Pagina 1 van 1
Volvo versus Ferrari
Geplaatst: 07.09.2011 - 22:05
door Volvoman
Geplaatst: 07.09.2011 - 22:16
door Laguna-S60
COOOL!
Geplaatst: 07.09.2011 - 22:32
door 945i
Dik 2000pk... dan mag het ook wel, en hoeveel is het verschil.. 5 meter?
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:06
door Volvoman
945i schreef:Dik 2000pk... dan mag het ook wel, en hoeveel is het verschil.. 5 meter?
en het verschil in gewicht? en luchtweerstand?
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:08
door 945i
Daarvoor zijn die pk's..

Het is en blijft een vreemde vergelijking.
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:28
door V70/2.4D/2003
Doe eens een spelletje met alleen een trekker, dus zonder oplegger. Dan moet je met je standaard auto toch echt aan de bak totdat die trekker zijn 93 begrensde km/h bereikt. Met een Scania V8 en een goede chauffeur die vlot en juist door de versnellingsbak kan heb je het nakijken.
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:30
door Iroll
En daarom juist leuk! Indrukwekkend hoe de pk's hun werk deden op het laatste stuk. Mooie shot vanuit de Ferrari toen die ingehaald werd.
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:48
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef:Doe eens een spelletje met alleen een trekker, dus zonder oplegger. Dan moet je met je standaard auto toch echt aan de bak totdat die trekker zijn 93 begrensde km/h bereikt. Met een Scania V8 en een goede chauffeur die vlot en juist door de versnellingsbak kan heb je het nakijken.
Hahaha.
Zoals de meeste wel weten heeft een truck 8 versnellingen die elke gedeeld worden door een zogenaamde spliter.
Bij een volgeladen truck kan de versnelling zijn 2(om aan te rollen) 4, 5, en vanaf 5 laag telkens een halve stap omhoog dus 5 hoog naar 6laag, und so weiter.
Zonder oplegger kun je in één keer in de 5e optrekken doe je dit op nat wegdek te bruuks krijg je alleen wielspin.
Een truck met 400pk laat met gemak een middenklasser achter zich, altijd lachen was dat vroeger.
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:53
door 945i
Toch betwijfel ik dat... tot de 50 km/h moet de truck 4 x schakelen, de middenklasser 1 x. weg winst. :razz:
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:59
door diesel01
945i schreef:Toch betwijfel ik dat... tot de 50 km/h moet de truck 4 x schakelen, de middenklasser 1 x. weg winst. :razz:
Dat is juist de gein.
Er wordt alleen hoog geschakeld.
In de 7e versnelling lopen de meeste trucks al tegen de begrenzer van 91km/h aan, in elke versnelling heeft een truck van 400pk tussen de 2300 en 2500nm koppel ter beschikking.
Geloof mij dat gaat vooruit en geeft meer sensatie dan mijn D5,
die volgens sommige maar een traag barrel is
Edit: trouwens niet dit soort exercities doen als de directeur van het transport bedrijf in dezelfde rij staat.
Geplaatst: 08.09.2011 - 10:01
door 945i
Jawel het gaat zeker goed vooruit, maar het schakelen duurt lang...
Geplaatst: 08.09.2011 - 10:03
door diesel01
Ik kon het sneller dan mijn GT dat doet :twisted:
Geplaatst: 08.09.2011 - 10:04
door 945i
Knap!

Geplaatst: 11.09.2011 - 16:42
door den toerist
Leuk filmpje!
Geplaatst: 21.09.2011 - 14:09
door Richo
Een normale vrachtwagen zonder oplegger rij je niet makkelijk eruit, ging tijdje terug na de nachtdienst naast eentje staan om de autoweg op te gaan nou ik werd er toch riant uitgetrokken met me 264 die maar tot de 120 in de 2 kan rijden (met kickdown natuurlijk). Had nog de grootste moeite om me me motor een vrachtwagen zonder oplegger eruit te rijden vanuit stilstand (oke, heb geen racer maar een chopper)
Geplaatst: 21.09.2011 - 14:42
door 360Degreez
Geniaal, zoekgereden worden door een vrachtwagen. Het is maar net hoe je je koppel gebruikt. Bij een stoplichtsprintje (ja ik maak me er ook weleens schuldig aan) trek ik ook dikwijls in z'n twee op. Je moet even de motor op toeren laten lopen maar doordat je een schakelmoment mist zit je al in z'n drie als de "tegenpartij" voor het eerst moet schakelen

Geplaatst: 22.09.2011 - 15:27
door gold
Cool inderdaad...
Maar ik zou toch wel weten wat ik op mijn oprit zet als ik mocht kiezen hoor...
Geplaatst: 22.09.2011 - 15:36
door 360Degreez
gold schreef:Cool inderdaad...
Maar ik zou toch wel weten wat ik op mijn oprit zet als ik mocht kiezen hoor...
Jay Leno had een mooie tussenoplossing gevonden. Een
30 Liter V12 (!!) van een Patton Tank in een Racewagen
En gelijk heeft 'ie!
Geplaatst: 29.09.2011 - 21:45
door gold
360Degreez schreef:gold schreef:Cool inderdaad...
Maar ik zou toch wel weten wat ik op mijn oprit zet als ik mocht kiezen hoor...
Jay Leno had een mooie tussenoplossing gevonden. Een
30 Liter V12 (!!) van een Patton Tank in een Racewagen
En gelijk heeft 'ie!
Hahaha... Jay is wel een beetje DE uitvergroting van mannen...
1500 pk... Valt eigenlijk nog in het niet bij hoe dat monster er uit ziet...
Geweldig!
Gee.... Ik zou wel de beschikking over zijn garage willen hebben hoor!
Geplaatst: 28.11.2011 - 18:55
door Thijs
Dat front lijkt wel war op die van de pewano rally XC60!