Pagina 1 van 3

Tips gevraagd bij aankoop V70

Geplaatst: 01.11.2011 - 10:12
door MartyFish
Voor de aanschaf van een V70 zou ik dit forum graag eens raadplegen. Waar op te letten etc. Ik ben op zoek naar een zwarte of donkerblauwe handgeschakelde V70 op benzine met vollederen interieur en liefst met schuifdak. Mijn budget is €8000.

welke motor is aan te raden? (dacht zelf aan een 200pk)
waar moet je zeker op letten?
kilometerstanden?
bekende euvels?

Hoor graag van jullie kenners!

Alvast dank! Groet, Marty

Geplaatst: 01.11.2011 - 14:38
door 4wielen
Beste Marty,
Ik heb net ook een V70 aangeschaft en de hulp van het forum ingeroepen. Het helpt als je iets meer informatie geeft over wat je wensen zijn: hoeveel kilometer per jaar ga je rijden, moet de auto trekken, hoe belangrijk vind je snelheid, hoe handig ben je, etc.
Overigens kan ik je verder niet helpen, aangezien ik mijn V70 nog niet heb en ben gegaan voor een diesel.
Succes!

Geplaatst: 01.11.2011 - 16:32
door MartyFish
Dank alvast! Mijn V70 zal naast het dagelijkse woon werk verkeer (ongeveer 30km per dag) dienst doen als fijne reis wagen voor trijpen naar Frankrijk e.d. We rijden ongeveer 15k per jaar dus diesel is niet interessant. De V70 mag wel wat pit hebben maar we zijn zeker geen snelheidsmaniakken ;-) Wat extra vermogen bij het inhalen en optrekken is gewenst. Ik heb begrepen dat de standaard 140pk een beetje teveel een oude dame is (?). Belangrijk is ook de betrouwbaarheid van de motor. Een krachtige 170 of 200pk lijkt me wat minder slijtage gevoelig (?)

Nogmaals ik ben helemaal nieuw in het land van de volvo dus tips zijn welkom. Het enige wat ik weet is dat het een heel mooie auto is ;-)

Geplaatst: 01.11.2011 - 16:49
door 4wielen
MartyFish schreef: We rijden ongeveer 15k per jaar dus diesel is niet interessant.
Je vergist je! Bij iets oudere gebruikte auto's ligt dat omslagpunt veel lager (BPM dan al grotendeels afgeschreven). Ik heb een D5 gekocht uit 2005 voor (ook) 15.000 km per jaar en bij mij lag het omslagpunt op 12.000 km per jaar. Als ik naar jouw budget kijk is diesel volgens mij nog interessanter. Goedkoper, maar ik begreep van de Volvo dealer dat een dieselmotor ook ca. 2 x zo lang meegaat. En als je dan ook nog eens dat heerlijke koppel tot je beschikking hebt... :)

Geplaatst: 04.11.2011 - 16:03
door wezelt4ever
Dag Martyfish,

Op de zoekfunctie van het forum vind je vele tips. Wellicht goed om daar eerst te kijken en dan je specifieke vragen voor te leggen.

succes

Geplaatst: 04.11.2011 - 16:25
door walter leever
Hey Marty,

Je zou ook eventueel eens kunnen kijken op duitse autosites(autoscout.de)daar vind je meestal vrij recente auto's ,die ook nog eens fully loaded zijn(meestal)en lage km standen.
Zo heb ik de mijne ook gekocht,en dan als je er 1 gevonden hebt plak je 'm hierin en zullen de "experts" :evil: wel hun oordeel geven.
Maar belangrijk is ook je 1e algemen indruk(zien,rijden),onderhoudshistorie,evt garantie,etc)

Veel succes alvast met je zoektocht.
Walter

ps,idd 2.5T is 209 pk,mooie,snelle,rustig rijdende reisauto.

Geplaatst: 04.11.2011 - 17:41
door Bakboord1
Ga idd eerst lezen en stel dan specifiek je vragen. Er is al heel veel gezegd over motoren, stoelen,uitvoeringen, pakketten, radios, etc.

Je budget is voldoende voor een leuke auto maar hoe sta je tegenover onderhoud? Gevoelsmatig is een tragere ongeblazen volvo goedkoper in onderhoud dan een turbo.
Ga eens rijden met de 2.4. Deze heeft namelijk wel koppel, is geen sprinter maar ook geen stakker.
Wat is je referentie qua auto en motor qua snelheid?

Succes en houd ons op de hoogte (vinden we leuk)

Geplaatst: 04.11.2011 - 18:22
door V70/2.4D/2003
En zodra je iets gevonden hebt, plaats dan even een link of post voldoende info zodat wij er hier iets mee kunnen. De adviezen alhier zijn gratis dus....

