Pagina 1 van 1

geel motor-icoontje v70 d5

Geplaatst: 17.09.2011 - 22:21
door charly
Geacht forum,

Het instructieboekje maakt mij niet veel wijzer. Wat is er aan de hand met mijn V70 D5 2002 automaat 320000 km, wanneer tijdens het rijden het gele motor-icoontje even oplicht. Het oplichten gebeurde slechts één keer bij het nemen van een snelle bocht (oprit autostrade). Ook merk ik op dat dit icoontje iets langer blijft branden na het starten. Aangezien het instructieboekje wijst in de richting van de uitlaatgassen stel ik de laatste tijd (zelfs na het schoonmaken van het voorste EGR-gedeelte) weer een verhoogde roetuitstoot op bij het gas geven. Iemand een idee? Bedankt bij voorbaat.

Geplaatst: 17.09.2011 - 23:00
door Msuidgeest
Vaak wordt hier iets geroepen over uitlezen van storingen.

Zelf kan ik met wat geknipper van een LED zien welke storingscode er is maar de modernere Volvo's moeten aan de computer. Je kunt overwegen om naar de dealer te rijden.

Geplaatst: 18.09.2011 - 08:54
door blue nautic
bij mij was het de brandstof druk sensor , zoals msuidgeest al zei eerst uitlezen kunnen meerdere dingen zijn .. succes.

Geplaatst: 18.09.2011 - 11:00
door JosW
Kan inderdaad van alles zijn. Bij mij was het een scheurtje in een turboslang. En inderdaad, uitlezen is de enige juiste eerste stap. Succes.

Geplaatst: 29.09.2011 - 21:36
door charly
Nog eens hetzelfde euvel gehad, doch toen viel even het motorvermogen weg. Ik heb de uitlezing laten doen met als resultaat : niets geregistreerd dat op een defect wijst (alleen een fout met de spiegel (?), een foutje ivm de cruise control (?), een beetje ...). Dus de uitslag was voor een + 300000 km-beestje vrij goed (bijna onderscheiding). Even een vacuumtest gedaan en wat bleek : de voorste onderste motorsteun houdt zijn vacuum niet. Dit is vermoedelijk de oorzaak. Remedie : ondanks het vacuumprobleem bleek de betrokken steun nog goed, dus slangetje afkoppelen en afblokken. Goed en goedkoop geholpen, bedankt Volvo-dealer. Ondertussen ook gezien dat de bovenste motorsteun naar de Filistijnen is. Dus binnenkort even vervangen.

Geplaatst: 29.09.2011 - 22:20
door Thijs
Ik had het beter gevonden als ze even het slangetje vervangen hadden ipv afdoppen....

Geplaatst: 30.09.2011 - 11:56
door charly
Herstel, ik heb zelf het slangetje afgesloten. Het slangetje is voor een een goed begrip niet lek, wel de motorsteun (à + 150 Euro). Dus efficiënt en goedkoop gefixt denk ik zomaar. Ook is er nog een bijkomend aspect. Mijn remmen werken plotsklaps veel beter, ttz veel directer. Vermoedelijk trad er eveneens een vacuumverlies op in de remservo wegens het lekje in de motorsteun. Kan dat? Is er een verband mogelijk? Techneuten : is dit een kolfje naar jullie hand?

Geplaatst: 30.09.2011 - 12:48
door Broabander
Rembekrachtiger gebruikt het vacuum van de motor om goed te functioneren, dus dat zou goed een verband kunnen hebben ja ;-)

Geplaatst: 30.09.2011 - 12:57
door EVV
Diesel motoren hebben geen vacuum, dat wordt extern gemaakt dmv een pompje.

Geplaatst: 30.09.2011 - 12:59
door Broabander
Dan kom ik in aanmerking voor de meest nutteloze post van vandaag, sta ik even voor geslachtsdeel!

Maargoed, voor een BENZINE geldt dat wel! ;-)

Geplaatst: 30.09.2011 - 14:58
door Ramon&Ramon
Broabander schreef:Dan kom ik in aanmerking voor de meest nutteloze post van vandaag, sta ik even voor geslachtsdeel!

Maargoed, voor een BENZINE geldt dat wel! ;-)
:)