Pagina 1 van 1
Wie weet waar dit inlaat spruitstuk te vinden is?
Geplaatst: 02.11.2011 - 21:08
door De Fryske Volvo Rider
Nou ja onderwerp zegt genoeg,
deze volvo stond vorig jaar op de volvobeurs.
Wellicht dat de eigenaar ook op dit forum zit.
k heb geprobeerd het bestand als bijlage bij te voegen
groetn
Geplaatst: 02.11.2011 - 21:50
door B-lennium
tinustechniek
Geplaatst: 03.11.2011 - 12:14
door De Fryske Volvo Rider
Weet iemand ook wat ie ongeveer kost?
Op de sites kon k em niet vinden
Geplaatst: 03.11.2011 - 12:30
door gsx750r
Kijk hier op
Tinustuning
Lastig zoeken als zo´n site niet in het Fries is ..................
Rob
Geplaatst: 03.11.2011 - 14:11
door B-lennium
Op de site staat niet het spruitstuk met enkele weber, ik zou ze even mailen ik neem aan dat ze die ook kunnen leveren als ze de dubbele wel verkopen.
Geplaatst: 03.11.2011 - 14:14
door De Fryske Volvo Rider
Dan mail ik wel even,
K dacht ik probeer eerst even zo, die man zal wel genoeg mail krijgen.
bedankt maar weer!
groetn
Geplaatst: 06.11.2011 - 13:15
door patrick2wd
is deze ook leverbaar dan voor een B230A?
muy interessante...
Antwoord
Geplaatst: 24.11.2011 - 21:37
door De Fryske Volvo Rider
Heb (al weer een tijdje terug) antwoord gekregen van tinustechniek.
Het spruitstuk is tijdelijk leverbaar geweest, dus nu niet meer.
nu eigenlijk weer terug bij af....
zijn er meer aanbieders van dit spul? Of is tinustechniek de enigste
voor de b20 blokken?
Geplaatst: 24.11.2011 - 22:50
door admiral
En zelf maken, zie ik ze vaak bij Discovery doen ook het spruitstuk van de uitlaat.
Geplaatst: 28.11.2011 - 09:29
door De Fryske Volvo Rider
Was ook mijn gedachte,
Ik ben lid van een soort van hobbyclub, daardoor
zon beetje al het gereedschap wel tot mijn beschikking,
inc. frees banken ed.
Binnenkort,(rekbaar begrip) eens aan beginnen.
als ie af is komt er een foto!
Groetn!!
Geplaatst: 28.11.2011 - 16:54
door B-lennium
Waarom niet eentje met een dubbele weber? of dubbele SU.
Een inlaat maken doe je niet zo maar, De stroming moet gelijk zijn (elke cilinder het zelfde mengsel) de lengte van de buizen, diameter en totale inhoud hebben een groot aandeel in de karakteristiek van de motor. (hoeveel koppel/PK en wanneer deze MAX zijn), niet iets om licht over te denken.
Zie:
http://www.amazon.co.uk/Four-stroke-Per ... 1859604358 (leuk voor de kerst?)
Ik ben na mijn turbo avontuur nu bezig om een ongeblazen blok sneller te laten lopen, eerst de kop aangepast, later de in en uitlaat, ik heb voldoende gelezen om te weten dat dat echt rekenen wordt

Geplaatst: 04.12.2011 - 19:34
door De Fryske Volvo Rider
Waarom geen dubbele? waarom eigenlijk ook niet.
Is het wel even een spreurtocht naar een 2e weber met gasmengtuk.
mijn eerste van een volkswagen geplukt voor €15,- denk niet dat de 2e ook zo goedkoop word
Geplaatst: 04.12.2011 - 23:47
door Johann
Volvo B18/B20 naar enkele DCOE,
Details
Iets ander type,
Details
Geplaatst: 05.12.2011 - 10:05
door De Fryske Volvo Rider
Ja zoiets zocht ik!
Ik neem aan dat de 2e beter is vanwege de cross flow? (50 pond duurder)
hoeveel verschilt het met de eerste?
ik neem aan als de carburateur perfect synchroon
staat, de eerste hetzelfde resultaat moet geven dan de 2e.
Is er ook iemand die het effect weet van 1 solex? ongeveer aan pk?
Het betreft een b20 a Bifuel (duur woord voor gas en benzine:) )
nu met enkele stormberg die vooralsnog(zover ik weet) nog helemaal origineel is
Geplaatst: 05.12.2011 - 11:57
door Johann
Denk dat voor een relatief standaard opzet met DCOE het verschil tussen beide spruitstukken minimaal is. Pas als je met scherpere nokkenassen gaat werken gaat dit spelen maar dan zou ik persoonlijk ook al naar dubbele DCOE's gaan kijken.