Ik was wat aan het sukkelen op de website van BSR tuning, toen mijn vaders oog op het woord "sport filter" viel.
nu vroeg mijn vader of dat nou echt zin had, begon ik mooi van nouuu dat levert wel zo'n 2 tot 3 pk extra op :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
maar toen zei ik dat de meesten een open luchtfilter aanschaffen vanwege het geluid en de betere gas reponse
maar nu wil hij wel eens horen hou dat nou klinkt dan
maar er zijn geen filmpjes te vinden op het web.
dus nu mijn vraag:
Zijn er mensen met een 2.4 140pk motor (S40, S60, S80, V50, V70 enz) die ervaringen hebben met een openlucht filter, en of er ook iemand is die daar een filmpje van heeft of wil maken!
en zijn er ook kant en klare sets te koop...
alvast bedankt!
Geplaatst: 26.09.2011 - 21:51
door liquid_force
ik heb op de C70 2.4i een open luchtfilter ... samen met de T5 Uitlaat krijgt ie een super sound en ook iets meer pit ... zeker in de zware C70 niet slecht
is van deze producent:
Geplaatst: 26.09.2011 - 21:57
door Laguna-S60
deze vond ik net ook al
maar zijn er nou ook nadelen aan zo'n open lucht filter?
Geplaatst: 27.09.2011 - 07:03
door V70 T5 assen
Ja namelijk je hebt altijd dat geluid, ook als je er geen zin in hebt.
Als het alleen om de betere gasrepons gaat (je 2 a 3 pk) is een inleg filter de betere keus.
En bij een open filter , moet je er ook nog eens voor zorgen dat deze middels een buis koele lucht van buiten krijgt anders ben je de "winst" weer kwijt omdat de motor warme lucht aanzuigt .
Geplaatst: 27.09.2011 - 08:58
door Laguna-S60
Ik vind het geluid wel leuk
heeft er ook iemand een adresje waar ik eens zou kunnen informeren naar een open lucht filter kit voor de 2.4 140 pk?
Geplaatst: 27.09.2011 - 15:16
door Laguna-S60
niemand?
ik vind dit wel een leuk setje, maar is helaas niet te krijgen op een normale 2.4.... wat zouden de aanpassingen moeten zijn?
Zo'n open filters zijn regelrechte troep. Zuig je alleen maar warme lucht van het motorcompartiment mee aan en verlies je vermogen mee. Door 't geluid krijg je gewoon 't idee tussen de oren harder te gaan maar dat is zeker geen waar.
Wil je een luchtfiltersysteem plaatsen dat meerwaarde biedt moet je denken aan een cold air intake, voorbeelden van enkele goede systemen die nu even vlug in mij opkomen zijn BMC CDA, Pipercross Viper kit, enz. Maar daar zal je dan met 100 euro niet vanaf zijn.
Geplaatst: 27.09.2011 - 15:25
door Laguna-S60
als we zo'n ding kopen wou ik hem eigenlijk helemaal naar beneden hebben en dan naast of voor de condensor plaatsen, moet alleen even kijken of daar ruimte voor is
**daar is dus bijna geen ruimte voor **
bevalt het niet, dan kun je altijd nog een gewoon green of k&n inleg filter plaatsen
maar die in de link houd de warme lucht van de motor min of meer weg bij het filter
maar ik zal straks nog even overleggen wat we nu willen
Geplaatst: 27.09.2011 - 15:41
door V480-S60
wtr_s60 schreef:Zo'n open filters zijn regelrechte troep. Zuig je alleen maar warme lucht van het motorcompartiment mee aan en verlies je vermogen mee. Door 't geluid krijg je gewoon 't idee tussen de oren harder te gaan maar dat is zeker geen waar.
Wil je een luchtfiltersysteem plaatsen dat meerwaarde biedt moet je denken aan een cold air intake, voorbeelden van enkele goede systemen die nu even vlug in mij opkomen zijn BMC CDA, Pipercross Viper kit, enz. Maar daar zal je dan met 100 euro niet vanaf zijn.
