Pagina 1 van 1

carbon cleaning techniek

Geplaatst: 16.11.2011 - 21:14
door foxtrot
Hallo,

carbon cleaning techniek
Wie heeft hier al ervaring mee? Of is dit iets nieuws?

Ik heb een V50 2.0d van 2006 met 150.000km op de teller en kan denk ik wel eens een schoonmaak beurtje gebruiken.

http://www.ecowell-energy.com/

Geplaatst: 23.11.2011 - 11:03
door edraket
Erg vaag allemaal. Ik zou wel eens een foto willen zien van een motor voor en na toepassing van de generator. Daarnaast wil ik natuurlijk meetgegevens zien, bijv uitstoot voor en na en verbruik voor en na. IS nogal een prijzige oplossing. Als ik het goed begrijp iets van 3000 euro.

Geplaatst: 23.11.2011 - 11:45
door Iroll
Niemand met een blok van 150dkm laat zijn motor reinigen voor zo'n bedrag zonder klachten over dat blok. Waarom denk je dat jouw blok dat wel nodig hebt? De dopes in moderne synthetische olieen reinigen zo goed dat een blok tegenwoordig nauwelijks meer vervuilen kan als er verder niets mis mee is. Klinkt mij als weer het zoveelste voorbeeld van geldklopperij.

Geplaatst: 25.11.2011 - 09:36
door foxtrot
Het kost 100 euro voor eenmalig cleaning.Voor dat bedrag is het wel de moeite waard om te kijken of het wat is.
Het is redelijk bij mij in de buurt. Ik ga binnenkort even langs om te kijken en te horen wat het nou precies inhoud.
Ik laat het resultaat wel weten.
Wat voor mij de hoofdreden is dat ik hier belang bij heb is die rottige egr-klep die ik er in heb zitten.

Geplaatst: 25.11.2011 - 11:32
door edraket
Die klep kun je ook laten dichtzetten, en dan speelt deze ook geen rol meer. En voor degenen die dan roepen dat de NoX omhoog gaat: Als een diesel dicht geslibd is neemt de uitstoot ook behoorlijk toe, dus hiermee wordt een gebruikte auto een stuk schoner op termijn.

Ben heel erg benieuwd wat dit doet en hoe het nu precies reinigt. Wat ik ervan begrijp is dat de roetaanslag door toevoeging van hydroxygeen gas wordt "opgelost" en dus de motor wordt gereinigd. Ik zou daar niet zo gerust op zijn. De dikke brokken gaan wel door de motor en schade lijkt me zeker niet uit te sluiten. Hebben ze al veel klanten die dit hebben laten uitvoeren? Ik zou de resultaten wel eens willen zien op langere termijn.

Geplaatst: 29.11.2011 - 10:28
door foxtrot
zover ik weet kan je de egr klep niet meer dichtzetten als je een roetfilter eronder hebt zitten. Ik zal inderdaad even navragen wat er met het roet gebeurd
Het zal ergens in dec zijn dat ik langs ga. Ik laat mijn bevindingen dan wel weten. Zover ik begreep voegen ze de gas toe terwijl je motor stationair draait. Al het roet verbrandt door de hoge temp. van de hydrogeengas. Het moet natuurlijk dan niet mijn roetfilter gaan verstoppen.

Geplaatst: 29.11.2011 - 10:43
door edraket
Waar heb je die info dan vandaan? Mijn EGR staat gewoon dicht en heb een roetfilter. Geen probleem dus.

Geplaatst: 29.11.2011 - 14:01
door sbv
foxtrot schreef:zover ik weet kan je de egr klep niet meer dichtzetten als je een roetfilter eronder hebt zitten. Ik zal inderdaad even navragen wat er met het roet gebeurd
Het zal ergens in dec zijn dat ik langs ga. Ik laat mijn bevindingen dan wel weten. Zover ik begreep voegen ze de gas toe terwijl je motor stationair draait. Al het roet verbrandt door de hoge temp. van de hydrogeengas. Het moet natuurlijk dan niet mijn roetfilter gaan verstoppen.
Stopt men pure waterstof in de motor ? Daar moet ik namelijk aan denken bij Hydrogeen gas.

Geplaatst: 29.11.2011 - 22:46
door foxtrot
Hoe het precies werkt weet ik nog niet. Vandaar dat ik ook dit onderwerp heb aangemaakt om info te vergaren. Zodra ik meer weet laat ik het weten. Het enige wat ik vanaf de site begrijp is dat er hydrogeen gas bij je lucht wordt toegevoegd terwijl de motor stationair draait.

Voorwat de egr en roetfilter betreft, is gewoon info wat ik hier op de forum heb gevonden. Zover ik begreep doen tunners het ook niet meer dichtzetten als je een roetfilter hebt. Het fijne weet ik hier ook niet over.zal vast wel wat te vinden zijn op de forum nog.

Geplaatst: 24.02.2012 - 14:52
door foxtrot
Is alweer even geleden inmiddels.
Het was niet helemaal duidelijk waar het roet allemaal heen ging. Aangezien ik die geweldige roetfilter eronder heb, durf ik de gok niet aan. Ik zal binnenkort wel, met het handje de egr schoonmaken.

Geplaatst: 22.08.2013 - 10:53
door 4wielen
Hmm, ik kreeg vandaag bericht van een vriend van mij die de motor van zijn BMW 530D bij dit bedrijf heeft laten schoonmaken. Ik citeer "Niet normaal hoe soepel de motor nu loopt en ook meer pit heeft."

Iemand inmiddels al ervaring met zijn D5 bij dit bedrijf?

Geplaatst: 15.10.2013 - 17:02
door 4wielen
Ik heb het vorige maand laten doen. Ik heb de indruk dat mijn Volvo weer wat lekkerder op het gas reageert, hij lijkt weer een stuk beter op te trekken. Verder lijkt de motorloop iets rustiger. Of het echt zo is...? Verbruik kan ik niets zinnigs over zeggen, aangezien de winterbanden er vandaag alweer onder zijn gezet.

Geplaatst: 15.10.2013 - 21:49
door Msuidgeest
Natuurlijk heb je een goede indruk! Dat zeiden "ze" toch dat het beter was voor je motor?

Heb je ook cijfers gezien van je motor? Voor en na? Vast niet ...

Geplaatst: 15.10.2013 - 23:30
door 4wielen
Msuidgeest schreef:Natuurlijk heb je een goede indruk! Dat zeiden "ze" toch dat het beter was voor je motor?

Heb je ook cijfers gezien van je motor? Voor en na? Vast niet ...
Nou nou, wat een negatieve reactie. Ze hebben alleen gezegd dat achtergebleven roetresten verwijderd worden, niet welke effecten dat zou hebben op het rijden. Met het oog op de bekende problemen met de EGR leek het me niet onverstandig deze handeling te laten uitvoeren. Zoals ik aangeef heb ik de indruk dat de auto wat lekkerder rijdt, maar ik schrijf het niet voor niets zo op. In ieder geval lijkt het geen negatieve effecten op de motor te hebben!