V50 wielager UPDATE
Geplaatst: 19.09.2011 - 18:12
Update op mijn eerdere bericht:
Na een e-mail naar QH Engeland ben ik door QH head office UK gebeld: Dit type lager (QWB 1368) is NIET voor een V50!!! Fout in de QH website documentatie. Moet zijn QWB 1641, een nummer wat nog nergens te vinden is.
Plan van de Nederlandse importeur van QH was de bouten uit de flens van het nieuwe lager te slaan en langere te plaatsen!!!!!!
Nee bedankt, ik heb een VOLVO. Wij gaan niet rommelen. Dus alsnog de Volvo dealer gebeld om een origineel lager te plaatsen.
Na weer bellen met Engeland netjes excuses ontvangen en alle gemaakte kosten worden vergoed. Oude lager gaat retour met eerdere factuur.
Les: goedkoop is soms duurkoop. Dus: heb je een nieuw lager laten plaatsen bij een niet Volvo dealer en weet je niet welk merk dat is: check de boutlengte. Deze moet 38 mm zijn. De wielmoer moet minstens 15 mm op de bout gedraaid worden voordat hij vastzit.
Ook vast te stellen door een moer los te draaien, de bout zit dan 2 a 3 mm lager dan de buitenkant van de velg.
Succes
EERDER BERICHT:
Onlangs is het voorwiellager van mijn 2005 V50 vervangen door een AD garage.
Bij wiel verwijderen vanwege conserveren (wat altijd vergeten wordt door garage) viel het mij op dat een van de wielmoeren dolgedraaid was. Bij vergelijking van het oude onderdeel, wat ik altijd mee vraag, met het nieuwe bleken de wielbouten die in de flens geperst zitten, 32 mm lang te zijn i.p.v. 38 mm in het origineel. Bij nameten bleek de moer nu nog maar 8 mm op de bout gedraaid te worden. Dit lijkt mij niet goed. De garage houdt vol dat dit voldoende is.
Het nieuwe lager is aftermarket van QH type QWB1368 en volgens gegevens geschikt voor V50.
Wiel en remschijven zijn originele onderdelen zodat daar geen maatafwijkingen zijn.
Graag reakties van mensen die hier ervaring mee hebben. Wellicht weet iemand de boutlengte van andere merken vervangende lagers zoals SKF.
Na een e-mail naar QH Engeland ben ik door QH head office UK gebeld: Dit type lager (QWB 1368) is NIET voor een V50!!! Fout in de QH website documentatie. Moet zijn QWB 1641, een nummer wat nog nergens te vinden is.
Plan van de Nederlandse importeur van QH was de bouten uit de flens van het nieuwe lager te slaan en langere te plaatsen!!!!!!
Nee bedankt, ik heb een VOLVO. Wij gaan niet rommelen. Dus alsnog de Volvo dealer gebeld om een origineel lager te plaatsen.
Na weer bellen met Engeland netjes excuses ontvangen en alle gemaakte kosten worden vergoed. Oude lager gaat retour met eerdere factuur.
Les: goedkoop is soms duurkoop. Dus: heb je een nieuw lager laten plaatsen bij een niet Volvo dealer en weet je niet welk merk dat is: check de boutlengte. Deze moet 38 mm zijn. De wielmoer moet minstens 15 mm op de bout gedraaid worden voordat hij vastzit.
Ook vast te stellen door een moer los te draaien, de bout zit dan 2 a 3 mm lager dan de buitenkant van de velg.
Succes
EERDER BERICHT:
Onlangs is het voorwiellager van mijn 2005 V50 vervangen door een AD garage.
Bij wiel verwijderen vanwege conserveren (wat altijd vergeten wordt door garage) viel het mij op dat een van de wielmoeren dolgedraaid was. Bij vergelijking van het oude onderdeel, wat ik altijd mee vraag, met het nieuwe bleken de wielbouten die in de flens geperst zitten, 32 mm lang te zijn i.p.v. 38 mm in het origineel. Bij nameten bleek de moer nu nog maar 8 mm op de bout gedraaid te worden. Dit lijkt mij niet goed. De garage houdt vol dat dit voldoende is.
Het nieuwe lager is aftermarket van QH type QWB1368 en volgens gegevens geschikt voor V50.
Wiel en remschijven zijn originele onderdelen zodat daar geen maatafwijkingen zijn.
Graag reakties van mensen die hier ervaring mee hebben. Wellicht weet iemand de boutlengte van andere merken vervangende lagers zoals SKF.