Je hebt gelijk. Echter de uitvoering die LqF heeft lijkt veel op het voorbeeld van Laguna_S60 en heeft bij hem (op een goede manier aangelegd) wel resultaat.
Geplaatst: 27.09.2011 - 17:41
door V70 T5 assen
Ja hier is de "oude" lucht aanvoer gebleven dit werkt wel, maar dit setje kost vast meer dan 100 euro.
Als je de 140 pk versie meer pit wilt geven ga dan voor de 170 pk SW upgrade.
Geplaatst: 01.10.2011 - 09:02
door cabra246
http://www.amsoil.com/catalog.aspx?code=EAA211-EA
Ik heb een luchtfilter van AMSOIL (drop down) geplaatst, rijdt top, iets zuiniger, iets zwaardere sound. En als toetje weinig onderhoud, elke 20K de stofzuiger erover en de bak ff kuizen et voila.
Boor daarnaast een 30 tal gaatjes (2mm) aan de koude voorkant/zijkant waardoor er net wat meer (koude) lucht aangezogen kan worden indien NODIG.
minder onderhoud dan een volledig open filter, wel iets meer sound en geen gedoe met aanzuigen van lucht rechtstreeks uit het motorcompartiment.
Alleen bij iedere beurt even vertellen dat ze niet een nieuw filter moeten plaatsen (en controleren op de rekening)!
Geplaatst: 01.10.2011 - 18:36
door Laguna-S60
Ik denk inderdaad dat we toch voor een inleg filter gaan
en wat de beurten betreft, dat doet mijn oom samen met een vriend dus dat komt goed
Geplaatst: 02.10.2011 - 08:35
door cabra246
Yep, ga voor een inlegfilter (ik zou toch een droge variant kiezen ipv een geoliede filter)
En je kunt natuurlijk een behoorlijke hap uit de luchtfilterkast zagen (als je ervoor staat rechts achterste hoek). Door het behoud van min 3 hoeken blijft de kast werken zoals bedoeld maar je geluid wordt stukken zwaarder als je het gas intrapt. Tevens nog een extra aanzuigbuis (flexbuis 40mm) middels een gat in de filterkast wand (afkitten/bitumen zwart) en deze onder de originele aanzuigbuis naar de grill leidt dan heb je een CAI (cold air intake) gemaakt die boven de 80 km wat extra koude lucht naar binnen leidt. Meer kun je niet doen om een (ietsje) meer vermogen te krijgen en zwaarder geluid.
Ciao
Geplaatst: 02.10.2011 - 12:17
door blastaway
Ik heb een Optiflow CAI geplaats vorige week en erg content! Het beest is ontwaakt!
Geplaatst: 02.10.2011 - 13:45
door Laguna-S60
Maar die dingen zijn alleen voor de NA's bij BSR
Geplaatst: 03.10.2011 - 19:34
door V70 T5 assen
Laguna-S60 schreef:Maar die dingen zijn alleen voor de NA's bij BSR
Die is ook wel pas te maken voor de 2,4
Ik zou voor een droog filter gaan die olie kan slecht zijn voor je LMM .
Zeker als je hem schoonmaakt , mensen spuiten er vaak teveel olie op.
Open luchtfilter werkt prima hoor, maak je geen zorgen. Zoals je ziet is de geprepareerde bak een prima alternatief voor voldoende rij lucht. Verbruik gaat naar beneden! (Bij normaal gebruik) Betere verbranding, hangt veel mooier aan het gas. Motor zal plezieriger gaan draaien. Op mijn 205 GTI had ik een open luchtfilter kit van het merk Green.
O ja de sound is ook mooier. Omdat dat zo mooi is trap je het gas dieper in en gaat het verbuik omhoog...... das een nadeel. Maar je bent er zelf bij.