Pagina 1 van 1
Vraag: Auto gaat trillen bij het remmen
Geplaatst: 09.03.2006 - 16:40
door volvo460D
Beste volvo-ers,
Nog een vraagje/mankement(?) over bij mijn volvo 460.
Als ik redeljik rem bij een snelheid van boven de 60 km/pu gaat de auto trillen. Wat kan dit zijn.
Heeft het misscien te maken met de remmen die ik heb laten vervangen?
Geplaatst: 09.03.2006 - 17:06
door marcelg
heb je alleen blokjes vervangen?
mischien dat die nog moeten inslijten.
maar kan ook komen door kromme schijven
Geplaatst: 09.03.2006 - 23:17
door wpee
scheve / kromme remschijven (als het de blokjes niet waren)
Wim
Geplaatst: 10.03.2006 - 09:22
door R.M.B.
Ik weet niet hoe hard je remt maar misschien is het je abs?
Geplaatst: 10.03.2006 - 09:40
door V480-S60
Ik weet niet hoe hard je remt maar misschien is het je abs?
Ik denk het niet. Op een 460 TD is namelijk geen ABS geleverd. Dit was een extra op de 2.0 liter en de Turbo. (en natuurlijk de 480)
Ik ga met de overige sprekers mee, kromme of verkeerd afgesleten schijven! Daardoor werken de nieuwe blokjes niet goed.
En heeeeeeel misschien niet goed vastgezette wielen. (is een bekende van mij eens overkomen, maar dat heb je na een ritje wel door)
Geplaatst: 11.03.2006 - 09:37
door Dutchie
Heb zoiets tot twee keer toe gehad met een Ford. Beide keren kromme remschijven! En op de vraag hoe dat dan zou komen kon niemand me antwoord geven. Had in eerste instantie het idee dat ik zelf misschien iets verkeerd deed, maar gelukkig.. bij alle volgende auto's kwam het niet meer voor!
Geplaatst: 11.03.2006 - 14:48
door Jaap
Kromme schijven worden vaak veroorzaakt door met je poot op de rem te bijven staan als je al stilstaat.
Meestal is dat niet zo erg, maar als de remmen erg warm zijn treedt het probleem op,...warmte kan dan plaatselijk niet weg.
Als je weet dat je remmen erg warm zijn (vakantie in de bergen e.d.) is het handig om ze al rijdende even af te laten koelen voordat je de auto parkeert.
Vastzittende klauwen cq zuigers kunnen ook problemen geven omdat de schijf dan "scheef" kan worden gedrukt.
Geplaatst: 11.03.2006 - 15:28
door Michel740Turbo
Ik met ga met Jaap mee.
Vaak komt het ook door dat de remschijven oud en versleten zijn waardoor ze dunner zijn als de aanbevolen vervangdikte, dan wil het ook gebeuren dat ze kromtrekken.
Heb ik ook gehad met mijn vorige schijven. Ik heb nu brembo schijven :razz:
Geplaatst: 11.03.2006 - 15:48
door Jaap
Idd,..dunner = ook minder warmte buffer.
Heb het overigens ook al eens gehad met een escort van 1 week oud.....beetje te zware mobiele compressor d'r achter + een halfomhalf noodstop.
Geplaatst: 16.03.2006 - 11:32
door Volmar
Als je de schijven eraf hebt gehad, moet je de flens helemaal glad
maken. Als er wat vuil tussen komt te zitten, staat ie er niet rechtop
en is binnen de korste keren krom.
Tip: Brembo schijven (massief) met LUCAS remblokken.
Als je een 440/460/480 Turbo kunt vinden, die heeft grotere remklauwen,
dan kun je met die remklauwen er ook geventileerde opzetten!!!
Maar de kans dat je die vind, is nogal klein, maar het proberen waard.