Pagina 1 van 3

volvo 960 compressie ?

Geplaatst: 09.11.2011 - 21:31
door mickey90
hallo weet iemand wat de compressie per cilinder moet zijn
van een volvo 960 3.0 24v



alvast bedankt

Geplaatst: 09.11.2011 - 21:57
door Msuidgeest
Beetje korte vraag Mickey.

Wat voornamelijk van belang is dat de compressie bij alle cilinders even hoog is, met een afwijking van niet meer dan 10%. Maar een bar of 10 is de standaard.

http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/engines.htm

Geplaatst: 09.11.2011 - 22:16
door mickey90
Msuidgeest schreef:Beetje korte vraag Mickey.

Wat voornamelijk van belang is dat de compressie bij alle cilinders even hoog is, met een afwijking van niet meer dan 10%. Maar een bar of 10 is de standaard.

http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/engines.htm

bedankt voor het antwoorden veel meer kon ik niet aan de vraag toevoegen ik heb een compressiemeter gekocht maar wist niet wat de standaard compressie moest zijn

Geplaatst: 09.11.2011 - 23:13
door Ramon&Ramon
Wel een goeie meter gekocht?
Daar is ook veel troep in te koop namelijk!
De mooiste is van Moto Meter.

Geplaatst: 09.11.2011 - 23:58
door mickey90
Ramon&Ramon schreef:Wel een goeie meter gekocht?
Daar is ook veel troep in te koop namelijk!
De mooiste is van Moto Meter.
ik ga er vanuit dat die goed is de meter is viavia gekocht maar komt van een auto dealer is niet nieuw maar zou wel goed zijn :wink:

Geplaatst: 10.11.2011 - 00:11
door Ramon&Ramon
De vraag is alleen nog,is er iets mis met de motor voor je gevoel?
Vanwaar de compressie test of gewoon uit nieuwsgierigheid.

Geplaatst: 10.11.2011 - 11:41
door jan weemering
mickey90 schreef:
Ramon&Ramon schreef:Wel een goeie meter gekocht?
Daar is ook veel troep in te koop namelijk!
De mooiste is van Moto Meter.
ik ga er vanuit dat die goed is de meter is viavia gekocht maar komt van een auto dealer is niet nieuw maar zou wel goed zijn :wink:
wel alle bougies eruit en volgas starten!!

Geplaatst: 10.11.2011 - 11:53
door Iroll
En voor een betrouwbare meting eerst de kleppen stellen. Anders weet je nog niets na het meten.

Geplaatst: 10.11.2011 - 15:18
door mickey90
Iroll schreef:En voor een betrouwbare meting eerst de kleppen stellen. Anders weet je nog niets na het meten.
zijn zelf stellende kleppen dus dat scheelt weer :D

Geplaatst: 10.11.2011 - 15:32
door mickey90
Ramon&Ramon schreef:De vraag is alleen nog,is er iets mis met de motor voor je gevoel?
Vanwaar de compressie test of gewoon uit nieuwsgierigheid.
er zit een nieuwe koppakking op en wil kijken of de compressie goed is

Geplaatst: 10.11.2011 - 15:37
door Iroll
mickey90 schreef:
Iroll schreef:En voor een betrouwbare meting eerst de kleppen stellen. Anders weet je nog niets na het meten.
zijn zelf stellende kleppen dus dat scheelt weer :D
Kijk, dat valt dan weer mee!

Geplaatst: 10.11.2011 - 21:14
door Msuidgeest
En in die link die ik bijgevoegd heb staan bijna ALLE Volvo-motoren benoemd.

Geplaatst: 15.11.2011 - 14:28
door v700r
jan weemering schreef:
wel alle bougies eruit en volgas starten!!


Jan waarom volgas starten als de bougies weg zijn? Nou heb ik er geen verstand van maar wat heeft dat te maken met de compressie?

Geplaatst: 15.11.2011 - 14:45
door Ramon&Ramon
Als de gasklep dicht zit,heb je een slechte cilindervulling.

Geplaatst: 15.11.2011 - 15:13
door Iroll
Precies, compressie moet je altijd meten met het gaspedaal op de vloer. De compressiemeter plaats je in het bougiegat van de te meten cilinder, die vervangt dus ahw de bougie.

Geplaatst: 15.11.2011 - 16:13
door Ramon&Ramon
En met wat voor meter je meet is ook heel belangrijk!

Geplaatst: 15.11.2011 - 20:18
door v700r
Ramon&Ramon schreef:Als de gasklep dicht zit,heb je een slechte cilindervulling.



Zo weer wat geleerd, nooit geweten ook maar maakt het veel uit of is het te verwaarlozen? Mis je veel als je het niet doet?

Geplaatst: 15.11.2011 - 22:19
door jan weemering
v700r schreef:
Ramon&Ramon schreef:Als de gasklep dicht zit,heb je een slechte cilindervulling.



Zo weer wat geleerd, nooit geweten ook maar maakt het veel uit of is het te verwaarlozen? Mis je veel als je het niet doet?
je krijgt een verkeerde meting, en daar gaat het om natuurlijk.
meten is weten!!

Geplaatst: 16.11.2011 - 07:31
door EVV
Als je de compressie wilt weten, heb je lucht nodig in de cilinder om in elkaar te drukken. Met de gasklep helemaal dicht beperkt je (sterk) de hoeveelheid lucht die wordt aangezogen, je begint dan met onderdruk in je cilinder, zodat de druk lang zo hoog niet wordt.

Geplaatst: 16.11.2011 - 09:05
door v700r
jan weemering schreef:
v700r schreef:
Ramon&Ramon schreef:Als de gasklep dicht zit,heb je een slechte cilindervulling.



Zo weer wat geleerd, nooit geweten ook maar maakt het veel uit of is het te verwaarlozen? Mis je veel als je het niet doet?
je krijgt een verkeerde meting, en daar gaat het om natuurlijk.
meten is weten!!


Ja meten is weten, een waarheid als een koe!
Ik bedoel 10 of 11 bar maakt dat dan echt zoveel uit of mis je veeeel meer met gas dicht?