Pagina 1 van 1

Volvo 265 Zekering brandstofpomp klapt eruit(bj:06/79)

Geplaatst: 04.11.2011 - 16:32
door MJN
Goedenmiddag Volvo rijders

Vanmiddag dacht ik, ik ga met de 265 even nog een najaarsritje maken. Na ongeveer 3/4 uur rijden stopte de 265 er mee. Midden op de drukke rijbaan. Gelukkig kwam de ANWB er snel bij, ook oom agent leidde het verkeer om de auto heen.
De ANWB constateerde de motor krijgt geen brandstof meer, uiteindelijk kwam de ANWB met; de zekering is erg warm geworden en eruit geklapt. Hup nieuwe zekering en die werd wel erg snel te heet volgens de ANWB. Reservezekering mee en snel naar huis. Hij gaf wel het advies langs de garage te gaan. Een relais, een brandstofpomp die te hard moet werken, een beginnende breuk in een kabel/kabelboom. Het kan van alles volgens de wegenwachter.

De brandstofpomp is 10.000km geleden vervangen, dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt, ik voeg wel loodvervanger bij de benzine, maar dat doe ik al vanaf het moment dat gelode benzine niet meer te koop is.

Wie herkent dit probleem en kan een advies geven. Ik kan wel meteen naar de garage gaan, maar daar gaan ze direct stelselmatig alles vervangen, wat het maar zou kunnen zijn, en dat voelt de beurs.

Geplaatst: 04.11.2011 - 17:34
door Richo
kan ook gewoon zijn dat je kabels aan het rotten zijn en sluiting maken wat de zekering kan doen oververhitten en zelfs doorslaan. De plastic van vroeger was geen denderende kwaliteit aangezien grootste deel van kabelwerk bij mijn 264 al is vervangen door vorige eigenaar.

Geplaatst: 04.11.2011 - 18:32
door MJN
Ja, dat is zeker iets om eens te bekijken, dank voor de tip.

Geplaatst: 13.11.2011 - 08:44
door abbabak1
Ik heb eens een kapotte(gebroken) veer in het brandstofrelais gehad. Een penveer loste dat probleem op. Iets met sluiting zou ik eerst hier zoeken...

Geplaatst: 28.11.2011 - 19:05
door Henk 760 Hausser
Misschien heel dom maar.....heeft de zekering de goede waarde?Bv.: er moet 25Amp inzitten. er zit in 15 Amp in.
Heel lang geleden ( 1988) toen ik mijn 760 V6 kocht klapte mij zekering er ook uit (de vorige eigenaar had er een 15 Amp. ingedaan) het duurde even voordat ik er achter kwam dat er een 25 Amp. in moest
V6 groeten .