Pagina 1 van 1

volvo 244 gl 1977

Geplaatst: 26.10.2011 - 20:08
door joep53
ben op zoek naar een 244 gl van 1977 of eerder. Wat zijn de verschillen tussen de dl en gl modellen ?
Wat zijn de zwakke plekken ? Heb een 244 gl 1974 gekend met oa schuifdak, electrische antenne en inspuitmotor, lederen bekleding en uiteraard de gl aanduiding. Ik heb soms het idee dat er ook gl modellen worden aangeboden die origineel dl uitvoering waren. Kan ik dit aan de hand van chassisnummer achterhalen ?
Graag uw reactie;

Geplaatst: 27.10.2011 - 22:19
door Vlood52
Hoi!
ik denk dat je misschien met deze vragen beter terecht kan bij de Volvo Klassieker Vereniging,daar kennen ze jou type Auto uit en te na.
sucses.... :thumbleft:

Geplaatst: 28.10.2011 - 08:48
door Richo
Vlood52 schreef:Hoi!
ik denk dat je misschien met deze vragen beter terecht kan bij de Volvo Klassieker Vereniging,daar kennen ze jou type Auto uit en te na.
sucses.... :thumbleft:
nah, de volvo 200 vereniging zal beter geschikt zijn aangezien die allemaal een 2 serie bezitten de VKV niet.

Geplaatst: 28.10.2011 - 09:28
door RHS
Jeez! Hoeveel concurrerende Volvo-verenigigen en -forums zijn er eigenlijk in dat kleine landje? Ergens een overzicht? Is dat bij andere merken ook zo?
Robert

Re: volvo 244 gl 1977

Geplaatst: 28.10.2011 - 10:02
door admiral
joep53 schreef:ben op zoek naar een 244 gl van 1977 of eerder. Wat zijn de verschillen tussen de dl en gl modellen ?
Wat zijn de zwakke plekken ? Heb een 244 gl 1974 gekend met oa schuifdak, electrische antenne en inspuitmotor, lederen bekleding en uiteraard de gl aanduiding. Ik heb soms het idee dat er ook gl modellen worden aangeboden die origineel dl uitvoering waren. Kan ik dit aan de hand van chassisnummer achterhalen ?
Graag uw reactie;
Hier zitten zat 240 liefhebbers die ook het antwoord kunnen geven maar wil je heel gedetailleerde antwoorden op je vragen hebben dan verwijs ik je door naar het www.volvolvo.nl Daar zitten de echte kenners van ons type volvo.

Waarom wil je eigenlijk een vroeg model, die zijn er in goede staat niet zoveel een recentere uit de jaren 80 is qua nog rijdende aantalen en die op de sloop liggen een betere keuze in mijn ogen.

Geplaatst: 28.10.2011 - 10:05
door admiral
RHS schreef:Jeez! Hoeveel concurrerende Volvo-verenigigen en -forums zijn er eigenlijk in dat kleine landje? Ergens een overzicht? Is dat bij andere merken ook zo?
Robert
Iedereen kan een forum beginnen en als dat onver hetzelfde merk en type gaat dan is het juist de strijd dat je jou forum zo proffesioneel mogelijk opzet dan trek je de meeste mensen mee en dus ook alle info.

http://volvo-classic.startpagina.nl/

Geplaatst: 28.10.2011 - 12:46
door RHS
Ja; de theorie is duidelijk, maar er moet een reden zijn dat je bv niet op elke straathoek een kruidenier vind (al geef ik toe dat je in dit land wel op elke straathoek een café vind, maar dat terzijde). Wildgroei lijkt me in een nodeloze versnippering van de informatie resulteren waar niemand mee gediend is.

RHS

Geplaatst: 28.10.2011 - 13:49
door V480-S60
Mods break.Laten we die discussie nu niet hier ook gaan voeren!

Laten we ons beperken tot tips voor de topic starter!

Geplaatst: 28.10.2011 - 19:36
door volvorider
Voor aankooptips voor een Volvo uit de 200 serie, stuur een mailtje naar
volvo4you at gmail.com

Geplaatst: 29.10.2011 - 20:14
door oudevolvo
De uitvoering (DL of GL) maakt geen onderdeel uit van het chassisnummer en is aan de hand daarvan dus helaas niet vast te stellen.
Wel weet je dan wat de originele motor voor die auto was.
Zie http://www.volvo200.org/modellen/chassisnummer.htm

Op basis daarvan heb je soms wel een indicatie wat voor type het is.
Bijv. voor modeljaar 1975
http://www.volvo200.org/modellen/model75.htm
De GL heeft injectie, de L en DL niet.

Een lijstje met alle modellen
http://www.volvo200.org/modellen/modellen.htm

Verder kun je bij Ulla Bergwal (ubergwal@volvocars.com) van het Volvo archief op basis van het chassisnummer de productiedetails opvragen. Zij kan vermoedelijk ook wel het type aangeven.

Geplaatst: 01.11.2011 - 20:07
door Vlood52
@RHS..
Uit m`n hart gegrepen!
@ Richo je hebt helemaal gelijk.antwoord kwam door slecht lezen zag jaartal Auto en dacht 142 .. so sorry! ::oops:

Geplaatst: 13.11.2011 - 18:33
door abbabak1
Je bent dus niet op zoek naar eengl maar naar een glE . Kan ik me voorstellen want dit b21e blok heeft veel meer vermogen en souplesse dan de carb versies.

Behalve stuurbekrachtiging zijn eigenlijk alle accesoires achteraf in te bouwen.

Geplaatst: 16.11.2011 - 13:14
door Erik_M
In 1977 had je de L, DL en de GL. (nog geen GLE)

Het verschil tussen de DL en de GL was o.a. de motor. De GL had een 123 pk. injectie motor en lederen bekleding, een 4 bak met electrische overdrive en was standaard in metallic kleuren. Volgens mij ook een toerenteller op het dashboard, iets bredere velgen met verchroomde wielmoeren en een klein naafkapje.

gRoet,
eRik

Geplaatst: 16.11.2011 - 15:20
door abbabak1
Erik_M schreef:In 1977 had je de L, DL en de GL. (nog geen GLE)
I stand corrected 8) Ik heb zowel de een '79 gl als gle gehad. Daarbij was de gl wel de carb versie.

Persoonlijk zou ik vanwege verbeteringen liever kijken naar 79 en 80...

Geplaatst: 16.11.2011 - 18:51
door Erik_M
abbabak1 schreef:
Erik_M schreef:In 1977 had je de L, DL en de GL. (nog geen GLE)
I stand corrected 8) Ik heb zowel de een '79 gl als gle gehad. Daarbij was de gl wel de carb versie.

Persoonlijk zou ik vanwege verbeteringen liever kijken naar 79 en 80...
Klopt, vanaf modeljaar 1979 met de 'ronde' achterkant, had je de DL, GL en de GLE. De GL had toen idd. een carb.motor en de GLE een injectiemotor.
De GL van 1976, 1977 en 1978 kan je niet vergelijken met de GL van 1979 omdat de GL van 1979 een andere uitrusting had. Standaard geen lederen bekleding, geen overdrive etc. etc.

gRoet,
eRik