Pagina 1 van 2

Nurburgring

Geplaatst: 09.11.2011 - 00:59
door sjors86
Ik heb zelf laatst 'de groene hel' gereden in de Vlo;

zijn er meer op het forum die met hun Volvo wel eens een rondje Zandvoort/zolder/nurburgring etc. gedaan hebben, in hun eigen Volvo?

Groeten

Geplaatst: 09.11.2011 - 01:01
door sjors86
Afbeelding

Geplaatst: 09.11.2011 - 12:18
door FrankS60
Ja! :wink:

Geplaatst: 09.11.2011 - 18:37
door Johann
Ja!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

::wink:

Geplaatst: 09.11.2011 - 18:38
door toedeledoki
Doen jullie verzichtig!
En dan bedoel ik niet het rijgedrag (want waar heb anders zo'n auto voor) maar meer met het oog op onderstaande:
http://www.autoblog.nl/aegon-schrapt-ve ... post-46706

Dit kwam ik volgens mij hier ergens op het forum tegen.

Geplaatst: 09.11.2011 - 19:15
door gsx750r
Los van het feit dat ik me altijd al afgevraagd heb wat er nu 'sociaal' is aan Facebook en weet ik allemaal wat, is het natuurlijk weer echt een 'internetverhaal'.
Leuk om te lezen, af te drukken om het vervolgens met een sierlijke boog in het ronde archief te laten verdwijnen. GGW dus: Gelezen, gelachen, weggeflikkerd !
Als het exact zo is gebeurd als weergegeven dan rammelt het verhaal juridisch gezien aan alle kanten.
Hoogstwaarschijnlijk zullen dan bij AEGON ook geen échte coureurs hun privé auto kunnen verzekeren .......

Rob

Geplaatst: 09.11.2011 - 19:29
door V70/2.4D/2003
Ik zie een paar auto's waarvan de bestuurder de handen niet op de juiste positie aan het stuur heeft. Dat duidt op duwen in plaats van trekken! Remember mannen: de goede hand stuurt!

Geplaatst: 09.11.2011 - 20:42
door Johann
Leg uit?

Geplaatst: 10.11.2011 - 06:03
door V70/2.4D/2003
Handjes op 10 voor 2 of kwart voor 3.

Bocht naar links trekt de linkerhand, rechterhand zit wel aan het stuur maar geeft geen duwende kracht naar links.

Bocht naar rechts trekt de rechterhand, linkerhand zit wel aan het stuur maar geeft geen duwende kracht naar rechts.

Op die manier hoef je de handen niet te verplaatsen en voel je constant in je stuur wat de auto gaat doen.

(basis PRA, RSOA, SRO zoals gedoceerd door het PIVM)

Geplaatst: 10.11.2011 - 07:37
door Johann
...

Daar staan de handen toch op die foto's?
Moet je wel goed kijk hoe de auto in de bocht zit en hoe de bocht is.
Weet niet of je Karussell kent?

Afbeelding

Geplaatst: 10.11.2011 - 07:43
door Iroll
Dat bochtje trek je echt niet met een straatauto zonder je handen te verplaatsen op het stuur. Of je moet rubberen armen hebben....

Geplaatst: 10.11.2011 - 11:54
door sjors86
V70/2.4D/2003 schreef:Handjes op 10 voor 2 of kwart voor 3.

Bocht naar links trekt de linkerhand, rechterhand zit wel aan het stuur maar geeft geen duwende kracht naar links.

Bocht naar rechts trekt de rechterhand, linkerhand zit wel aan het stuur maar geeft geen duwende kracht naar rechts.

Op die manier hoef je de handen niet te verplaatsen en voel je constant in je stuur wat de auto gaat doen.

(basis PRA, RSOA, SRO zoals gedoceerd door het PIVM)

Ik begrijp uit de afkortingen dat bovenstaande politie cursus is ?
Dit is inderdaad een goed begin voor stuurwerk op het circuit, ik denk dat je met de meeste volvo's hier prima mee kan werken (voorwielaandrijving)
Echter, deze technieken gaan zeer zeker niet op bij het opvangen van drifts of zware shift-lock. Dan moet je weldegelijk gaan overpakken of handen kruisen om snel genoeg de juiste stuuruitslag te hebben.
Edoch, op de meeste foto's wordt er idd niet gedrift of dat soort perikelen :P hier zou je (linkerbocht, karusell) insturen met je linkerhand, daarna met rechts vasthouden, linkerhand opschuiven en doorsturen om zo genoeg stuuruitslag te bereiken.

Geplaatst: 10.11.2011 - 12:00
door sjors86
http://www.youtube.com/watch?v=m2Vt3ybz0t0

gaat over driften, maar bij zijn stuurpositie/handen gebeuren ook de nodige verplaatsingen (niet dat deze kerel een god-stuurtechniek is oid....)

Geplaatst: 10.11.2011 - 13:39
door Walter
@ Johann ik mis de SD1... En de Lexus. En wordt het niet tijd eens een rondje met de Blitz te doen?

Edit; vergeet de GT500, ook een stukje Volvo

Geplaatst: 10.11.2011 - 15:53
door Laguna-S60
VolvoMafia schreef:@ Johann ik mis de SD1... En de Lexus. En wordt het niet tijd eens een rondje met de Blitz te doen?
Leuk speelgoed, foto's :D

Geplaatst: 10.11.2011 - 16:16
door Walter
kijk hier maar gerrit: http://www.swededemon.com/

Geplaatst: 10.11.2011 - 16:32
door Laguna-S60
bedankt :)

Geplaatst: 10.11.2011 - 17:37
door Hans oet Twent
sjors86 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=m2Vt3ybz0t0

gaat over driften, maar bij zijn stuurpositie/handen gebeuren ook de nodige verplaatsingen (niet dat deze kerel een god-stuurtechniek is oid....)
Deze gast kan best een partijtje sturen. In de autosport, vaak op circuit, wordt er gereden met een zgn. "kort stuurhuis" waarbij het overpakken niet zo extreem of helemaal niet gebeurt. In de Rally sport klapt het stuur vaak in de handen van de rijder. Dat komt door de oneffenheden in het wegdek. Echter dat gebeurt ook op stukken asfalt. En dat komt dan weer door de aangekoekte drek/modder/rotzooi in de velg die de onbalans weergeeft.

Geplaatst: 10.11.2011 - 18:50
door Johann
VolvoMafia schreef:@ Johann ik mis de SD1... En de Lexus. En wordt het niet tijd eens een rondje met de Blitz te doen?

Edit; vergeet de GT500, ook een stukje Volvo
RS500 is wel op de Ring geweest maar geen foto's van. SD1, Lexus en Opel zijn niet op de Ring geweest.

Zolang de stuuruitslag afdoende is kun je het beste beide handen op de 9-3 "airbag" stand houden ook al komt je linker hand dan iets in het gedrang.

Geplaatst: 10.11.2011 - 22:50
door Hans oet Twent
Johann, heb je de RS500 nog? En bij jij degene die regelmatig met een AMG langs de TNT blaft?