Pagina 1 van 5
Nieuw motorengamma en slimme technologie
Geplaatst: 16.11.2011 - 17:06
door Ben
Volvo Car Corporation gaat voorop in de ontwikkeling van groene motoren en superieur laag brandstofverbruik. ‘We claimen onze leidende positie met toonaangevende initiatieven, zoals elektrificatie en het downsizen van onze conventionele aandrijflijnen naar viercilindermotoren', zei Stefan Jacoby, CEO van Volvo Car Corporation, tijdens een persbijeenkomst ter gelegenheid van de Los Angeles Auto Show 2011.
Volvo versloeg in 2010 de acht grootste autofabrikanten in Europa door zijn totale CO2-uitstoot te verminderen met maar liefst 9 procent, zo blijkt uit de jaarlijkse analyse van de Europese Federatie voor Transport en Milieu. ‘Dit uitstekende resultaat is te danken aan onze focus op het milieu met onze strategie ‘DRIVe Towards Zero'. En met ons nieuwe motorengamma blijven we onze grootste concurrenten vóór op het gebied van brandstofverbruik', zegt Jacoby.
Beter dan zescilinder
Het nieuwe motorengamma VEA (Volvo Environmental Architecture) bestaat uit uitsluitend viercilindermotoren, die profiteren van elektrificatie en andere toonaangevende techniek, zoals een vliegwiel met KERS (Kinetic Energy Recovery System). ‘Met de focus op viercilinders kunnen we de CO2-uitstoot en het verbruik snel verminderen, zonder toe te leggen op rijplezier of prestaties', aldus Jacoby. 'We ontwikkelen viercilinders die betere prestaties leveren dan de huidige zescilinders, met een lager verbruik dan de huidige generatie viercilinders.'
Compromisloze techniek
Volvo loopt ook voorop met de V60 Plug-in Hybrid, die in de herfst van 2012 op de Europese markt komt. ‘s Werelds eerste plug-inhybride op diesel heeft een actieradius van 50 km, met een verbruik van 1,9 l/100 km in de hybride-modus. Dit jaar is ook de levering gestart van een beperkt aantal Volvo's C30 Electric aan klanten. De auto heeft een ‘elektrische' actieradius van 150 km. ‘Al onze energie-efficiënte technologieën zijn compromisloos. Onze klanten hebben de mogelijkheid om milieubewust te rijden, zonder in te leveren op het rijplezier of de veiligheid waarom Volvo bekendstaat', besluit Jacoby.
Geplaatst: 16.11.2011 - 17:15
door 945i
Schaamteloze propaganda vol met hele en halve onwaarheden.
(sorry.. maar het is zo)
Geplaatst: 16.11.2011 - 17:18
door bart simpson
dat is reclame altijd, meer onwaar dan waar
Geplaatst: 16.11.2011 - 18:05
door Laguna-S60
Ik mis de 5 cilinders

Geplaatst: 16.11.2011 - 18:07
door Carlsson 900
Laguna-S60 schreef:Ik mis de 5 cilinders

Ik niet.
@Bart Simpson +1
Geplaatst: 16.11.2011 - 18:39
door storm480
als ze met die techniek waar ze de 4-cilinders mee willen uitrusten nou ook een kleinere 5 en 6 cilinder maken...laten ze zich op inhoud concentreren ipv cilinder aantallen...
5 en 6 cilinders lopen veel rustiger/mooier.
Geplaatst: 16.11.2011 - 18:41
door v0lv0freak
Laguna-S60 schreef:Ik mis de 5 cilinders

+1. Alsof die niet zuinig kunnen zijn? De D3 is toch ook 'slechts' 2 liter groot en toch 5 cylindertjes...
Geplaatst: 16.11.2011 - 18:44
door bart simpson
vond de 4 cil 2.0D prettiger dan de 2.4D die ik daarvoor had
Geplaatst: 16.11.2011 - 18:46
door Franswa
Ik denk dat ze daar wel verstand van motoren hebben, zeker met alle regelgeving waar ze door gestuurd/gehinderd worden.
Dus laten we dat geneuzel over die 5-cylinders maar achterwege die passen niet meer in de toekomst. 5-cylinders zijn de nieuwe Amazones, dus de klassiekers van de toekomst.
Geplaatst: 16.11.2011 - 18:54
door 945i
Maak je maar niet over 4 of 5 cilinders, de 3 cilinder Ford motor, die moet het gaan maken de komende jaren.
Geplaatst: 16.11.2011 - 19:00
door bart simpson
die 2 pitter uit de Fiat 500 schijnt een supermachientje te zijn
Geplaatst: 16.11.2011 - 19:04
door 945i
Tsja, voor de C20 en C30 een mooie machine.
En dat nieuwe geval waarvan de naam nog niet bekend is een 3 en 4 pitter!

