Pagina 1 van 1

waar is de (W) winterstand op de GT gebleven???

Geplaatst: 18.09.2011 - 20:43
door euerw
voorheen had ik op mijn s60 gt een W stand is dat nu helemaal er af of is er een andere mogelijkheid????

Geplaatst: 18.09.2011 - 21:15
door bart simpson
die is weg

Geplaatst: 18.09.2011 - 21:24
door sanco
Gewoon in 3 zetten

Geplaatst: 18.09.2011 - 21:25
door bart simpson
zo is het

Geplaatst: 18.09.2011 - 21:28
door euerw
in 3? het is een GT?

Geplaatst: 18.09.2011 - 21:31
door bart simpson
rtfm

Geplaatst: 18.09.2011 - 21:32
door sanco
klik de handel naar rechts, tikkie of 2 naar voren tot je de 3 in het schermpje ziet en zie daar uw "winterstand".

Overigens, ondanks de sneeuw van afgelopen winters, en de wintersportreisjes heb ik geen behoefte gehad gebruik te maken van deze optie. (overigens wel afdalen op de hand, scheelt nogal wat remwerk in de afsink)

btw: rechtervoetje is de beste winterstand!

Geplaatst: 18.09.2011 - 21:33
door sanco
bart simpson schreef:rtfm
wat ben je vanavond kort van stof Bart :lol:

Geplaatst: 18.09.2011 - 21:50
door euerw
bedankt beide, betreft de FM die is erg lang van stof, zo was het een aardige klus om uit te zoeken waar mijn oliepeilstok zat, die is dus n.a.w. en moet ik uitgaan wat mijn lampje op het dash aangeeft.

Geplaatst: 18.09.2011 - 21:52
door bart simpson
die is wel aanwezig, alhoewel hij lastig zit, in de manual staat hoe je hem digitaal tevoorschijn kunt toveren, dus once again, rtfm

Geplaatst: 18.09.2011 - 22:12
door euerw
bart simpson schreef:die is wel aanwezig, alhoewel hij lastig zit, in de manual staat hoe je hem digitaal tevoorschijn kunt toveren, dus once again, rtfm
:lol: ja klop die heb ik gevonden en getest. wat dat betreft ben ik van de oude stempel en wil af en toe die peilstok bekijken.

ff wat anders :lol: bij mij eerst s60 dacht ik dat mijn gaskabel was gebroken toen de motor naar zijn noodloop sprong, wist ik veel dat het DBW was, hallo ik ben echt nog Oldschool hoor

Geplaatst: 21.09.2011 - 21:27
door sanco
Och, schaam je niet hoor, ik stond in Oostenrijk vorig jaar na de eerste 2500km (en de eerste flinke snelwegrit) ook in de kou te prutsen met dat korte stokkie. Wist op dat moment ook nog niet hoe ik 't peil anders in beeld moest toveren, en ik zie ook liever zelf dan dat ik op een lampie moet wachten. Overigens geen zorgen meer in, verwaarloosbaar verbruik tot nu.

Geplaatst: 17.12.2011 - 09:13
door hans98
Volgens mij werkt dat in z'n 3 zetten maar één keer. Bij het eerste beste stoplicht schiet je terug naar z'n 1. Als je hem in zijn drie zet blijft hij daar ook in en schakelt hij niet naar de 4 en hoger (tenzij je volgas rijdt en je in de begrenzer dreigt te komen)

In mijn herinnering had de V50 eerst ook een winterstand die er later vanaf was gehaald. Heb een MY04 en een My07 gehad, bij de tweede zat de W er niet meer op. vandaar mijn ervaring met dit onderwerp.

Is dus gewoon bezuiniging. Net zoals dat de stand van de spiegels bij het MY04 model nog netjes was gekoppeld aan het geheugen van de stoel en dat bij de MY07 opeens weg was. En net zoals de boodschappenklep die bij de MY04 nog in het summum pakket zat en er in MY07 niet meer in zat. Nota bene mijn favoriete optie!

Geplaatst: 17.12.2011 - 19:31
door Frederik Welvaert
hans98 schreef:En net zoals de boodschappenklep die bij de MY04 nog in het summum pakket zat en er in MY07 niet meer in zat. Nota bene mijn favoriete optie!
Die was in het begin zelfs standaard denk ik, mijn MY05 is een momentum en heeft het ook :)

Geplaatst: 17.12.2011 - 21:16
door Msuidgeest
Blij dat ik een "wat oudere" automaat heb. AW30-43 met inderdaad een W-stand. Maar ook een E en een S.

Geplaatst: 17.12.2011 - 21:34
door diesel01
Ik heb het vorig jaar niet gemist in de sneeuw, graag een klein beetje wielspin om het profiel schoon te krijgen voor grip..
En zelf schakelen om "gevoel"te houden met de voorwielen..