Gas probleempje vraag

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
morpheus
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03.04.2011 - 21:12
Contacteer:

Hoi

Bij het starten op gas wil hij niet veel meer doen, als ik hem op benzine heb gestart en daarna weer op gas zet doet hij het prima, heb alle onstekings delen nu vervangen, ik heb een vaag draadje om mijn bobine kabel zitten, als de motor loopt en ik haal het draadje eraf valt de motor uit, ik heb het idee dat dit draadje mijn probleem kan zijn, heb ook zo,n draadje nog nooit mee gemaakt, kan ik dit draadje gewoon aansluiten op een plus draad of kan dat niet, het draadje loopt naar binnen en gaat naar de gas relais toe, hiet foto,s

Draadje
Afbeelding
gas instalatie
Afbeelding

Gr Morpheus
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Het draadje in kwestie is ervoor zodat het gas relais weet of de motor loopt. Er zijn twee manieren:
- rechtstreeks op de bobine
- via inductie door omwikkeling van de hoofd bobine kabel
Als hij uitvalt als je het draadje eraf haalt, doet hij zijn werk dus prima.
(Moet voorkomen dat er gas blijft stromen als de motor niet loopt).

Je gas relais heeft echter nog ene functie. Ongeacht of hij een puls meet of niet, zou hij bij contact aan (spanning erop) even 10 seconden de kleppen open moeten zetten. Hierdoor stroomt er dan even gas om op te starten. Het lijkt erop dat dit bij jou niet werkt. Hoor je bij op contact zetten even ..ppsssst ... klik.? zo nee, dan zou ik even een ander relais proberen.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Ik heb ook wel eens gezien dat de aansluiting op het gasmengstuk er half los aan hing. Bij voldoende vacuum (als de motor liep) werd de lpg wel meegezogen. Maar hij wilde niet starten (op gas), dan was er kennelijk te weinig vacuum. Reparatie was een fluitje van een cent, dat wel. Maar het heeft even geduurd voor we het toen gevonden hadden... Grrr...
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”