Pagina 1 van 3
motor valt in een x uit onder het rijden
Geplaatst: 15.11.2011 - 20:30
door zwientie
Hoi
ik ben sins zaterdag in bezit van een volvo 240ds
hij liep erg mooi ma gisteren viel hij onder het rijden zomaar in een x uit
na hem s'avonds op gehaald te hebben heb ik de kap losgetrokken en gaan zoeken. alles wat ik al na gekeken heb:
- gekeken of de bogie vonk dit doet hij niet
- Zekerinngen na gekeken
- bobine vervangen door een donor bobine
- verdeler kap en rotor schoongemaakt
- massa kabel na geken
nu is mijn vraag wat kan ik nog verder proberen ?
alvast bedankt mvg rik
Geplaatst: 15.11.2011 - 20:32
door B-lennium
heb je de contactpunten bekeken? of heeft hij die al niet meer?
Geplaatst: 15.11.2011 - 20:36
door zwientie
het is een volvo 240 uit 84 en ik weet niet zeker of deze nog contact punten
heeft hoe kan ik dit na kijken ?
mvg rik
Geplaatst: 15.11.2011 - 20:41
door 945i
Anders moet je even een doosje vonkjes halen bij de betere automaterialenwinkel.
Geplaatst: 15.11.2011 - 21:00
door zwientie
haha was het maar zo makklijk
Geplaatst: 15.11.2011 - 21:28
door admiral
Geen vonk is mogelijk een probleem met je contactslot mogelijk de bekabeling rot. Wij hebben dit ooit is met een renault 18 gehad zo onder het rijden en meestal bij het nemen van een bocht viel de motor stil. FF rommelen aan de kabelboom bij het sturkolom en hij deed het weer.
Geplaatst: 15.11.2011 - 22:07
door zwientie
mm
dat kan ik natuurlijk ook even bekijken
ik ga morgen weer een poging wagen het is me nu te koud buiten haal gelijk even een nieuwe rotor en verdelerkap want de start motor loopt namlijk wel en de bobine geeft ook wel stroom
en ja de verdeler zit er tussen
Geplaatst: 16.11.2011 - 09:27
door RHS
admiral schreef:Geen vonk is mogelijk een probleem met je contactslot mogelijk de bekabeling rot. Wij hebben dit ooit is met een renault 18 gehad zo onder het rijden en meestal bij het nemen van een bocht viel de motor stil. FF rommelen aan de kabelboom bij het sturkolom en hij deed het weer.
Idem hier met een Range Rover 1e generatie. Daar was het het slot zelf en hoefde je alleen maar aan de sleutel te rammelen.
RHS
Geplaatst: 16.11.2011 - 10:16
door edraket
Brandstofpomp relais? Die is vaak de boosdoener van zomaar uitvallen, en zoals gezegd het contactslot.
Geplaatst: 16.11.2011 - 10:19
door 945i
Brandstofpomp zou ook mijn eerste gedachte zijn geweest als er een vonk was.

Geplaatst: 16.11.2011 - 11:03
door Iroll
Als hij geen contactpunten meer heeft kan het ook de bdp sensor zijn die de geest heeft gegeven. Even onder de verdeelkap en rotor kijken of er nog ouderwetse contactpunten zitten.
Als hij die wel heeft die eerst vervangen samen met de condensator.
Geplaatst: 16.11.2011 - 11:25
door jos245
Probeer anders is, wanneer de auto niet aanslaat, om een draad te leggen vanaf de bobine rechtstreeks naar de zekeringkast en kijk of ie dan wel aanslaat.
P.s. met een 240ds bedoel je een DL ? bouwjaar? motortype?automaat of handbak? elektr. ontsteking?
Hoe meer info je geeft hoe makkelijker het is om gerichte antwoorden te geven.
Geplaatst: 16.11.2011 - 11:32
door 945i
Hij zal toch geen
die
sel bedoelen?

Geplaatst: 16.11.2011 - 12:05
door edraket
945i schreef:Hij zal toch geen
die
sel bedoelen?

quote:
gekeken of de bogie vonk dit doet hij niet
- Zekerinngen na gekeken
- bobine vervangen door een donor bobine
- verdeler kap en rotor schoongemaakt
ja hoor :oops:
Geplaatst: 16.11.2011 - 12:07
door 945i
Dit omdat jij met brandstofpomprelais kwam als oplossing voor het niet vonken..
1:1?

Geplaatst: 16.11.2011 - 23:16
door admiral
Ik heb het met mijn fiat 127 wel is gehad, dat mijn ontstekinghuis verdraaid was en dat gebeurde onder het rijden. Never nooit meer aan de gang te krijgen. Bleek dat de borg moer niet goed was aangedraaid.
Heb je trouwens ff wat meer info van je auto, zoals type motor, wel of geen injectie etc etc.
Geplaatst: 16.11.2011 - 23:23
door zwientie
heey
kom net van buiten ben druk aan het zoeken en sleutelen geweest
ne sorry bedoel dl bouwjaar 1984
heb vandaag nieuwe verdelerkap er op gezet en rotor vinger en meteen bogie's
dit leverde helemaal niks op
nu heb ik er maar even iemand bij gehaald die er iets meer van af wist
we kwamen samen aan het zoeken eerst de gas maar is afgesloten zodat die allen maar op benziene liep. weer proberen en nog geen resultaat.
toen kwam men cameraat aan het denken.
de verdeler word aangedreven door het blok mmm.
moest in een x van hem de kappen van der distibutie riem van hem er af draaien ik dacht warom dat dan nu toen kwam bij mij ook het balletje aan het rollen.
de distributie riem was geknapt, daardoor had ik dus gene vonk.
volgens hem zou ik geluk hebben dat de kleppen hoger liggen zodat deze niet krom gedrukt zijn.
morgen even andere riem halen en vrijdag willen we hem er op zetten.
weet niet of iemand hier nog tekeningen van heeft op welke tijd deze moet staan ?
ben blij dat we gevonden hebben wat de oorzaak is.
nu maar hopen dat ik snel kan rijden
mvg rik
Geplaatst: 16.11.2011 - 23:29
door 945i
Tja.....
Geplaatst: 17.11.2011 - 13:26
door edraket
945i schreef:Dit omdat jij met brandstofpomprelais kwam als oplossing voor het niet vonken..
1:1?

Geef me niet zomaar gewonnen mode:
Diesel moet toch ook van achter naar voren gepompt worden?
Geplaatst: 17.11.2011 - 13:40
door Iroll
weet niet of iemand hier nog tekeningen van heeft op welke tijd deze moet staan ?
Hier kan je de manuals voor de 200 serie vinden.