Hallo allemaal.
Sinds een week de trotse bezitter van een T6 '99
Pearlgreen, beige softleder met Alu, RTI, GSM, 801, en Arakis.
Wow wat een fantastische wagen.
Van eerste eigenaar dealeronderhouden met 160k op de teller.
Ik begrijp niet waarom ik wel eens oude kerels zonder Big Smile zie rijden in dit model!!
Afspraak bij Rica is gemaakt voor volgende week. Niet omdat het moet maar omdat het kan!
Volvo S80 gekocht
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Klinkt heel mooi zeg. Heb je er ook foto's van? Zijn we dol op hier.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Zo de eerste paar weken zitten er op.
Ik ben nog steeds tevreden en ben bij volvo geweest voor nieuwe sleutels en een zender. tevens de versnellingsbak laten recetten want deze schakelde te vroeg naar mijn smaak. gelukkig nog geen storingen gehad.
De ervaring met Rica houd je nog te goed.
Ik ben nog steeds tevreden en ben bij volvo geweest voor nieuwe sleutels en een zender. tevens de versnellingsbak laten recetten want deze schakelde te vroeg naar mijn smaak. gelukkig nog geen storingen gehad.
De ervaring met Rica houd je nog te goed.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
:shock: 320 pk op de voorwielen, hou je stuur maar stevig vast.
En niet intrappen met anderen in de buurt.
En niet intrappen met anderen in de buurt.
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Wlke wizzkid helpt me een foto te plaatsen?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
Dit wizzkid hier!
je kan het via de bijlage proberen of via deze siteimageshack
je kan het via de bijlage proberen of via deze siteimageshack
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wil je veel vermogen omdat het kan of omdat je ermee om kunt gaan?s80 1999 schreef:lijkt me echt een heerlijk 320 pk.
heb nu slechts 140. maar wie weet ooit de nieuwe s80 v8 met een sjipje er in
zie eerst die 272pkaas maar eens op straat te houden als het nat is.
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Ik ben van redelijke komaf en dit is dan wel onder de 6 kilo, maar het is echt niet om ff lekker te scheuren hoor.
Om een beetje door te rijden op de snelweg is het wel fijn om die 430Nm te hebben.
Om een beetje door te rijden op de snelweg is het wel fijn om die 430Nm te hebben.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Jaja....DrRossi schreef:Ik ben van redelijke komaf en dit is dan wel onder de 6 kilo, maar het is echt niet om ff lekker te scheuren hoor.
Om een beetje door te rijden op de snelweg is het wel fijn om die 430Nm te hebben.
ik ben al blij dat ik rijdt op een snelweg.
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
@DrRossi - Mag ik vragen welk merk en type band jij onder je schitterende S80 hebt liggen??? (off-topic - mooi huis er achter ook trouwens )
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
DrRossi schreef:
Ik dacht dat de automaat zelflerend is, m.a.w. afhankelijk van jouw rijstijl stelt hij zich zelf in?
Is dat niet zo, of ben ik nu abuis met mijn Audi A4?
Wat doen ze dan met het resetten?tevens de versnellingsbak laten recetten want deze schakelde te vroeg naar mijn smaak.
Ik dacht dat de automaat zelflerend is, m.a.w. afhankelijk van jouw rijstijl stelt hij zich zelf in?
Is dat niet zo, of ben ik nu abuis met mijn Audi A4?
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Hallo Menno, achter AVS SPORT 245/45 ZR17 95W voor de originele Michelins tot ze op zijn!
Off Topic, Ja he! lang moeten zoeken!
Frumpy, Je hebt helemaal gelijk met dat zelflerend maar ik had geen geduld tot dat deze zich aanpast aan mij en na een reset, begint de bak direct opnieuw. Hij hing toch aan de computer ivm de sleutels en dan is het een kwestie van of een gewone reset of een na onderhoud.
Schijnbaar houd de software rekening met de leeftijd van de olie.
Knap allemaal hoor!
Off Topic, Ja he! lang moeten zoeken!
Frumpy, Je hebt helemaal gelijk met dat zelflerend maar ik had geen geduld tot dat deze zich aanpast aan mij en na een reset, begint de bak direct opnieuw. Hij hing toch aan de computer ivm de sleutels en dan is het een kwestie van of een gewone reset of een na onderhoud.
Schijnbaar houd de software rekening met de leeftijd van de olie.
Knap allemaal hoor!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
- Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Mooie wagen heb je .Heb je bij Rica alleen laten chippen of heb je ook de dubbele downpipe laten vervangen zodat je vermogen nog beter uitkomt.Heb het zelf bij m'n T6 ook overwogen maar de downpipe met dubbele racekat kost al zo'n 1800 euri's.Zou dan op ca 350 pk uitkomen .
Was trouwens niet bij Rica maar bij european tuning in brabant.
Wens je veel veilige km toe.
Was trouwens niet bij Rica maar bij european tuning in brabant.
Wens je veel veilige km toe.
gr peter
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Update na 2000 km.
De eerste barstjes verschijnen.
