Pagina 1 van 1

s80 t6 2000

Geplaatst: 07.03.2006 - 12:55
door kookpunt
ik heb net een s80t6 uit 2000 gekocht met 100k op de teller.
Nou verschijnen er telkens verschillende berichten in mijn scherm.
nu al twee keer stop auto veiolig en start opnieuw. wanneer ik dit doe verdwijnt dit bericht maar vallen er dingen uit als richtingaanwijzer, navigatie en bediening op het stuur. gisteren ging zelfs het lampje van de abs en tractioncontrol er bij branden.
De problemen zijn verholpen wanneer ik de auto op slot doe en weer open.
Hij geeft overigens vast in het scherm aan alarm service vereist kan dit met elkaar te maken hebben?

een ander probleem is dat er als ik de motorkap open olie hieraan kleeft op de plaats van de peilstok en is over het hele blok verdeeld, wat kan dit zijn? lag een dag veel olie onder de auto nu lekt hij weer geen druppel.

De auto heeft nog Garantie maar wil graag weten waar ik op moet letten

Geplaatst: 07.03.2006 - 14:40
door VolvoZoeker
Hoi KookPunt,

Als ik het bericht krijg "" alarm service vereist" zou ik toch redelijk snel naar de dealer/garage/specialist gaan waar je de auto vandaan hebt en hem laten nakijken, zeker omdat je garantie hebt. Laten zij maar zorgen dat alles uit blijft en goed werkt, en vooral ook zonder olie-lekkage. Heb je de complete onderhoudshistory toevallig in je onderhoudsboekje staan??? Wanneer heeft hij voor het laatst een beurt gehad???

Geplaatst: 07.03.2006 - 15:18
door kookpunt
ga ik ook zeker doen, hij heeft net een week geleden zijn grote beurt gehad en is toen naar hun zeggen ook weer netjes gereset.

Geplaatst: 07.03.2006 - 15:40
door IkeV70
Is die beurt door een dealer uitgevoerd?

Geplaatst: 07.03.2006 - 16:35
door kookpunt
een bedrijf dat alleen maar onderhoud aan volvo's doet en in volvo occassions dealt,

Geplaatst: 07.03.2006 - 19:58
door streetie
is de carterventilatie niet verstopt zodat hij druk opbouwd in het carter?
Heb dit ook een keer gehad bij een 850 met zelfde symptoom. Dit moet snel verholpen worden je loopt het gevaar dat er keerringen gaan lekken tussen motorblok en koppeling/versnellingsbak. En dat is kostbaar.

Heb je bovag garantie? Dan kun je overwegen een garantie afloop keuring te laten verrichten.

Geplaatst: 07.03.2006 - 21:36
door Marcel
Een second opinion bij de dealer lijkt me verstandig.........

Geplaatst: 20.04.2006 - 16:24
door Niels 940
al iets bekend? wil over een tijdje zelf n t6 kopen, dus ben benieuwd naar het probleem en de oplossing!

Geplaatst: 11.05.2006 - 11:14
door kookpunt
ze zijn er nog druk mee bezig olie is opgelost was een kapotte peilstok die er uit schoot. viel mee dus. de storingen hebben waarschijnlijk te maken met de abs computer de emissies storing is de lammda sonde verwachten ze en er is iets met de ontluchting van de brandstof tank, ook een tik in het stuurhuis wordt er hopelijk uitgehaald.
een week geleden nieuwe dynamo er in en staat nu weer bij de garage om alles op te lossen.

Geplaatst: 11.05.2006 - 12:45
door s80t6
kookpunt schreef:een bedrijf dat alleen maar onderhoud aan volvo's doet en in volvo occassions dealt,

welke dealer spreken we over als ik vragen mag...

Geplaatst: 11.05.2006 - 15:14
door kookpunt
neppelenbroek in Heino, voor alsnog geen problemen

Geplaatst: 11.05.2006 - 16:09
door BertjeB
eeeeehhhhhhhh een peilstok die eruit schoot??? :shock:
lijkt mij een slecht teken, niet teveel druk in je carter? zie ook streetie's opmerking!!
succes, hoop dat het allemaal meevalt!

greetzzzzz Bert.

Geplaatst: 13.05.2006 - 07:26
door DrRossi
Maak je niet te druk over die peilstok, is al eens beschreven, die schiet er gewoon te makkelijk uit en daar is een modificatie op gekomen in de vorm van een nieuwe buis met peilstok met twee ringen.
Kost samen iets van 70 euro.

Geplaatst: 18.05.2006 - 19:37
door ronald s80t6
Komt mij allemaal bekend voor. Ik heb ook een t6 uit 2000, inmiddels 250k op de teller.
Mij bekende problemen zijn: verschillende meldingen, is altijd de abs unit welke een slecht contact heeft. kan je zelf solderen of laten doen, zie forums,
Alarm service, kan duiden op het bekende probleem dat de linker voordeur niet op slot wil. Oplossing is nieuw slot a € 175,00
Olie onder de wagen, carterventilatie, is een kunstsof bakje met kunstof afdichting, erg dure reparatie kan geen kwaad.
Emmissies service, meestal lambda sonde 3, staat zeer kritisch afgesteld, kun je verhelpen door een flesje reiniger aan je bezine toe te voegen of shell V power te tanken.

succcs, Ronald T6

Geplaatst: 20.05.2006 - 15:29
door Gast
@ ronald s80t6,
Werkt dat echt? Een reiniger toevoegen aan je benzine om dat emmissie service lampje uit te laten gaan? Dan ga ik dat direkt proberen. Shell V Power vind ik te duur. We hebben nu via ons bedrijf een bedrijfscontract met Gulf en dat scheelt toch nog aardig wat met de Shell. Die maken al genoeg winst.

Piet

Geplaatst: 20.05.2006 - 18:07
door FrankM
Ehm mis ik iets... Volgens mij schrijft 'kookpunt' dat hij de auto net gekocht heeft. Dan hoeft hij al die dingen toch niet te betalen zeker?

Gr/F

Geplaatst: 22.05.2006 - 21:57
door kuiper
Mij bekende problemen zijn: verschillende meldingen, is altijd de abs unit welke een slecht contact heeft. kan je zelf solderen of laten doen, zie forums,
Voor het geval je het wel moet betalen; een goed advies, anders zit je zo op 1.000 euro, kan ik je vertellen.

De geweldig afsluitende peilstok heb ik ook gehad. Paar liter olie eruit, hele blok onder, auto af laten slepen (wist ik wat er aan de hand was?), parkeergarage laten reinigen etc.etc. Volvo bedankt voor het tijdig melden van deze fabricage-fout...

Voor de rest: één van de beste auto's die ik ooit gehad heb: rijd er eerst maar eens 600 km mee op de Autobahn en dan een paar uur over bergpassen in Zwitserland. Geweldig. Dan hoef je geen E-klasse of 5-serie meer. Laat staan een A6. Ook vele malen beter dan de 9-5 aero die ik daarna gehad heb.

Kuiper