Geplaatst: 04.11.2011 - 21:27
door bartv70
Inderdaad goed rondneuzen.
Duitsland/Belgie kunnen interessant zijn, al blijft het fenomeen dat een merkdealer
aanmerkelijk duurder is (meestal) hetzelfde als hier maar dat is ook vrij logisch (kennis, garantie enz.)
Deze 2 zijn net boven je budget (komt nog iets BPM bij), maar voldoen wel aan je wensen
http://www.mobile.de/home/vehicleCompar ... =146675877&

Geplaatst: 04.11.2011 - 23:36
door V70/2.4D/2003
Er staat nu trouwens een hele mooie 2.4T te koop hier op het forum en die valt ook nog eens ruim binnen het budget!

Geplaatst: 04.11.2011 - 23:36
door V70/2.4D/2003

Geplaatst: 06.11.2011 - 22:43
door MartyFish
Dank allemaal voor zo ver! Ik heb een beetje rond gekeken op het forum en wel wat nuttige info gevonden hoewel ik soms door de bomen het bos niet meer zie :eeeek:

ik begrijp nu dat een 200pk of T5 aanzienlijk duurder zijn in het onderhoud dan een 170pk of 140pk. De meeste zijn het er over eens dat een 140pk motor te veel mist voor het echt prettige rijgedrag. Nogmaals ik ben zeker geen snelheidsmaniak. een top van 215 of 240 km/u boeit me niet wat dat haal ik never. 160km/u bij hoge uitzondering. De auto moet lekker gewoon lekker vlot aanvoelen bij normaal gebruik. Zou ik dan met een 170pk, kosten-baten gezien beter af zijn dan een 2.4T of T5?

P.s volleder is een must ;-)

Geplaatst: 06.11.2011 - 22:48
door MartyFish
V70/2.4D/2003 schreef:En zodra je iets gevonden hebt, plaats dan even een link of post voldoende info zodat wij er hier iets mee kunnen. De adviezen alhier zijn gratis dus....
deze lijkt me aardig: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=camhhhaid2vl

en deze ook: http://www.autowereld.nl/volvo/v70/t5-e ... tails.html

Geplaatst: 07.11.2011 - 01:21
door Thijs
De T5 zou mijn voorkeur wel hebben. Overigens is met jouw beschreven rijgedrag het verschil tussen de 170 en 140 pk varianten nihil, wellicht zelfs in het voordeel van de 140 pk. Dus als er in die pk klasse een zou staan hoef je ert niet omheen te lopen omdat het de juiste motorvariant niet zou zijn.

Geplaatst: 07.11.2011 - 06:18
door V70/2.4D/2003

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:13
door MartyFish
Thijs schreef:De T5 zou mijn voorkeur wel hebben. Overigens is met jouw beschreven rijgedrag het verschil tussen de 170 en 140 pk varianten nihil, wellicht zelfs in het voordeel van de 140 pk. Dus als er in die pk klasse een zou staan hoef je ert niet omheen te lopen omdat het de juiste motorvariant niet zou zijn.
Er zijn wel veel meer interessante aanbiedingen en keuze binnen de 140pk serie. Ze zijn over het algemeen wat goedkoper en met lage km-standen. Als het dan ook nog eens zou zijn dat met mijn rijgedrag het verschil met een veel zwaardere motor praktisch te verwaarlozen is omdat het voordeel van deze krachtpatsers zich pas laat gelden boven de 140km/u, is dat natuurlijk wel weer het overwegen waard. Zeker als ze ook betrouwbaarder zijn. Hoe minder motorische toeters en bellen hoe minder ellende denk ik dan?

Geplaatst: 07.11.2011 - 16:46
door V70/2.4D/2003
Hoe minder motorische toeters en bellen hoe minder ellende denk ik dan?
Die mening deel ik (met mijn af fabriek gedowntunde en tevens zwaar ondergewardeerde 131 PK *ipv de standaard 163 PK* 5 cylinder dieselbeest). De 140 PK zit lekker ruim in de marge en kan al het geweld zat aan. En als je toch per sé een bak power wil moet je gewoon een R nemen.

Geplaatst: 07.11.2011 - 16:51
door Laguna-S60
Ik moet zeggen dat zo'n 140 pk toch wel aardig vooruit wil komen hoor :o
en bij 200 is de koek nog lang niet op 8)

dus ik weet niet wat je gewent bent qua vermogen!?
maar ik zou de 140/170 pk zeker niet weg poetsen :wink:

Geplaatst: 07.11.2011 - 17:50
door Morgenstond
V70/2.4D/2003 schreef:
Hoe minder motorische toeters en bellen hoe minder ellende denk ik dan?
Die mening deel ik (met mijn af fabriek gedowntunde en tevens zwaar ondergewardeerde 131 PK *ipv de standaard 163 PK* 5 cylinder dieselbeest). De 140 PK zit lekker ruim in de marge en kan al het geweld zat aan. En als je toch per sé een bak power wil moet je gewoon een R nemen.
Of een 2.4T :D

Geplaatst: 08.11.2011 - 01:13
door Thijs
Of tegen hetzelfde geld een jongere/minder km's/meer opties 140 pk :D