V50 wiellager
Geplaatst: 18.09.2011 - 12:37
Onlangs is het voorwiellager van mijn 2005 V50 vervangen door een AD garage.
Bij wiel verwijderen vanwege conserveren (wat altijd vergeten wordt door garage) viel het mij op dat een van de wielmoeren dolgedraaid was. Bij vergelijking van het oude onderdeel, wat ik altijd mee vraag, met het nieuwe bleken de wielbouten die in de flens geperst zitten, 32 mm lang te zijn i.p.v. 38 mm in het origineel. Bij nameten bleek de moer nu nog maar 8 mm op de bout gedraaid te worden. Dit lijkt mij niet goed. De garage houdt vol dat dit voldoende is.
Het nieuwe lager is aftermarket van QH type QWB1368 en volgens gegevens geschikt voor V50.
Wiel en remschijven zijn originele onderdelen zodat daar geen maatafwijkingen zijn.
Graag reakties van mensen die hier ervaring mee hebben. Wellicht weet iemand de boutlengte van andere merken vervangende lagers zoals SKF.
Dank bij voorbaat
Han
Bij wiel verwijderen vanwege conserveren (wat altijd vergeten wordt door garage) viel het mij op dat een van de wielmoeren dolgedraaid was. Bij vergelijking van het oude onderdeel, wat ik altijd mee vraag, met het nieuwe bleken de wielbouten die in de flens geperst zitten, 32 mm lang te zijn i.p.v. 38 mm in het origineel. Bij nameten bleek de moer nu nog maar 8 mm op de bout gedraaid te worden. Dit lijkt mij niet goed. De garage houdt vol dat dit voldoende is.
Het nieuwe lager is aftermarket van QH type QWB1368 en volgens gegevens geschikt voor V50.
Wiel en remschijven zijn originele onderdelen zodat daar geen maatafwijkingen zijn.
Graag reakties van mensen die hier ervaring mee hebben. Wellicht weet iemand de boutlengte van andere merken vervangende lagers zoals SKF.
Dank bij voorbaat
Han