Pagina 1 van 1

waar reserveband normaal ligt,ligt lpg tank.

Geplaatst: 14.10.2011 - 20:11
door zizibr3
Hallo,

Waar rezerveband normaal ligt,ligt lpg tank in mijne v70 en vermits ik toch wel graag een reserveband bij heb ligt die vanachter in de auto.
Heb die wel vastgemaakt aan zo een verankeringsoog,maar mag dat zo wel en hoe losten jullie dat hier op?
PS: voor een spuitbuske ben ik niet. :mrgreen:

Geplaatst: 14.10.2011 - 21:19
door Rob2u
Een 'thuiskomertje' (heet dat in Belgie ook zo?) als reservewiel meenemen!

Geplaatst: 15.10.2011 - 00:23
door M@rcel
En het reservewiel tegen de rugleuning aan leggen.

Geplaatst: 15.10.2011 - 20:43
door zizibr3
Rob2u schreef:Een 'thuiskomertje' (heet dat in Belgie ook zo?) als reservewiel meenemen!
Dat noemt hier ook zo,maar dat vroeg ik me wel af,kan dat de komende keer als ik in de garage kom ook wel vragen,maar dacht zo kan dat hier evengoed vragen,wil maar zeggen MAG DAT WEL zo'n grote dings vanachter in de wagen heb dat wel vast gebonden.Maar ik kan me voorstellen,als je ooit een frontaal ongeluk krijgt,dat je dan niet enkel van voor iets te verwachten hebt,maar dat ge ook weleens kans hebt dan omdat rezervewiel in uwe nek te krijgen,niet dat ik er nu speciaal voor rij,maar ga dat de volgende keer dat ik in de garage kom toch eens vragen of ze daar geen oplossing voor hebben.(Die niet teveel kost. :twisted: )

Geplaatst: 15.10.2011 - 20:54
door zizibr3
M@rcel schreef:En het reservewiel tegen de rugleuning aan leggen.
Daar heb ik dat nu vast gebonden tegen liggen,in het begin stoorde me dat niet erg maar nu voort wel,want het neemt toch heel wat plaats in en
het zou weleens gevaarlijk kunnen zijn zo.

Geplaatst: 16.10.2011 - 00:59
door Fat Rat
bij de oudere stations werden ze nogal eens tussen de wielkast en de achterklep rechtop gezet en vast gemaakt. Veelal gebeurde dat vastmaken met een stuk schroefdraad wat ergens achter de bekleding vastgemaakt werd.

Weet niet of dat ook fatsoenlijk past bij de V70 (classic?), maar misschien is het een idee.

Geplaatst: 17.10.2011 - 09:32
door zizibr3
Fat Rat schreef:bij de oudere stations werden ze nogal eens tussen de wielkast en de achterklep rechtop gezet en vast gemaakt. Veelal gebeurde dat vastmaken met een stuk schroefdraad wat ergens achter de bekleding vastgemaakt werd.

Weet niet of dat ook fatsoenlijk past bij de V70 (classic?), maar misschien is het een idee.
Heel zeker is dat een idee,want bij mijn vorige volvo (een 850) was dat zo gemaakt met een thuiskomertje en omdat dat geen stationwagen was en den deze wel en omdat dat reservewiel daar maar los inligt was ik wel van plan,omdat de volgende keer dat ik in de garage kom dat zo te vragen en in tussentijd dacht ik, laat ik het hier eens vragen en wie weet komt er nog een andere oplossing uit de bus.Alhoewel ik niet kan indenken welk. :)

Geplaatst: 17.10.2011 - 10:21
door VolvoRob
Heb die wel vastgemaakt aan zo een verankeringsoog,maar mag dat zo wel en hoe losten jullie dat hier op?
Gewoon een paar schroeven door de motorkap, staat stoer (net zoals bij een Landrover).

Of een imperial op het dak, en daar op leggen....

Nee, even zonder gekheid: mensen die kiezen voor een gastank op de plaats van het reserviewiel, kiezen in 99 van de 100 gevallen ook voor een spuitbus.

Geplaatst: 17.10.2011 - 11:28
door zizibr3
VolvoRob schreef:
Heb die wel vastgemaakt aan zo een verankeringsoog,maar mag dat zo wel en hoe losten jullie dat hier op?
Gewoon een paar schroeven door de motorkap, staat stoer (net zoals bij een Landrover).

Of een imperial op het dak, en daar op leggen....

Nee, even zonder gekheid: mensen die kiezen voor een gastank op de plaats van het reserviewiel, kiezen in 99 van de 100 gevallen ook voor een spuitbus.
:twisted: :twisted:

Ga het toch doen,gelijk hier boven zeg eh....
Dus als je ooit ne lichtgrijze v70 mee een reservewiel half voor de achterste venster voorbij ziet rijden,dan denkte maar .........dat zal de zizibr3 wel zijn. :rofl:

Geplaatst: 19.10.2011 - 14:11
door BlackcurrantV70
Bij de 240 estate zat het wiel netjes aan de zijkant achter de bekleding....