Pagina 1 van 1

XC70 D3 model 2012: Sensus + snerpend geluid + verbruik

Geplaatst: 17.10.2011 - 22:15
door kvckvc
Per 23 /6/ 2011 XC70 D3nieuw model geleverd ( België) : intussen 15 000km .
Ik plaats er de foto's op als het me lukt. Hoewel redelijk aan Volvo verknocht weet ik nu dat deze auto me niet ligt :(
Paar zaken , maar ook paar vragen aan de andere eigenaars )

VERBRUIK nog steeds 7,7L/ 100km : mix file/ autoweg , lijkt mee nog steeds erg hoog . Bij jullie ook ? ( mijn vorige V70 D5 Geatronic 2007 had genoeg aan 7,9 L / 100km . )

RIEM:
Sinds 10 000km maakt auto snerpend geluid bij koude start de eerste 15km , geluid tussen 18 en 2400 toeren per minuut . Dealer heeft al riem vervangen , helpt niet . Geluid wordt erger(lijker) , nu ook hoorbaarder aan de binnenkant .
Any ideas ?


GPS Sensum of hoe noemen jullie dit :
de GPS totaal niet betrouwbaar niet in Frankrijk , niet in Belgie , niet in Nederland . Dacht dat het aan mijn instellingen ligt , niet dus . Zelfs de stad Laken ( Belgie ) vindt hij niet in dbase van de steden om maar iets te zeggen ... Ben ik de enige ?

keep me posted !

Geplaatst: 18.10.2011 - 16:21
door Thom
Inzake Sensus is het vermoedelijk wachten op updates. Het is Volvo's nieuwe multimediasysteem dus dat er enigzins bijgeschaafd moet worden viel te verwachten. Geen enkel navigatiesysteem is feilloos, maar het huidige RTI vind ik toch beduidend beter dan het aloude pop-up scherm.

Geplaatst: 18.10.2011 - 16:30
door NielsPHEV
heb een V70 D3 MY2012 van begin juni dit jaar. Ook zo'n 15 kkm's gereden. Opmerking over verbruik herken ik. Het verbruik is hoger dan mijn MY 2007 185 pk D5. Heb absoluut geen problemen met sensus en snare ga er vanuit dat dit goed opgelost kan worden.

Geplaatst: 18.10.2011 - 16:38
door Thom
Ik had Sensus alleen wel prettiger gevonden met een touchpad of grote controller...nu moet je stembediening gebruiken (die prima werkt, dat wel) of priegelen met de stuurknopjes of de draaiknop op de midddenconsole. Beter goed gejat...

Geplaatst: 18.10.2011 - 19:05
door bart simpson
het is niet snel goed zeg, dus jij vind het handiger om met een hand van het stuur af ergens te gaan zitten pielen?

Geplaatst: 18.10.2011 - 21:09
door Thom
Het idee van Volvo is goed, alleen het is theoretisch. Knoppen op het stuur gebruik je zelden 'intuitief', zo'n controller wordt net als een muis op je pc: je gaat m bedienen zonder te kijken.

Maar nogmaals: voor Volvo is de integratie van multimedia in één systeem nieuw, dus je mag en kan niet verwachten dat het meteen helemaal goed is (al heeft men bijna 10 (!) jaar kunnen studeren op het systeem in een bepaald Duits merk uit Munchen :wink: ).

Geplaatst: 19.10.2011 - 07:23
door v70bio
Weet je nog Thom hoeveel problemen dat Duitse merk had in het begin? Ze hebben zelfs vele klanten verloren door dat systeem....

M.b.t verbruik, lees de specs en je ziet dat een D3 minder zuinig is dan een D5.....

Geplaatst: 19.10.2011 - 09:20
door Volvoman
Mijn V70 D3 is ondertussen bijna zo zuinig als de 2.0D hiervoor. En sensus werkt feilloos.... Ik gebruik 90% stembediening.

Geplaatst: 19.10.2011 - 09:50
door kvckvc
Het probleem lijkt te liggen bij kartografie denk ik.
De gemeente/ stad "LAKEN" ( Belgie, ) heeft hij vb niet in zijn d-Base van steden , gek voor een stad met 45 000 inwoners
In steden rijdt hij liever verloren ... ik bespaar jullie de frustraties als je in Parijs verloren rijdt en uiteindelijk de Tomtom boven haalt en op 1,2,3 staat waar je heen moest .
Ik kan intussen al een boekje schrijven over de capriolen van de GPS, ik had liever gehad dat het ding gewoon werkt .
Gevolg is dat ik gewoon permanent de tomtom gebruik.

Geplaatst: 19.10.2011 - 10:11
door bart simpson
v70bio schreef:Weet je nog Thom hoeveel problemen dat Duitse merk had in het begin? Ze hebben zelfs vele klanten verloren door dat systeem....

M.b.t verbruik, lees de specs en je ziet dat een D3 minder zuinig is dan een D5.....
toch heb ik het onbestemde gevoel dat als je dan toch die € 17.500,-- meer neerlegt voor die indentiek gespecificeerde iets zuinigere D5 je uiteindelijk toch niet goedkoper uit bent.... maar dat is niet meer dan een gevoel

Geplaatst: 19.10.2011 - 14:44
door Thom
Weet je nog Thom hoeveel problemen dat Duitse merk had in het begin? Ze hebben zelfs vele klanten verloren door dat systeem....
Zeker weet ik dat, maar daar heeft Volvo in al die jaren dus van kunnen leren (ook hoe het níet moet).

Geplaatst: 19.10.2011 - 15:12
door Fredhead
Die herrie bij de riem, hebben ze alle draaiende delen hiervan ook bekeken/gesmeerd?

Geplaatst: 25.10.2011 - 19:07
door timewa
Het Sensus systeem in mijn V70 van Juni 2011 bevalt over het algemeen vrij goed, maar ik onderstreep wel de kuren van de navigatie. Het is zeker geen foutloos systeem, maar het weet nog altijd beter de weg te vinden dan ik zelf. Ik vertrouw er op dat een kaartupdate soelaas zal bieden, komt hopelijk snel.

Geplaatst: 26.10.2011 - 14:10
door NederKees
Mijn nieuwe V70 D3 is nu, na 3000km, ongeveer 10% zuiniger dan mijn vorige 2.4D. Vind ik toch niet slecht voor een motor die nog lang niet los is.
Het valt me wel op dat nu het wat kouder wordt de standkachel op het verbruik begint te drukken. Maar dan niet op het weergegeven verbruik volgens de boordcomputer maar als ik het zelf nareken aan te pomp. Vanochtend 1 op 13,5 volgens boordcomputer en 1 op 12,3 volgens zakjapanner.

Sensus is over het algemeen goed. Zitten wel bugs in. Navigatie is inderdaad nogal slecht. Slechtste navigatie waarmee ik in de afgelopen vijf jaar mee gereden heb. Ik heb mijn TomTom Live weer geïnstalleerd.

Dat gepiep had ik een paar jaar terug ook. Toen is er iets van de airco-aandrijving vervangen.