Pagina 1 van 1

Iphone IOS5 en Sensus

Geplaatst: 19.10.2011 - 21:59
door SexieLexie
Ik heb een XC60 modeljaar 2011 met Sensus systeem. Na update van iPhone IOS5 stopt na iets meer dan 1 minuut de muziek ermee via de USB aansluiting. De muziek loopt wel door qua tijd op de iPhone maar ik hoor hem niet meer. Als ik dan via media doorschakel naar de Bluetooth stand doet hij het wel. Kan dan niet meer via de draaiknop naar een ander album of vooruit of achteruit scrollen in het album. Weet iemand wat er gedaan moet worden om de muziek zonder onderbrekingen te laten werken?

Hartelijke groet,

Geplaatst: 19.10.2011 - 22:13
door Poolrev
Ik had dit met m'n iPhone 4 met iOS4.3 ook al in de XC60 van m'n vader. De oplossing bij mij is eerst de Bluetooth connectie tot stand te laten komen. En als de connectie tot stand is, dan pas de iPhone aansluiten op de USB. En dat werkte altijd. Maar ik durf niet te zeggen of dit met iOS5 ook werkt :-).

Zie ook dit topic in het onderdeel 'S60/V60 vanaf MY2010':

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=45831

Geplaatst: 20.10.2011 - 23:01
door SexieLexie
Helaas werkt dit bij mij niet

Geplaatst: 22.10.2011 - 15:47
door snrbcb
Bij S60/V60 hebben ze het zelfde probleem, zie topic aldaar

Geplaatst: 03.01.2012 - 19:55
door joostprins
bij mijn xc60 2012 hetzelfde verhaal, ook na software update bij de dealer nog steeds hetzelfde probleem. alleen als je de telefoon niet aanmeld gaat het goed.
bij mijn vorige xc60 had ik ook een soort gelijk probleem met het afspelen en aanmelden van mijn Iphone. dit was bij Volvo bekend, maar daar moesten ze wachten tot de update van Apple kwam. dit duurde toen bijna 1,5 maand.
denk dat we dit maar weer eens aan volvo nederland moeten doorgeven voor een reactie.

Geplaatst: 03.01.2012 - 20:59
door Paul
Wat hier al gezegd wordt, bij de update naar Ios5...

Er is dus iets verandert bij Apple en dan ga je Volvo vragen wat te doen?
Ik zou gewoon Apple bellen of even bij ze langs gaan.

Geplaatst: 04.01.2012 - 07:36
door joostprins
als je naar Apple belt wordt je door verwezen naar je provider. deze zegt weer dat het een software probleem is en verwijst je weer terug naar Apple.
waar het om gaat is, dat het waarschijnlijk eenzelfde voorval is als ik bij mijn vorige auto had. bij Volvo kennen ze het probleem, maar moeten ook zij wachten op een software aanpassing. dat was althans de vorige keer het geval.
ik vraag aan Volvo of het weer eenzelfde soort probleem is, dat kan toch wel? :silent

Geplaatst: 04.01.2012 - 07:56
door rsnhakan
Als je mijn topic (link staat tevens in dit topic) goed doorgelezen had, was je dit ook wel tegengekomen: https://discussions.apple.com/thread/33 ... 0&tstart=0

Meerdere merken hebben er last van. Conclusie: probleem ligt bij Apple.

Edit: als ik de laatste pagina lees zie ik dat een software update van Volvo het probleem oplost!

Geplaatst: 04.01.2012 - 14:51
door joostprins
SUPER, ik heb je topic niet gelezen maar nu de link gevolgd en er zal dus een update zijn. dank je wel voor deze info. ga nu direct langs bij de dealer.
hopelijk eind goed al goed.

HELEMAAL VERGETEN:
IEDEREEN DE BESTE WENSEN VOOR 2012 !
MET VEEL PLEZIERIGE EN VEILIGE VOLVO KILOMETERS.

Geplaatst: 04.01.2012 - 15:05
door rsnhakan
Wij hebben de laatste update. (V09F5) Ik zal vanavond even kijken of het werkt.

Geplaatst: 04.01.2012 - 19:02
door rsnhakan
Ik heb goed nieuws voor iedereen die problemen heeft met betrekking tot het bovenstaande probleem. Het ziet er naar uit dat de nieuwste software, V09F5 (in ons geval, een S60), het probleem oplost!

Geplaatst: 15.01.2012 - 10:26
door joostprins
het heeft wat langer geduurd, maar door de update is het probleem (grotedeels) opgelost.
alleen bij het aansluiten van de iphone moet ik eerst er voor zorgen dat de telefoon is aangemeld op My Volvo. anders "springt" ie nog steeds van "Ipod" af.
moet wel zeggen dat de bediening en zoek functie's nu een stuk sneller gaan voor zowel audio als navigatie en telefoon.