Hallo Volvo technici/liefhebbers,
Bij controle bleek er 1 centrale bout van de aandrijfas foetsie. Aan beide kanten een nieuwe gemonteerd, maar wat is eigenlijk het juiste aanhaalmoment. Volgens andere berichten op dit forum lopen deze bouten nogal eens los.
Met dank.
Centrale bout aandrijfas
- RPS
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
- Locatie: Hengelo
Welke bout bedoel je?
Heb je foto's?
Heb je foto's?
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Moet je wel weten of het een model is met rubber cone of zonder. ZOnder cone staat hierboven, met rubber cone hoeft niet met een hoekverdraaiing te worden aangehaald. Is 50Nm.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
50Nm. Is dat niet veel te weinig? Ik zou bang zijn dat de bout dan weer los zou raken.edraket schreef:Moet je wel weten of het een model is met rubber cone of zonder. ZOnder cone staat hierboven, met rubber cone hoeft niet met een hoekverdraaiing te worden aangehaald. Is 50Nm.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
De info van edraket is correct volgens Vida én Haynes.elianmars schreef:50Nm. Is dat niet veel te weinig? Ik zou bang zijn dat de bout dan weer los zou raken.edraket schreef:Moet je wel weten of het een model is met rubber cone of zonder. ZOnder cone staat hierboven, met rubber cone hoeft niet met een hoekverdraaiing te worden aangehaald. Is 50Nm.

- 240estate
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10
Wat bedoel je met rubber cone.edraket schreef:Moet je wel weten of het een model is met rubber cone of zonder. ZOnder cone staat hierboven, met rubber cone hoeft niet met een hoekverdraaiing te worden aangehaald. Is 50Nm.
Bedoel je die rubber kering tussen naaf en steekas?
Is dat niet vanaf model V70N?
Vriendelijke groet,
Bareld
V70N diesel´01
Bareld
V70N diesel´01
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Sorry Ed, maar ik had er al eens foto's van gezocht.240estate schreef:Wat bedoel je met rubber cone. Waar kun je dat aan zien.edraket schreef:Moet je wel weten of het een model is met rubber cone of zonder. ZOnder cone staat hierboven, met rubber cone hoeft niet met een hoekverdraaiing te worden aangehaald. Is 50Nm.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
De bouten met rubber zijn oorspronkelijk bedoeld voor de XC90, maar blijken een goede remedie op S60/V70/XC70/S80 (P2 platform dus) te zijn voor loslopende bouten en pingende aandrijfassen.
Ze zijn (absurd?) veel duurder dan de normale, maar de rubber cone kun je gewoon overzetten als je weer nieuwe bouten nodig zou hebben (Het zijn nl. eenmalig gebruiken-bouten)
Ze zijn (absurd?) veel duurder dan de normale, maar de rubber cone kun je gewoon overzetten als je weer nieuwe bouten nodig zou hebben (Het zijn nl. eenmalig gebruiken-bouten)
Het zijn "eenmalig gebruiken bouten" ivm met de substantie op het schroefdraad.
Dus opnieuw vast zetten met locktite gaat ook goed!
Dus opnieuw vast zetten met locktite gaat ook goed!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Deze bouten zitten in elk geval standaard op een my2006 V70, dus ik denk dat ze vanaf dat bouwjaar op alle modellen zijn toegepast. Het zijn geen rekbouten dus zoals Alex aangeeft zijn ze gewoon herbruikbaar.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95