Pagina 1 van 2

Nieuwe EPS einddemper voor V70R

Geplaatst: 07.11.2011 - 14:14
door Silver_R
Binnenkort wil ik eens gaan shoppen voor een andere uitlaat.
Maar welke?

Er zijn een paar voorwaarden. Stationair mag de auto iets zwaarder klinken, maar niet veel.
Op de snelweg wil ik geen herrie in de auto, vrouw en kids moeten ook mee kunnen zonder dat er gezeurd wordt. :D
Bij vol accelereren mag je de vette 5 cylinder sound best horen.

Ook moeten de eindpijpjes eruit zien als origineel.

Heb goeie ervaringen met EPS in Drenthe, hebben ooit eens voor mij van spruitstuik tot eindpijp een uitlaat gemaakt van RVS. Kostte wel wat maar dat was kwaliteit en helemaal naar mijn wensen.

Heeft iemand ervaringen of tips.
En eventuele verkoop adressen?

Geplaatst: 07.11.2011 - 15:03
door 945i
Zou inderdaad naar EPS gaan (Groningen toch?) Kan je helemaal naar wens het geluid bepalen. En gaat nooit meer stuk. Wat wil je meer. 8)

Geplaatst: 07.11.2011 - 15:04
door Silver_R
Is idd in Hoogezand, een pot nat daar in het Noorden :D

Geplaatst: 07.11.2011 - 15:06
door 945i
De uitlaat van de beschaving. ;)

Geplaatst: 07.11.2011 - 18:36
door elianmars
Ik ben zeer tevreden over het geluid van de TME uitlaat, in combinatie met een Ferrita downpipe.

Maar een custom uitlaat bij EPS vandaan is ook niet verkeerd. Ik heb drie wagens gehad, waarbij EPS er een uitlaat voor me onder heeft gemaakt.

Geplaatst: 07.11.2011 - 18:40
door crackedtooth
die TME bromt toch wel wat meer?

Geplaatst: 07.11.2011 - 20:58
door elianmars
crackedtooth schreef:die TME bromt toch wel wat meer?
Tijdens "normaal" rijden, is deze nauwelijks meer hoorbaar dan de standaard uitlaat. Maar als het gaspedaal op de bodem gaat, klinkt er een heerlijke roffel 8)

Geplaatst: 07.11.2011 - 21:09
door crackedtooth
ik vind mijn huidige R roffel precies goed en beschaafd,
maar een downpipe en ander eindstuk voor performance lonkt wel naar me
(plus FMIC dan)

Geplaatst: 08.11.2011 - 21:39
door Bob Gorter
Haha Sjoerd, lees nu dat jij ook op zoek bent naar een andere uitlaat! Had net ook een bericht gepost, zie andere discussie.
Ik ben vorige week bij TME en ferrita dealer in Moergestel geweest.
TME maakt volgens mij ook met de hand, op maat of in elk geval op bestelling, dus geen voorraad. Gaat nooit meer stuk.
Gehele uitlaat van voor tot achyer rond de 1.500, euro. Half (en dat lijkt mij prima) kost rond de 750, incl montage en btw.
Ik ben op zoek naar iets meer roffel, maar idd ook alleen als je het vraagt, niet als je rustig rijdt - veel herrie.
Verder opperde hij nog een software upgrade voor 40 pk meer, rond de 850, euro. Maar denk niet dat ik dat doe.

Geplaatst: 08.11.2011 - 21:55
door Silver_R
Hé Bob, denk dat ik vd week toch maar eens met EPS ga bellen. Heb daar al ervaring mee.
Ze leveren echt kwaliteit. Ik hou ook rekening met zo'n €750.
Als ik bericht heb zal ik t hier even posten.
Software upgrade ga ik sowieso niet doen. Gaat nu hard zat en mijn vorige auto heb ik laten chippen en daar werd hij eigenlijk werk heel snel van maar ook erg zenuwachtig.

