Pagina 1 van 1

Ferrita vs BSR Downpipe

Geplaatst: 24.10.2011 - 20:10
door raymond001
Heb de intentie om binnenkort een 3'downpijp aan te gaan schaffen voor mijn S60 T5.
Nu zijn er een aantal merken die dit leveren bv Ferrita en BSR
Nu is er een groot prijsverschil tussen deze 2 tw 975 euro tov 560 euro.

Is er nu werkelijk zo'n groot verschil tussen deze 2 dat dit het verschil in euro's waard is,ik twijfel zelf daarover...

Wat is jullie mening hierover..

Geplaatst: 24.10.2011 - 21:10
door koen.s
De Ferrita is rvs met een race catalysator 100cpi, kost 845 euro bij ET.
De BSR pijp een sport catalysator 200 cpi.

Zelf heb ik voor de ferrita downpijp gekozen.

Geplaatst: 24.10.2011 - 21:46
door crackedtooth
http://www.jt-tuning.se/shop/default.as ... NG&cur=EUR

Waarom niet 300cpi dan? of heeft die mindere performance?
(ben nog aan het inlezen)

Geplaatst: 25.10.2011 - 20:09
door koen.s
crackedtooth,

De standaard catalysator is volgens mij 400cpi, maar weet het niet zeker.

Geplaatst: 25.10.2011 - 20:12
door koen.s
Een 100cpi heeft minder tegendruk dan 300cpi.

Geplaatst: 25.10.2011 - 21:11
door t5power
Komt zo'n sportkat nog door de APK heen? Zo ja, heeft zo'n ding geen nadelen?
Wat kost een originele set vergeleken met deze, scheelt het veel?
En qua geluid, gaat het ineens heel veel lawaai maken of blijft het (zoals nu) lekker ingetogen.

Geplaatst: 25.10.2011 - 21:20
door koen.s
Komt zo'n sportkat nog door de APK heen? Zo ja, heeft zo'n ding geen nadelen?
Bij mij met standaard uitlaat co 0.013 en met de ferrita downpipe en simons catback 0.093.


Wat kost een originele set vergeleken met deze, scheelt het veel?

Geen idee.


En qua geluid, gaat het ineens heel veel lawaai maken of blijft het (zoals nu) lekker ingetogen.

Het geluid is iets zwaarder, alleen bij volgas hoor je hem brullen is niet overdreven hard.