Pagina 1 van 1

D3 vs D5

Geplaatst: 03.10.2011 - 11:44
door Mike_V50
Ik ben bezig met het samenstellen van een V60, zoals ik er nu over denk wordt het de volgende configuratie:

D3 Geartronic Summum
Business pack pro
Parkeersensoren voor
Black Sapphire
18 inch Ixion (de originele velgen houd ik voor de winterbanden)
R Design Bumper en dubbele uitlaat
Niveauregeling
Verwarmbare voorstoelen
Familyline
Electrisch inklapbare hoofdsteunen
Zilveren dakrails
Extra getinte ruiten bagageruimte

Omdat ik ook mijn boot wil trekken (1.600 kg) zit ik gelijk aan het maximum toelaatbare aanhangergewicht, daarom twijfel ik om misschien voor een D5 te gaan, maar ik vind het prijsverschil zo groot (bijna € 6.000). Zou dit bedrag de moeite zijn voor die extra pk's en 200kg aanhangergewicht. Zou ik hiervan iets terugzien in de restwaarde na drie a vier jaar (30.000 t/m 35.000 per jaar). Wellicht kan ik een andere uitvoering nemen om doch binnen het bedrag te blijven dat ik wil uitgeven.

Graag jullie mening

Geplaatst: 03.10.2011 - 13:48
door olson
De D3 zal die boot prima kunnen trekken mits je boven de 1500 toeren blijft.
Daaronder is het behelpen.
De D5 heeft onderin wat meer vermogen maar dat zou voor mij geen 6000 euro waard zijn.

Geplaatst: 03.10.2011 - 13:52
door t5power
anders even langs polestar, zou misschien al wat schelen.

Geplaatst: 03.10.2011 - 14:11
door V70/2.4D/2003
Kijk eens wat het verschil in Nm is. Vraag je dan af hoe vaak je de boot achter de auto hebt en of je daar op een beetje normale manier mee naar de vakantiebestemming kunt rijden en zet dat dan eens af naar die 6 mille.

Maar als je graag Nm-geweld wil en het schitterende 5 cylinder dieselgeluid als muziek in de oren wilt hebben......aftikken die 6 mille, doet maar één keer pijn in de knip.

Edit:
@dbosker (ook alhier aanwezig) heeft er eentje (D5) in bestelling en krijgt hem eerdaags afgeleverd. Vraag die eens naar zijn redenen om voor een D5 ipv een D3 te gaan. PM doet wonderen.

Geplaatst: 03.10.2011 - 14:14
door Mike_V50
t5power schreef:anders even langs polestar, zou misschien al wat schelen.
Kunnen zij inmiddels ook een D3 tunen, dat zou de keus wel makkelijker maken.

Geplaatst: 03.10.2011 - 14:20
door Mike_V50
V70/2.4D/2003 schreef:Kijk eens wat het verschil in Nm is. Vraag je dan af hoe vaak je de boot achter de auto hebt en of je daar op een beetje normale manier mee naar de vakantiebestemming kunt rijden en zet dat dan eens af naar die 6 mille.

Maar als je graag Nm-geweld wil en het schitterende 5 cylinder dieselgeluid als muziek in de oren wilt hebben......aftikken die 6 mille, doet maar één keer pijn in de knip.

Edit:
@dbosker (ook alhier aanwezig) heeft er eentje (D5) in bestelling en krijgt hem eerdaags afgeleverd. Vraag die eens naar zijn redenen om voor een D5 ipv een D3 te gaan. PM doet wonderen.
Daar heb je een punt, het scheelt in principe maar 20 Nm, alleen de D5 zal soepeler zijn omdat het maximumkoppel in een D5 over een breder bereik beschikbaar is.

Met mijn vorige boot (ergens tussen de 1400 en 1500 kg) heb ik met de V50 nooit problemen gehad, is altijd goed gegaan en heb nooit het gevoel gehad dat ik vermogen te kort ben gekomen.

Geplaatst: 03.10.2011 - 14:46
door Gast
Ik heb inderdaad voor de D5 i.p.v. de D3 gekozen, na testgereden te hebben met beide (in Zweden).
De D5 vond ik t.o.v. de D3 stiller, minder zenuwachtig (in combinatie met de GT).
Ondanks het feit dat ik geen aanhangers hoef te trekken, heeft het karakter van de D5 voor mij de doorslag gegeven.
De V60 staat momenteel bij de dealer en wordt vrijdag geleverd.
Ik heb hem al eventjes horen lopen, en hij loopt prachtig mooi rustig (ondanks het feit dat er nog geen km's op de teller staan). Dat kan alleen nog maar beter worden.

Geplaatst: 06.10.2011 - 08:50
door rwa
Ik heb ook voor de D5 gekozen omdezelfde reden als Bosker.
Daarnaast vond ik bij snelweg verkeer dat onverwachtsinhalen ed echt wat vlotter en prettiger verloopt. Maar reserveer op een dag een D3 en D5 kun je het ervaren. Neemt niet weg dat de D3 ook een hele fijne auto is hoor. En voor 6000 euro kun ook nog heel veel opties aanvinken. Suuces!

Geplaatst: 10.10.2011 - 19:37
door Sp33dy
rijden jullie allemaal zonder muziek rond?
als ik in de wagen zit hoor de motor toch niet

Geplaatst: 10.10.2011 - 19:38
door bart simpson
Mike_V50 schreef:
t5power schreef:anders even langs polestar, zou misschien al wat schelen.
Kunnen zij inmiddels ook een D3 tunen, dat zou de keus wel makkelijker maken.
kunnen ze niet