Geplaatst: 08.11.2011 - 22:26
door Philken
onder mijn R zit een TME, 895+ verzendkosten, mooie roffel,zie filmpje:


Geplaatst: 09.11.2011 - 19:50
door Silver_R
Vandaag contact gehad met EPS.
Voorstel is om de einddemper te veranderen door een absorptie demper en dan huidige eindpijpjes over te zetten. Want dat wil ik.
Aan de buitenkant mag geen verandering te zien zijn.
Ook is er een mogelijkheid om de middendemper te verwijderen en deze te vervangen door een sport dempertje. (geen idee wat dat inhoud)
Alles te doen aan de hand van een proef-opstelling. DWZ eerst proberen of het wat is en dan definitief maken.
Kosten einddemper €500.
Valt redelijk mee. Zal nog wel wat bijkomen.
Conclusie, eind dit jaar begin 2012 een afspraak plannen bij EPS.

Wordt vervolgd... :D

Geplaatst: 09.11.2011 - 22:45
door 945i
Volgens mij komt dat wel goed. 8)

Geplaatst: 09.11.2011 - 22:45
door Silver_R
Sterker nog, het is al goed. Wordt alleen nog maar beter.

Geplaatst: 10.11.2011 - 07:36
door crackedtooth
Silver_R schreef:Vandaag contact gehad met EPS.
Voorstel is om de einddemper te veranderen door een absorptie demper en dan huidige eindpijpjes over te zetten. Want dat wil ik.
Aan de buitenkant mag geen verandering te zien zijn.
Ook is er een mogelijkheid om de middendemper te verwijderen en deze te vervangen door een sport dempertje. (geen idee wat dat inhoud)
Alles te doen aan de hand van een proef-opstelling. DWZ eerst proberen of het wat is en dan definitief maken.
Kosten einddemper €500.
Valt redelijk mee. Zal nog wel wat bijkomen.
Conclusie, eind dit jaar begin 2012 een afspraak plannen bij EPS.

Wordt vervolgd... :D
hoe lang denken ze daarmee zoet te zijn?
en heb je url van hun?

Geplaatst: 10.11.2011 - 09:01
door Silver_R
Over de tijd heb ik het nog niet eens gehad.
Denk een paar uur tot een halve dag omdat je met een proef opstelling werkt. Maatwerk :wink:
Het is niet alleen een demper vervangen.

www.eps.com

Geplaatst: 10.11.2011 - 10:07
door elianmars
Als ik jou was, zou ik maar alvast een afspraak maken. Of is het tegenwoordig niet zo druk meer?

Ik vind het wel een superzaak. Eén van mijn vorige wagens kwam niet door de apk, terwijl er een sportkat van EPS onder lag. Die zou normaal gesproken gewoon door de keuring moeten komen.
Afspraak gemaakt om er door EPS naar te laten kijken. Bleek dat de kat niet meer in orde was (binnenwerk was los geraakt). Er werd een nieuwe kat onder gelast en dat alles zonder kosten, terwijl de uitlaat er al ruim twee jaar onder lag.

Geplaatst: 10.11.2011 - 10:41
door Silver_R
Mwah, heb geen haast.
Alles werkt goed. Is eigenlijk alleen luxe probleem.

Idd een top bedrijf.
Bij een van mijn vorige project auto's hebben ze een RVS uitlaat gemaakt van voor tot achter.

Geplaatst: 10.11.2011 - 11:17
door Philken
vriend van mij deed dat vroeger ook, maar door de veranderde (lees veel strengere) keuringseisen is een zelfgemaakte uitlaat geen optie meer in B
(ze moeten een goedkeuringsattest hebben of een E keurmerk

Geplaatst: 10.11.2011 - 11:28
door Silver_R
In NL hoeft volgens mij alleen de uitlaat gasdicht te zijn en mag het aantal DB's niet meer zan dan bij origineel. Echter dat wordt nooit gecontroleerd.