Pagina 1 van 2
V70 D5 in noodloop
Geplaatst: 21.09.2011 - 13:42
door Wim Baarslag
Mijn V70 D5 geartronic bj 2004 met 161000 km springt soms in de noodloop.
Dit gebeurde vorig jaar voor het eerst in Duitsland op de autobaan met snelheden tussen 140 170 km en na ± 500km Ik haalde een vrachtwagen in helling op en gaf flink gas maar ipv harder vooruit bleef het gas "hangen" en kreeg ik de mededeling motorservice vereist.
Auto aan de kant even gewacht opnieuw starten en alles weer ok Op de terugweg gebeurde hetzelfde nog een keer .
Nu doet dit euvel zich echter ook al voor in nederland bij snelheden rond de 120 km en na ± 100 km geerden te hebben.
Ik heb de auto al eens aan de computer gehad bij een dealer maar er werd niets gevonden.
Ik heb een andere Lmm geplaatst omdat dat misschien de storing zou veroorzaken maar het euvel doet zich nu vaker voor.
Wie kent de oplossing??
Geplaatst: 21.09.2011 - 13:52
door Thijs
Een klein gedeelte van de oplossing zit hem in het voorstellen van jezelf in het daarvoor bedoelde gedeelte van het forum! Daar zien we ook graag foto's!!
Geplaatst: 21.09.2011 - 13:55
door Ramon&Ramon
Is meestal een egr klep storing of een lekkage in het inlaattraject.
Geplaatst: 21.09.2011 - 17:17
door xc-men
Lijkt op de EGR klep,kan ook vol zitten met vuil, kijk maar eens op deze link:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=94139
Geplaatst: 21.09.2011 - 17:45
door Thijs
Let dan ook op het inlaatspruitstuk, die zit door de EGR ook vaak dichtgekoekt.
Geplaatst: 21.09.2011 - 23:39
door lkort
turbodrukregelaar.
Geplaatst: 21.09.2011 - 23:53
door Ramon&Ramon
Keer uitlezen brengt de oplossing denk ik!
Geplaatst: 22.09.2011 - 21:11
door v40jlt4
2004? Heeft die een wervelklep? Die stangetjes sneuvelen nog al eens.
Maar dan treedt de fout vooral op als je volgas geeft, niet bij een constante snelheid.
Indien geen wervelklep bij een 2004, dan heb ik niets gezegd
Geplaatst: 23.09.2011 - 09:51
door Thijs
OK, je hebt niets gezegd
En de storing blijft als het aandrijfstangetje los/gebroken is gewoon voorstaan, niet alleen met gasgeven.
D5 in noodloop
Geplaatst: 27.09.2011 - 11:26
door Wim Baarslag
Ok mensen Bedankt voor jullie antwoorden; maar geen eensluidend antwoord.
laat hem vandaag uitlezen bij een dealer dan weet ik hopelijk meer!
vr gr Wim
Re: D5 in noodloop
Geplaatst: 27.09.2011 - 17:46
door Ramon&Ramon
Wim Baarslag schreef:Ok mensen Bedankt voor jullie antwoorden; maar geen eensluidend antwoord.
laat hem vandaag uitlezen bij een dealer dan weet ik hopelijk meer!
vr gr Wim
Dat is eigenlijk ook het eerste waar je mee moet beginnen,met uitlezen.
Anders is het zoeken en gokken,dat schiet niet op.
Geplaatst: 28.09.2011 - 00:13
door lkort
Hij was toch al uitgelezen zonder resultaat?
Ben erg benieuwd, bij mij was het de turbodrukregelaar, is redelijk eenvoudig zelf te testen geen computer voor nodig.
Geplaatst: 28.09.2011 - 08:25
door Henielma
Ik heb ook zoiets gehad en dat was het verbindingsstangetje tussen het servomotertje en de wervelklep.
Geplaatst: 28.09.2011 - 08:44
door lkort
volgens mij heeft de D5 uit 2004 en 2005 geen wervelklep. Anders was deze bij mij vermoedelijk ook al wel kapot gegaan.......
uitgelezen storing voor V70 die soms in noodloop springt
Geplaatst: 28.09.2011 - 09:30
door Wim Baarslag
Heb de auto laten uitlezen bij Furness-Almelo.
Uitkomst storingscode: 284:ECM-6805 Laaddrukregeling,Slechte stroming.
Mogelijke oorzaken:
Lekkage in vacuumslangen van de motorrubbers
Lekkage in de motorrubbers
Valse lucht in inlaatsysteem
Lekkage in de vacuumslangen naar de turbocompressor/het tirbo regelventiel
Verstopte slangen voor de turbocompressor/turbo regelventiel
Beschadigd turbo regelventiel
Beschadigde turbocompressor
Dat wordt dus zoeken!!!
heeft iemand ideeen over wat het beste /handigste is?
vr gr Wim
Geplaatst: 28.09.2011 - 09:54
door edraket
Met een vacuum meter de slangen nalopen op lekkage. Hetzelfde kun je doen met de motorsteunen. Je merkt gelijk als je een lek hebt, je houdt dan geen vacuum vast.
Ik zou de turbo als laatste verdenken. Meestal is dit iets kleins.
Geplaatst: 28.09.2011 - 09:56
door lkort
Mis de vacuumpomp in het lijstje, kan ook de oorzaak zijn.
Beste is om het systeem te testen op vacuumlekkage.
Kijk of de vacuumpomp inderdaad redelijk zijn werk doet.
Ik denk (weet het haast wel zeker) dat het turboregelventiel voor op het motorblok de schuldige is.
Geplaatst: 28.09.2011 - 10:00
door Wim Baarslag
Alvast bedankt voor jullie advies
Wim
Geplaatst: 28.09.2011 - 15:04
door Ramon&Ramon
het meest voor de hand liggende is de motorsteun of het turboregelventiel stuk
Geplaatst: 29.09.2011 - 07:00
door lkort
Ik ga voor het laatste, ze hadden bij mij ook eerst een motorsteun vervangen.
heb die steun meegenomen en geen lek geconstateerd.