'01 D5 met motormanagmentstoring bij lage belasting.
Geplaatst: 23.10.2011 - 17:03
Hallo,
Met bijna 4 ton op de teller komen er toch vreemde storingen boven drijven.
Als volgt,
Bij langdurig stationair (file of stoplicht) wil het regelmatig voorkomen dat bij het optrekken de motor in of noodloop, of zelfs uitslaat. met de melding in het display: "motormanagmentstoring, spoed service vereist." Slechts herstarten is nodig om dit ongedaan te maken. Deze storing zit er sinds het begin al in sinds ik de auto heb. (bijna 200K)
Echter, afgelopen weken gebeurt het ook als ik langdurig bescheiden rijdt. (70/80 in de vijfde versnelling). Dit heeft me doen besluiten de motorstoringscode uit te laten lezen, Als volgt:
ECM-2503/ECM-2505: Brandstofdruk te laag (storingscode is actief)
Naast nog wat andere niet relevante storingen, is deze het meest waarschijnlijk. Mogelijke redenen:
-Met auto gereden tot de tank leeg was (onwaarschijnlijk)
-Lucht in brandstof. (na 200K nog?)
-Verstopping / lekkage in brandstoftoevoer.
-Verstopt brandstoftoevoerfilter (reeds 4* filter vervangen)
-Beschadigde brandstofdruksensor
-beschadigde drukbeveilingingsklep
-beschadigde regelklep
-Beschadigde pomp
Nu is hiermee de 1e lijn storingsonderzoek gedaan, verder onderzoek laat ik doen tijdens de beurt. (over twee week) Herkent iemand deze storing?
Met bijna 4 ton op de teller komen er toch vreemde storingen boven drijven.
Als volgt,
Bij langdurig stationair (file of stoplicht) wil het regelmatig voorkomen dat bij het optrekken de motor in of noodloop, of zelfs uitslaat. met de melding in het display: "motormanagmentstoring, spoed service vereist." Slechts herstarten is nodig om dit ongedaan te maken. Deze storing zit er sinds het begin al in sinds ik de auto heb. (bijna 200K)
Echter, afgelopen weken gebeurt het ook als ik langdurig bescheiden rijdt. (70/80 in de vijfde versnelling). Dit heeft me doen besluiten de motorstoringscode uit te laten lezen, Als volgt:
ECM-2503/ECM-2505: Brandstofdruk te laag (storingscode is actief)
Naast nog wat andere niet relevante storingen, is deze het meest waarschijnlijk. Mogelijke redenen:
-Met auto gereden tot de tank leeg was (onwaarschijnlijk)
-Lucht in brandstof. (na 200K nog?)
-Verstopping / lekkage in brandstoftoevoer.
-Verstopt brandstoftoevoerfilter (reeds 4* filter vervangen)
-Beschadigde brandstofdruksensor
-beschadigde drukbeveilingingsklep
-beschadigde regelklep
-Beschadigde pomp
Nu is hiermee de 1e lijn storingsonderzoek gedaan, verder onderzoek laat ik doen tijdens de beurt. (over twee week) Herkent iemand deze storing?