Pagina 1 van 2
Heen 140 PK en terug 170 PK
Geplaatst: 08.09.2011 - 19:27
door snorremans
Vandaag op bezoek geweest bij Rica tuning , heen met 140 PK en terug met 170 PK, dat is een wereld van verschil.
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:19
door Msuidgeest
Niet meer dan 30 ...
Maar het rijdt zeker net allemaal wat soepeler?
Geplaatst: 09.09.2011 - 19:14
door Maurice S60
Hoi,
Ik ben ook benieuwd hoe het bevalt
Ik twijfel nog steeds
Waar zit het verschil ?
Maurice
Geplaatst: 09.09.2011 - 19:15
door bart simpson
primair in het toerental
Geplaatst: 09.09.2011 - 19:20
door Misha
Het is vooral dat de rijbelevenis wat beter klopt. Bij de 140pk stopt het allemaal bij 4500 rpm, en inhalen wordt dan wat vreemd als je gewend bent dat je auto doortrekt bij meer toeren, met de 140pk is het dan net of iets of iemand je gasklep evenredig met het toerental dichtdrukt.
Geplaatst: 09.09.2011 - 19:33
door snorremans
Het voelt allemaal veel sneller, de motor is veel gevoeliger op het gas pedaal, de motor loopt ook veel rustiger zowel stationair als tijdens het rijden. en veel spirit in het geheel
Geplaatst: 09.09.2011 - 21:12
door Maurice S60
Hoi,
Is dit standaard software 170 PK of custom made
Mijn 2.4 vind ik nu schokkerig / je merkt gewoon dat hij geknepen is vanaf 2000 toeren net of hij aan de hik is
En wat gebeurd er met de snelheidsbegrenser, ik wil deze aangepast hebben.
Maurice
Geplaatst: 09.09.2011 - 21:20
door Misha
Denk dat je niet snel in de snelheidsbegrenzer loopt hoor..
Geplaatst: 09.09.2011 - 21:40
door Maurice S60
Denk dat je niet snel in de snelheidsbegrenzer loopt hoor..
Tot 210 KM en dan is het geknepen en op. electronisch begrensd beetje jammer
Geplaatst: 09.09.2011 - 21:52
door 945i
Harder gaat een het gewoon niet, de luchtweerstand is er ook nog.
Geplaatst: 09.09.2011 - 21:58
door Maurice S60
Harder gaat een het gewoon niet, de luchtweerstand is er ook nog.
Klopt maar hij loopt in een ruk naar de 210 km en dan is het in 1 keer op
Dus er zit gewoon voelbaar meer in
Heb ook begrepen dat Volvo 3 waarden heeft 205, 210, 234 km
Maurice
Geplaatst: 09.09.2011 - 22:03
door 945i
Met 140 pk is 210 km/h wel zo'n beetje het uiterst haalbare hoor, een 170 pk misschien 10 km/h harder, maar dan is het wel afgelopen.
Bovendien ben je knap bezig als je dat ergens langer dan 2.5 minuut op een redelijk veilige manier kan volhouden.
Kortom, een theoretische waarde.
Geplaatst: 09.09.2011 - 22:32
door Maurice S60
Bovendien ben je knap bezig als je dat ergens langer dan 2.5 minuut op een redelijk veilige manier kan volhouden.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Maar er zit voelbaar meer in, het kan bij Rica aangepast worden ( als ze terug zouden bellen ) maar doen er erg geheimzinnig over.
Dus het zou jammer zijn als je sneller op de 210 km zou zitten en dat dan weer die verdomde software ingrijpt.
Ik zit namenlijk vaak op de autobaan in Duitsland en daar vliegen nu de kleine wagentjes me om de oren bij wijzen van spreken.
Maurice
Geplaatst: 09.09.2011 - 22:38
door 945i
Is dat zo? Als je gemiddeld tussen de 150 en 180 km/h rijdt op de autobahn, dan zijn er niet veel die je voorbij komen, behalve de echt snelle jongens, is mijn ervaring tegenwoordig. 10 jaar geleden lag dat nog anders.
Geplaatst: 12.09.2011 - 13:20
door Grootje
Heb met mijn S40 2.4 140pk op de teller toch makkelijk 225 k,/h gehaald en rij met originele bandenmaat. Geen idee wat de GPS snelheid is hoor.
Heb voor mijn vader ook wel eens naar tuning van de 140pk versie navraag gedaan bij de bekende tuners en die zeggen allemaal dat het niet veel uitmaakt qua trekkracht. Het koppel stijgt daarvoor net te weinig maar solo merk je er veel meer van..
Veel plezier met je extra paarden snorremans!!
Geplaatst: 12.09.2011 - 14:21
door Fulaks
945i schreef:Is dat zo? Als je gemiddeld tussen de 150 en 180 km/h rijdt op de autobahn, dan zijn er niet veel die je voorbij komen, behalve de echt snelle jongens, is mijn ervaring tegenwoordig. 10 jaar geleden lag dat nog anders.
+1 :!:
Geplaatst: 12.09.2011 - 15:25
door Grootje
Op de A31 komen ze toch echt vaak voorbij!! Daar is dan gemiddeld ook minder verkeer.
Geplaatst: 14.09.2011 - 08:15
door Bakboord1
Is de auto ook op de rollenbank geweest voor en na?
Ik ben wel benieuwd naar een echte niet door paint gehaalde uitdraai. En dan met name of het koppel iets eerder vrij komt.
Geplaatst: 14.09.2011 - 19:45
door snorremans
Bakboord1 schreef:Is de auto ook op de rollenbank geweest voor en na?
Ik ben wel benieuwd naar een echte niet door paint gehaalde uitdraai. En dan met name of het koppel iets eerder vrij komt.
Nee is niet op de rollenbank geweest, ik kijk niet op een PK'tje meer of minder, voor mijn gevoel is de auto behoorlijk sneller geworden.
Grtz Snorremans
Geplaatst: 15.09.2011 - 13:51
door gold
Voor degene die hier over denken: volgens mij is het zo dat de 2.4 echt een geknepen 2.4i is. In feite haal je dus gewoon de beperking weg.
Volvo heeft in de 30/40/50 serie niet voor niets de 2.4 5cyl uit het gamma gehaald, jaren geleden, en vervangen door een 2.0 4cyl.
De 2.4 was erg populair: koste volgens mij 1500 - 2000 euro minder dan de 2.4i en voor 300 euro maakte je er destijds een 2.4i van
Ik denk dat ze heeel weinig 2.4i-tjes verkochten toen.