Pagina 1 van 2
940 van laatste of voorlaatste serie?
Geplaatst: 03.09.2011 - 11:31
door Siebert
Mijn 945 is van 13-05-1996. Nu wil ik een Haynes manual aanschaffen. Er zijn manuals voor de 940 die tot 1996 gaan. Maar van 1996 tot 1998 is de laatste serie geproduceerd. Ik vermoed dan onze 940 van de voorlaatste serie is (1 airbag, mag 1.600kg. trekken). Hoe kom ik dit zeker te weten en maakt dit veel uit voor het manual?
Geplaatst: 03.09.2011 - 11:37
door bart simpson
volgens mij niet, motoren waren steeds gelijk, my 1997 kreeg als verschil een startonderbreker, sidebags en in hoogte verstelbare koplampen std..
heb jij een schuifdak en een achterspoiler?
Geplaatst: 03.09.2011 - 11:40
door Siebert
Nope. Geen schuif/kanteldak

((, geen spoiler, geen in hoogte verstelbare koplampen, geen startonderbreker.... Wat een kale bende

Geplaatst: 03.09.2011 - 11:49
door bart simpson
Lijkt op een Malmö, niks mis mee...
Geplaatst: 03.09.2011 - 12:13
door Siebert
Lijkt op een Malmö, niks mis mee...
Hoe komen we daar achter? Kan er niks over vinden.
Opties:
Centrale portiervergrendeling op afstand.
4x electrische ramen.
Cruise control.
Automatische airco.
Stoelverwarming.
Leer.
Geintergreerd kinderzitje achterbank.
Armleuning met 2x bekerhouder voor, 2x bekerhouder achter.
Bestuurdersairbag.
SIPS.
Automaat.
Radio + 6-cd wisselaar origineel.
Mistlampen voor (&achter natuurlijk).
Temperatuur meter buiten.
Lichtmetaal 16inch (5x).
Electrisch verstelbaar en verwarmde buitenspiegels.
Bagagerek.
Bagagerollo.
Koplampsproeiers/wissers.
Geplaatst: 03.09.2011 - 12:40
door bart simpson
is 99,8% zeker een Malmö
Re: 940 van laatste of voorlaatste serie?
Geplaatst: 03.09.2011 - 15:35
door DawnBlueED
Siebert schreef:Mijn 945 is van 13-05-1996. Nu wil ik een Haynes manual aanschaffen. Er zijn manuals voor de 940 die tot 1996 gaan. Maar van 1996 tot 1998 is de laatste serie geproduceerd. Ik vermoed dan onze 940 van de voorlaatste serie is (1 airbag, mag 1.600kg. trekken). Hoe kom ik dit zeker te weten en maakt dit veel uit voor het manual?
Even bij Haynes zelf op de site kijken ............
De laatste druk gaat over de modellen t/m 98, maar wel
exclusief de diesel en 16V motoren
Je kan het boek ook gewoon bij bol.com bestellen
http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html
Of zelfs bij Ben op volvo-plaza.nl
http://www.volvo-plaza.nl/index.php?pag ... &Itemid=34
Succes!
Geplaatst: 04.09.2011 - 00:55
door Fat Rat
vanaf MY96 was eigenlijk de laatste serie volgens mij. Toen zijn alleen nog LPT en HPT motoren geleverd, geen ongeblazen red blocks meer. MY96 was dacht ik het laatste jaar dat de D24TIC nog geleverd werd.
In MY'95 had je al wel de LPT motoren maar er was een kleinigheidje anders in het motormanagement waardoor deze lastiger of niet op G3 te krijgen waren in geval van gas inbouw.
In MY95 was ook nog voor het laatst een ongeblazen Red block te krijgen, maar toen was de LPT al flink in opkomst.
MY94 en eerder min of meer de eerste serie 940.
Je kan eigenlijk zeggen dat de scheidingslijn ergens tussen modeljaar 95 en 96 hangt.
Over de missende opties, schuifkantel is alleen leuk voor mensen met een niet te lang bovenlichaam(dakje moet onder de sips balk door). Over verstelbare koplampen weet ik niet zo veel.
En de ene airbag heeft mogelijk ook te maken met het feit dat Volvo toen geen uitschakelbare airbags leverde(ivm plaatsen kinderzitje) zodat je hier zeker geen fouten mee zou kunnen maken.
Geplaatst: 04.09.2011 - 08:19
door bart simpson
di hoogte verstelbare koplampen waren een kentekenverplichting voor NL in 1997
Geplaatst: 04.09.2011 - 10:09
door Msuidgeest
De laatste serie is Polar gaan heten en daar staat geen 940 op de achterklep.
Geplaatst: 04.09.2011 - 11:50
door piet22
De prijslijsten met uitvoeringen e.d. van 1997 en 1998 staan nog steeds online op de site van Volvo NL.
De link is momenteel:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... n1997.aspx
Maar de site gaat elke 3 maanden op de schop, dus dan moet je weer even zoeken.
Geplaatst: 04.09.2011 - 21:16
door Siebert
Top zeg, die oude prijslijsten. Iemand toevallig in het bezit van eentje uit 1996? Volvo gaat namelijk terug tot 1997... Ik denk toch echt dat het een Malmo moet zijn

))
Geplaatst: 05.09.2011 - 09:08
door v700r
Volgens mij had Bart S. dat al gezegd!!
Geplaatst: 05.09.2011 - 10:39
door bodejodel
Ik lees 940IC in je onderschrift. Dat is de aanduiding die de LPT meekrijgt. Die is pas bij de latere serie ingevoerd. Als het goed is heb je ook een "hoge achterbank" met de vanzelf inschuivende hoofdsteunen als je de achterbank neerklapt en is het rubber van de achterste zijruiten ook uitgevoerd als 1 geheel in plaats van met een los raamrubbertje aan de onderzijde?
Geplaatst: 05.09.2011 - 14:25
door Siebert
Nee, zo'n achter bank heb ik niet. Moet eerst handmatig de hoofdsteunen naar beneden doen...
Geplaatst: 05.09.2011 - 14:52
door bodejodel
Ik twijfel nu zelf over de 2 buitenste hoofdsteunen. Ik heb geen 945 meer staan, dus ik kan het niet controleren.
Geplaatst: 05.09.2011 - 15:03
door bart simpson
Siebert schreef:Nee, zo'n achter bank heb ik niet. Moet eerst handmatig de hoofdsteunen naar beneden doen...
wat gebeurd er als je de rugleuning naar voren klapt?
Geplaatst: 05.09.2011 - 15:04
door Siebert
Niks... Krijg ik een heeeele grote kofferbak

Geplaatst: 05.09.2011 - 16:15
door bart simpson
maar schuiven die hoofdsteunen nu wel of niet in? (of heb je het niet geprobeerd?)
Geplaatst: 05.09.2011 - 16:19
door Siebert
Nee, schuiven niet in