De binnen ventilator piept, erg irri en de afspraak is gemaakt voor 11 april, smeren of vervangen.
Tevens wordt deze door een specialist uitgelijnd op die dag, gelukkig zijn die er nog in Eindhoven. (Dassen)
Van het display van de 801 werken soms niet alle dot's, even een tikje erop en het is weer goed, Bovag garantie sluit radio's uit!
Sinds de nieuwe afstandsbediening gaat soms de auto niet op slot, soms wel en dan gaat het alarm na een minuut af.
Het display geeft soms aan dat de rechter portier niet dicht is, heerlijk van die soms wel soms niet storingen, lijkt wel een Italiaan!
De sloten met WD40 gereinigd en vervolgens wit vet er op, probleem is tot op heden verholpen.
Zal wel door het carcleanen komen.
Leuke wetenswaardigheid, indien je afstandsbediening defect is kan je nog 8 keer de auto met je sleutel sluiten, daarna moet deze opnieuw ingeleerd worden.
Tweede hands afstandbedieningen krijg je niet aan de gang zonder de originele code.
Ook ik had een setje uit de states laten komen maar dat gaat niet lukken vanwege het ontbreken van de code en de andere frequenties.
Je kan wel de kapjes overzetten zodat ik nu een mooie paniek knop heb die niet werk, erg gerustellend!
Knopje van de fader vervangen, dopje in de deur vervangen, dopje binnen bekleding kofferklep vervangen, dopje in motorruimte vervangen, afdekkapje linker spiegel binnenzijde vervangen,
Twee van de drie staafjes waren afgebroken!
Hand vol gloeilampen vervangen, ik vond de lichtopbrengst matig en heb de 4 H7 lampen vervangen door 100 watt lampen, mooi wit licht zonder te veel hitte.
Richting aanwijzer lampen achter vervangen door van die witte bollen, nergens voor nodig maar wel een stuk mooier.
Nieuwe nummerplaten gemonteerd.
Wat me erg tegen valt is het stuurgedrag, zo erg dat ik de michelins ga vervangen door 235/45/17 Yoko's, achter zitten ze er al op in de maat 245/45/17 maar dat is toch net te breed voor de 7 inch velg en om niet te veel stuurprecisie in te leveren probeer ik de 235.
Deze valt wat minder bol, update volgt.
Als je een bocht instuurd, lijkt het wel of de stuurbekrachtiging niet voldoende opbrengst heeft, natuurlijk zakt het toerental naar stationair bij een automaat, maar dat hebben ze allemaal, er is een update voor het reservoir omdat deze bij erg snel genomen bochten lucht zou nemen ipv vloeistof.
Deze is al gemonteerd maar ik praat over stadsverkeer en dat is dus met 20 de bocht door, iemand dezelfde ervaring?
Zaterdag eens een specialist in Deurne laten rijden.
Nieuwe oliepeilstok besteld, is een modificatie van Volvo en kost weer even € 78,-
K&N filter besteld, let op nooit smeren die dingen anders gaat je luchtmassa meter naar de knoppen!
Set verlaging veren besteld, ik twijfelde nog of ik dit wel ging doen want het is een Volvo en ik heet niet Johnny, maar ze hebben het over 2 cm en dat is net voldoende om je af te vragen wat er met die auto aan de hand is, voor het geld en de dag sleutelen hoef ik het niet te laten.
Als je binnen kort een setje op marktplaats ziet dan beviel het niet!
Set popnagels besteld zodat die ouwe lullen spatlappen voor er af kunnen!
O ja, het verbruik is 1 op 8 bij netjes stadsverkeer en 160 op de snelweg.
Zo nu weer even aan het werk.
Tot de volgende update!
De eerste barstjes verschijnen.
De binnen ventilator piept, erg irri en de afspraak is gemaakt voor 11 april, smeren of vervangen.
Tevens wordt deze door een specialist uitgelijnd op die dag, gelukkig zijn die er nog in Eindhoven. (Dassen)
Van het display van de 801 werken soms niet alle dot's, even een tikje erop en het is weer goed, Bovag garantie sluit radio's uit!
Sinds de nieuwe afstandsbediening gaat soms de auto niet op slot, soms wel en dan gaat het alarm na een minuut af.
Het display geeft soms aan dat de rechter portier niet dicht is, heerlijk van die soms wel soms niet storingen, lijkt wel een Italiaan!
De sloten met WD40 gereinigd en vervolgens wit vet er op, probleem is tot op heden verholpen.
Zal wel door het carcleanen komen.
Leuke wetenswaardigheid, indien je afstandsbediening defect is kan je nog 8 keer de auto met je sleutel sluiten, daarna moet deze opnieuw ingeleerd worden.
Tweede hands afstandbedieningen krijg je niet aan de gang zonder de originele code.
Ook ik had een setje uit de states laten komen maar dat gaat niet lukken vanwege het ontbreken van de code en de andere frequenties.
Je kan wel de kapjes overzetten zodat ik nu een mooie paniek knop heb die niet werk, erg gerustellend!
