VOLVO 960 / S90 EXECUTIVE
Geplaatst: 16.09.2011 - 10:04
Beste forummers,
eind vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar mijn 10e volvo denk ik (buiten de andere marken die ik gereden heb) , en ik wist het moest een S90 executive worden.
aangezien er van deze auto's niet veel rondrijden in Nederland, ik denk ongeveer 26 stuks was het dus zoek naar een speld in een hooiberg.
Maar gelukkig via de digitale snelweg kwam ik in Madrid terecht bij een eigenaar van een zilvergrijze die er van af wilde.
hij was de 2e of 3e eigenaar nadat de auto door de directeur van de Spaanse spoorwegen van de hand was gedaan.
De auto was in een mint staat, en alleen 2 mindere voorbanden welke tzt vervangen moesten worden was de status van de auto.
Na veel email verkeer ben ik toen begin van dit jaar per vliegtuig naar Madrid afgereisd.
Toen ik daar aan kwam sloeg de schrikt mij om het hart, en als de auto in nederland had gestaan, had ik rechts omkeer gemaakt
de auto had lakschades "all over" en de Spaanse zon had er ook geen goed aan gedaan.
Tijdens de proefrit sijpelde de olie aan de bovenkant tussen de afdekkap en de kleppendeksel door.
De voorbanden daar kon je je haar in kammen, dus al met al niet erg geruststellend om de auto met 1700 km terug te jagen naar nederland.
De klok tikte door en ik was al een dag onderweg, dus ik moest een beslissing forceren.
ik vertrouwde op VOLVO, en kocht de auto, op de terug weg even olie peilen maar dat was een vergeefse daad, omdat r geen olie aan de stok bleef hangen.
eenmaal thuis met natuurlijk de olie op peil houdende bleek dat er een bout van de kleppendeksel los was getrild en daar werd de olie door weggedrukt.
2 slagen het boutje vast gezet en de lekkage was verdwenen.
Ook moest er technisch nog wel het e.e.a. gebeuren om de auto door de APK te krijgen, en ook dat is toen gebeurd.
Maar het geld was ook aardig op en moest ik wachten tot deze week zodat de auto nar de spuiter kon.
vandaag is hij weer terug en ik ben trots dat ik de bezitter ben van deze mooie limousine.
fotos van lakschade vervormde bumper ed zijn bijgevoegd evenals de fotos zos de auto er nu bij staat.
eind vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar mijn 10e volvo denk ik (buiten de andere marken die ik gereden heb) , en ik wist het moest een S90 executive worden.
aangezien er van deze auto's niet veel rondrijden in Nederland, ik denk ongeveer 26 stuks was het dus zoek naar een speld in een hooiberg.
Maar gelukkig via de digitale snelweg kwam ik in Madrid terecht bij een eigenaar van een zilvergrijze die er van af wilde.
hij was de 2e of 3e eigenaar nadat de auto door de directeur van de Spaanse spoorwegen van de hand was gedaan.
De auto was in een mint staat, en alleen 2 mindere voorbanden welke tzt vervangen moesten worden was de status van de auto.
Na veel email verkeer ben ik toen begin van dit jaar per vliegtuig naar Madrid afgereisd.
Toen ik daar aan kwam sloeg de schrikt mij om het hart, en als de auto in nederland had gestaan, had ik rechts omkeer gemaakt
de auto had lakschades "all over" en de Spaanse zon had er ook geen goed aan gedaan.
Tijdens de proefrit sijpelde de olie aan de bovenkant tussen de afdekkap en de kleppendeksel door.
De voorbanden daar kon je je haar in kammen, dus al met al niet erg geruststellend om de auto met 1700 km terug te jagen naar nederland.
De klok tikte door en ik was al een dag onderweg, dus ik moest een beslissing forceren.
ik vertrouwde op VOLVO, en kocht de auto, op de terug weg even olie peilen maar dat was een vergeefse daad, omdat r geen olie aan de stok bleef hangen.
eenmaal thuis met natuurlijk de olie op peil houdende bleek dat er een bout van de kleppendeksel los was getrild en daar werd de olie door weggedrukt.
2 slagen het boutje vast gezet en de lekkage was verdwenen.
Ook moest er technisch nog wel het e.e.a. gebeuren om de auto door de APK te krijgen, en ook dat is toen gebeurd.
Maar het geld was ook aardig op en moest ik wachten tot deze week zodat de auto nar de spuiter kon.
vandaag is hij weer terug en ik ben trots dat ik de bezitter ben van deze mooie limousine.
fotos van lakschade vervormde bumper ed zijn bijgevoegd evenals de fotos zos de auto er nu bij staat.