Re: Nieuw motorengamma en slimme technologie
Geplaatst: 16.11.2011 - 19:05
door Oceanracer
Volvo Car Corporation gaat voorop in de ontwikkeling van groene motoren en superieur laag brandstofverbruik. ‘We claimen onze leidende positie met toonaangevende initiatieven, zoals elektrificatie en het downsizen van onze conventionele aandrijflijnen naar viercilindermotoren'
Met zo'n zin maakt Volvo zich in één klap volslagen belachelijk. Volvo heeft nog nooit een leidende positie gehad als het gaat om reductie van CO2 en brandstofverbruik. Andere merken zijn hier al meer dan 10 jaar mee bezig!
Volvo versloeg in 2010 de acht grootste autofabrikanten in Europa door zijn totale CO2-uitstoot te verminderen met maar liefst 9 procent, zo blijkt uit de jaarlijkse analyse van de Europese Federatie voor Transport en Milieu.
Omdat Volvo jaren helemaal niks heeft gedaan, werd het tijd voor een inhaalslag. Ik heb vroeger geleerd dat je percentages nooit bij elkaar mag optellen. Kennelijk houdt Volvo van creatieve berekeningen.
Geplaatst: 16.11.2011 - 19:07
door 945i
Je weet toch hoe dat werkt met Chinezen en propaganda.....

Re: Nieuw motorengamma en slimme technologie
Geplaatst: 16.11.2011 - 19:10
door bart simpson
Oceanracer schreef:Volvo Car Corporation gaat voorop in de ontwikkeling van groene motoren en superieur laag brandstofverbruik. ‘We claimen onze leidende positie met toonaangevende initiatieven, zoals elektrificatie en het downsizen van onze conventionele aandrijflijnen naar viercilindermotoren'
Met zo'n zin maakt Volvo zich in één klap volslagen belachelijk. Volvo heeft nog nooit een leidende positie gehad als het gaat om reductie van CO2 en brandstofverbruik. Andere merken zijn hier al meer dan 10 jaar mee bezig!
Volvo versloeg in 2010 de acht grootste autofabrikanten in Europa door zijn totale CO2-uitstoot te verminderen met maar liefst 9 procent, zo blijkt uit de jaarlijkse analyse van de Europese Federatie voor Transport en Milieu.
Omdat Volvo jaren helemaal niks heeft gedaan, werd het tijd voor een inhaalslag. Ik heb vroeger geleerd dat je percentages nooit bij elkaar mag optellen. Kennelijk houdt Volvo van creatieve berekeningen.
hoho, Volvo is de uitvinder van de lamda sonde, daarmee ook de uitvinder van het geregelde injectiesysteem dat we vandaag nog steeds gebruiken
Geplaatst: 16.11.2011 - 19:13
door Oceanracer
En zo heeft ieder automerk wel bijgedragen aan veiligere en efficiëntere automobielen, maar om hier nou te gaan verkondigen dat je als Volvo vooroploopt met elektrische voertuigen en downsizen van motoren is natuurlijk volstrekt bezopen.
Geplaatst: 16.11.2011 - 19:21
door V480-S60
Tja, maar dat is nu eenmaal reclame.

Geplaatst: 16.11.2011 - 19:40
door Oceanracer
Ik maak ook reclame voor mijn eigen bedrijf, maar zorg er wel voor dat deze in overeenstemming is met de realiteit. Ik wil als bedrijf en als persoon namelijk niet voor joker staan.
Volvo schaart zich met deze stellingname tussen de trieste wasmiddelen- en inlegkruisjesreclames.
Geplaatst: 16.11.2011 - 19:47
door V70/2.4D/2003
bart simpson schreef:die 2 pitter uit de Fiat 500 schijnt een supermachientje te zijn
Dat ding heb ik even mogen proberen. Een kleine Italiaanse furie kan ik U allen zeggen. Onvoorstelbaar wat die lui uit twee cylindertjes toveren.
(maar wat een genot als de 5 cylinder sound van mijn dieseltje daarna weer in mijn oortjes klinkt)
En voor de rest: het zal. Dat groene gedoe is propaganda. Ik leef in de stellige overtuiging dat de huidige stand van de techniek in staat moet zijn om, ongeacht het aantal cylinders, schonere en zuinigere motoren te maken dan thans gepresenteerd.
Een F16 heeft geen roetfilter of katalysator maar zuipt aardig meer dan mijn geliefde D5je.
Geplaatst: 16.11.2011 - 19:56
door Franswa
Bij een F16 is duidelijk voor snelheid gekozen en niet voor zuinigheid toch loopt hij ook op een dieselvariantje.