Pagina 1 van 2

Volvo onderdelen

Geplaatst: 16.09.2011 - 16:31
door sju_art
Ik ga volgende week weer een onderhoudsbeurt geven aan m'n volvo. Nou was ik benieuwd waar jullie (voor degenen die dit ook zelf doen/hebben gedaan) je onderdelen vandaan halen?

Waar ik woon hebben we automateriaal zaken, maar die vragen wel hoge prijzen en met name met bougies ed heb niet het idee dat men helemaal weet wat ze aanbieden.

Iemand tips of adviezen?

Geplaatst: 16.09.2011 - 18:12
door sbv
Ik haal al mijn onderdelen bij de Volvo dealer, die maakt meestal wel een leuke prijs voor me. Voordeel is dat ik zeker weet dat het bewezen goed is en dat ik de juiste spullen krijg. Prijzen zijn naar mijn idee schappelijk, althans geen reden om het elders te gaan kopen.
Olie bestel ik of op internet of koop het elders

Geplaatst: 16.09.2011 - 18:26
door M@rcel
olie/bougies op het internet
onderdelen bij de dealer, tenzij ik persé beter dan origineel wil.

Geplaatst: 16.09.2011 - 18:36
door Gast
M@rcel schreef:olie/bougies op het internet
onderdelen bij de dealer, tenzij ik persé beter dan origineel wil.
Idem dito.

Geplaatst: 16.09.2011 - 19:12
door Thijs
Hier idem!

Geplaatst: 17.09.2011 - 11:50
door sju_art
Ik zou in ieder geval graag de ngk bougies bestellen, maar jullie halen je olie daar ook vandaan? Welke site dan?

Zal eens de dealer raadplegen voor alle filters. Alleen deze keer een k&n luchtfilter monteren.

Bedankt.

Geplaatst: 17.09.2011 - 12:33
door M@rcel
K&N heb ik overwogen, maar heb ik niet gedaan nadat ik berichten had gelezen dat het inoliën van het filter een vervuilde LMM tot gevolg kan hebben.

Geplaatst: 17.09.2011 - 18:58
door Gast
Ik heb al 3 jaar een K&N filter in de "diesel", daarvoor zat ie in de "benzine".
Nog nooit problemen gehad. Als je, je maar houdt aan de onderhouds voorschriften.

Geplaatst: 17.09.2011 - 21:04
door Msuidgeest
"liever de dealer" was vroeger een bekende slogan. Maar dat is voor mij wel de plek om spullen te kopen. Zelfs banden en accu: de fastfitter is niet meer goedkoper.

Geplaatst: 17.09.2011 - 22:28
door M@rcel
oh ja, die was ik vergeten:
banden komen van http://www.autobandenmarkt.nl/
accu heb ik hier gehaald: http://www.accu-expert.nl/index.php?mod ... ID=3&iId=4
ik heb de 100Ah geplaatst. Dit is de grootste die erin past (kabellengtes, ontluchtingslangetjes, bevestiging, alles past). Een echte aanrader!

Geplaatst: 17.09.2011 - 22:44
door Msuidgeest
Erg fout M@rcel die te grote accu. Als je motor wat slechter gaat starten, start je de accu niet leeg maar verbrandt je jouw startmotor.

Een startmotor is namelijk gemaakt om een paar keer te gebruiken met starten en niet vele minuten achter elkaar.

Geplaatst: 17.09.2011 - 22:47
door M@rcel
Daar heb ik hem ook niet voor. Slecht starten moet je gewoon oplossen. Maar de extra capaciteit is erg prettig in de winter(sportgebieden). Ook heb ik sinds de vervanging geen "accuspanning laag" meer gezien als ik een tijdje de radio aan hebt staan. Debuggen van de VolCanExt is ook prettiger met extra capaciteit (=motor uit).

Geplaatst: 17.09.2011 - 22:57
door Msuidgeest
Begrijpelijke keus maar 100 Ah lijkt mij toch wel veel. Maar daar ga ik je niet verder mee vermoeien.

Geplaatst: 18.09.2011 - 00:52
door Thijs
Standaard is het 85? Dan valt 100 toch wel mee? Hij zal het alleen wat langer uitzingen. Wat is daar het probleem van Msuidgeest, ? Snap ik niet helemaal.

Geplaatst: 18.09.2011 - 05:53
door Iroll
Thijs schreef:Standaard is het 85? Dan valt 100 toch wel mee? Hij zal het alleen wat langer uitzingen. Wat is daar het probleem van Msuidgeest, ? Snap ik niet helemaal.
Ik snap het ook niet. Die paar amps extra zijn in de praktijk alleen maar prettig en zullen heus geen startmotor laten affikken. Beetje ver gezocht imho.

Geplaatst: 18.09.2011 - 11:49
door Msuidgeest
Standaard 85 Ah? Werkelijk?

Maar wat ik al schreef: het ging over het kapot draaien van je startmotor als je auto niet aanslaat. Maar M@rcel merkte terecht op dat je dan moet zorgen dattie goed start.
Hier staat iets over de startmotor: http://www.autoweetjes.com/dynamo.htm en dat is precies wat ik bedoel wat er kan gebeuren met een te grote accu.

Geplaatst: 18.09.2011 - 13:02
door M@rcel
Voor mijn 2.5T is 60Ah standaard.
Dus 100Ah is een behoorlijke upgrade ;)

Maar andere/betere/duurdere/goedkopere/... onderdelen is nooit een reden om onderhoud achterwege te laten.

Geplaatst: 18.09.2011 - 14:14
door Iroll
Maar je moet een startmotor ook niet constant laten draaien om hem te starten. Je moet de st.motor een paar sec. laten draaien, even wachten als hij niet start en weer een paar sec. starten. Dan geef je en de startmotor tijd om wat af te koelen en geef je de accu tijd om weer wat op krachten te komen.
Constant doorstarten is de verkeerde methode. En je accu is binnen de kortste keren leeg en je startmotor krijgt teveel op zijn donder.

Geplaatst: 18.09.2011 - 14:42
door Ramon&Ramon
Msuidgeest schreef:Begrijpelijke keus maar 100 Ah lijkt mij toch wel veel. Maar daar ga ik je niet verder mee vermoeien.

Een accu van 100 amp of meer heeft niets te maken met het doorstarten of een defecte startmotor,al is de accu 500 amp,het een heeft totaal niets te maken me het ander.

Geplaatst: 18.09.2011 - 14:43
door Ramon&Ramon
Het onnodig doorstarten ligt aan jezelf en niet aan de accu.