Knopje van de fader vervangen, dopje in de deur vervangen, dopje binnen bekleding kofferklep vervangen, dopje in motorruimte vervangen, afdekkapje linker spiegel binnenzijde vervangen,
Twee van de drie staafjes waren afgebroken!
Hand vol gloeilampen vervangen, ik vond de lichtopbrengst matig en heb de 4 H7 lampen vervangen door 100 watt lampen, mooi wit licht zonder te veel hitte.
Richting aanwijzer lampen achter vervangen door van die witte bollen, nergens voor nodig maar wel een stuk mooier.
Nieuwe nummerplaten gemonteerd.
Wat me erg tegen valt is het stuurgedrag, zo erg dat ik de michelins ga vervangen door 235/45/17 Yoko's, achter zitten ze er al op in de maat 245/45/17 maar dat is toch net te breed voor de 7 inch velg en om niet te veel stuurprecisie in te leveren probeer ik de 235.
Deze valt wat minder bol, update volgt.
Als je een bocht instuurd, lijkt het wel of de stuurbekrachtiging niet voldoende opbrengst heeft, natuurlijk zakt het toerental naar stationair bij een automaat, maar dat hebben ze allemaal, er is een update voor het reservoir omdat deze bij erg snel genomen bochten lucht zou nemen ipv vloeistof.
Deze is al gemonteerd maar ik praat over stadsverkeer en dat is dus met 20 de bocht door, iemand dezelfde ervaring?
Zaterdag eens een specialist in Deurne laten rijden.
Nieuwe oliepeilstok besteld, is een modificatie van Volvo en kost weer even € 78,-
K&N filter besteld, let op nooit smeren die dingen anders gaat je luchtmassa meter naar de knoppen!
Set verlaging veren besteld, ik twijfelde nog of ik dit wel ging doen want het is een Volvo en ik heet niet Johnny, maar ze hebben het over 2 cm en dat is net voldoende om je af te vragen wat er met die auto aan de hand is, voor het geld en de dag sleutelen hoef ik het niet te laten.
Als je binnen kort een setje op marktplaats ziet dan beviel het niet!
Set popnagels besteld zodat die ouwe lullen spatlappen voor er af kunnen!
O ja, het verbruik is 1 op 8 bij netjes stadsverkeer en 160 op de snelweg.
Zo nu weer even aan het werk.
Tot de volgende update!
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Zo, dat is een hele waslijst. Maar als ik het allemaal goed begrepen heb, ligt het niet aan de kwaliteit van de auto, maar voor 99% aan de persoonlijke wensen en aanpassingen dat het e.e.a. niet bevalt.
Gelukkig maar, want ik ben zeer tevreden over mijn luxe uitgevoerde S80.
Wat bedoel je met een gemodificeerde peilstok, en wat was het probleem met de "oude"?
Voor wat betreft de deurvergrendelingen, deze hoeven in de regel nooit gesmeerd te worden, omdat er van die teflonhoesjes in het slot zitten, die de "smerende" functie overnemen. Zodoende kan je ook nooit olie en vet aan je kleding krijgen. Zelfde geldt voor de deurvangers. Ik neem aan dat deze hoesjes ook vervangen kunnen worden, als het e.e.a. niet meer goed functioneert.
Met betrekking tot de stuurbekrachtiging:
Volgens mij is het principe van een stuurbekrachtiging dat hij bij lage snelheden, dus ook bij 20 km/u, optimaal moet werken, en naarmate de snelheid toeneemt juist minder.
Gelukkig maar, want ik ben zeer tevreden over mijn luxe uitgevoerde S80.
Wat bedoel je met een gemodificeerde peilstok, en wat was het probleem met de "oude"?
Voor wat betreft de deurvergrendelingen, deze hoeven in de regel nooit gesmeerd te worden, omdat er van die teflonhoesjes in het slot zitten, die de "smerende" functie overnemen. Zodoende kan je ook nooit olie en vet aan je kleding krijgen. Zelfde geldt voor de deurvangers. Ik neem aan dat deze hoesjes ook vervangen kunnen worden, als het e.e.a. niet meer goed functioneert.
Met betrekking tot de stuurbekrachtiging:
Een stuurbekrachting die niet optimaal functioneert, kan al lucht bevatten, hoeft niet altijd een technisch mankement of tekortkoming te zijn. Zou eerst maar eens proberen met ontluchten.Deze is al gemonteerd maar ik praat over stadsverkeer en dat is dus met 20 de bocht door, iemand dezelfde ervaring?
Volgens mij is het principe van een stuurbekrachtiging dat hij bij lage snelheden, dus ook bij 20 km/u, optimaal moet werken, en naarmate de snelheid toeneemt juist minder.
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Ben je niet bang dat je reflectoren of stekkers naar z'n grootje gaan??? Is het een groot verschil???Hand vol gloeilampen vervangen, ik vond de lichtopbrengst matig en heb de 4 H7 lampen vervangen door 100 watt lampen, mooi wit licht zonder te veel hitte.
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009