: 03.09.2011 - 19:39
door elianmars
blastaway schreef:Wat voor merk set heb je gepakt? Heeft de leverancier niet een oplossing?
Kan me voorstellen dat je baalt!
Pilot. Zie mijn eerste post :wink:

Ik heb Pilot een mail gestuurd en het probleem uitgelegd. Ik ben benieuwd of ik er antwoord op krijg.

Geplaatst: 03.09.2011 - 19:52
door sbv
ze zijn beide van kunststof of de glazen echt anders zijn ?

Geplaatst: 05.09.2011 - 14:15
door diesel01
Ik heb een jaar probleemloos rondgereden met een Pilot pro set incl canbus kabels in de vorige S60.
Kwalitatief een goede set, nu af fabriek adaptief xenon en dat is superieur.

Geplaatst: 06.09.2011 - 22:52
door elianmars
elianmars schreef:
blastaway schreef:Wat voor merk set heb je gepakt? Heeft de leverancier niet een oplossing?
Kan me voorstellen dat je baalt!
Pilot. Zie mijn eerste post :wink:

Ik heb Pilot een mail gestuurd en het probleem uitgelegd. Ik ben benieuwd of ik er antwoord op krijg.
Ik heb netjes antwoord gekregen van Pilot. Volgens hen zou het opgelost worden door de shunt te doorboren (weerstand die voorkomt dat er een storingsmelding verschijnt).
Maar bij MY '05 is deze shunt niet meer gemonteerd, dus daar had ik uiteindelijk ook niks aan.

Maarrrrrrrr.......... Ik ben vanavond aan de slag gegaan met twee relais. Die heb op op deze manier aangesloten:

Afbeelding

En jawel:

Afbeelding

En voor de stads/parkeerlichten heb ik leds gemonteerd:

Afbeelding


Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar uiteindelijk is het allemaal toch gelukt :D


Edit: Ook dit was de oplossing niet. Xenon werkt inmiddels wel, maar dan met een ontstoringskabel van Pilot.

Zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=905204#905204

Geplaatst: 06.09.2011 - 23:06
door diesel01
Idd eigenlijk heb je het zelf opgelost op de manier zoals pilot het zelf ook doet die oplossing heet canbus kabels.
Zorg ervoor dat je de koplampen goed schoon houdt je heb dan de minste kans op strooilicht.

Geplaatst: 06.09.2011 - 23:49
door elianmars
diesel01 schreef:Idd eigenlijk heb je het zelf opgelost op de manier zoals pilot het zelf ook doet die oplossing heet canbus kabels.
Zorg ervoor dat je de koplampen goed schoon houdt je heb dan de minste kans op strooilicht.
Nope. In deze Pilot ballasten is de canbuskabel ingebouwd. Het had dus gewoon moeten werken met deze ballasten.
Het is iets in het systeem/software van Volvo wat de boel dwars zat.

Geplaatst: 06.09.2011 - 23:51
door Ramon&Ramon
Mooi opgelost zo dus!
Ziet er goed uit!

Geplaatst: 07.09.2011 - 00:11
door sbv
Heel mooi Marcel, ik kom het binnenkort even bewonderen.
Heb je nu een deuk in je kenteken of lijkt dat maar zo.

Geplaatst: 07.09.2011 - 00:48
door elianmars
sbv schreef:Heel mooi Marcel, ik kom het binnenkort even bewonderen.
Heb je nu een deuk in je kenteken of lijkt dat maar zo.
Het viel mij ook op van de foto. Ik ben ooit tegen een laag muurtje gereden. Ik dacht geen schade te hebben, maar de kentekenplaat is dus toch verbogen.....

Geplaatst: 07.09.2011 - 01:20
door CeeBee
Netjes Marcel, mooie oplossing!

Geplaatst: 07.09.2011 - 02:46
door blastaway
Prima gedaan kerel! En helemaal Volvo waardig!
Blij dat het werkt.
Veel plezier ermee!
Waarom koop je niet direct de luxe kentekenplaten?

Geplaatst: 07.09.2011 - 08:41
door elianmars
blastaway schreef:Prima gedaan kerel! En helemaal Volvo waardig!
Blij dat het werkt.
Veel plezier ermee!
Waarom koop je niet direct de luxe kentekenplaten?
De luxe platen zitten er al op. Het is niet goed te zien op de foto, trouwens.

Ik denk dat ik wel een keer een nieuwe voor de voorkant bestel. Zo'n gekreukte is ook niks (zit ook al een deukje van een trekhaak in).

Geplaatst: 07.09.2011 - 12:31
door 945i
Elianmars en sbv weten dondersgoed wat de argumenten tegen zijn, zij hebben wel degelijk verstand van auto's en hoe het werkt (dat zie wel aan de oplossing voor het probleem)

Neemt niet weg dat er mensen zijn die meer het algemene beeld voor ogen hebben, als iedereen met xenon zonder automatische reinigingsinstallatie en hoogteregeling gaat rijden, is het geen pretje meer op de weg.

En zeg nou zelf, een V70 met blauw xenon licht.... :)