Pagina 1 van 1

aankoopadvies 240

Geplaatst: 16.11.2011 - 22:10
door sensa900
Hallo beste Volvo liefhebbers,

Ik heb twee mooie Volvo's 240 op het oog .

=240 2.3 U9 aut. 1986 , ik ben niet bekend met U9 is dit een goede keus ?

=240 aut. 1986 met 320.000 km , is dat wel aan te raden ?

Groetjes van Bas ( nu helaas nog Mercedes eigenaar ).

Geplaatst: 16.11.2011 - 23:05
door bart simpson
U9 is een geregelde kat, moet loodvrij rijden (niets mis mee)

Re: aankoopadvies 240

Geplaatst: 16.11.2011 - 23:09
door admiral
sensa900 schreef:Hallo beste Volvo liefhebbers,

Ik heb twee mooie Volvo's 240 op het oog .

=240 2.3 U9 aut. 1986 , ik ben niet bekend met U9 is dit een goede keus ?

=240 aut. 1986 met 320.000 km , is dat wel aan te raden ?

Groetjes van Bas ( nu helaas nog Mercedes eigenaar ).
U9 is volgens mij een katalysator, ik had ook een kat onder de 82er 245 maar omdat deze uit USA komt is dit niet op kenteken gezet en kon ik nadat mjin uitlaat verrot wat lekker een standaard uitlaat zonder kat kopen. En een 2,3 is een goede motor als het maar geen K-jet injectie is (eigen ervaring) neem liever een F motor of een carb dan kun je nog wat zelf rommelen maar heb je wel wat minder power dan een F motor. De automaat zal wel een 4 traps zijn ik heb ook een 4 traps, goed je bent niet de snelste maar het rijd wel heerlijk rustig. Mijn 2,1 injectie doet met 130 km/h op de tom tom net geen 3000 toeren.

Een 240 met 320.000 is op de helft van zijn leven zeggen ze die van mij heeft er 300.000 op zitten met zijn 2,1 ltr. en de compressie zit nog tussen de 10 en 11 bar en volgens de garage voldoende en logisch gezien de km. Wat belangrijk is is de onderhouds historie.

Wat voor mercedes heb je eigenlijk??

Geplaatst: 16.11.2011 - 23:16
door MS60R
Ik ben ook aan een zoektocht begonnen om een mooie belastingvrije 240 (of 740) te scoren. Alvast dank voor de tips hierboven m.b.t. de motortypes!

Geplaatst: 16.11.2011 - 23:17
door bart simpson
recenter dan 1986 gaat nu ook belastingvrij worden

Geplaatst: 16.11.2011 - 23:24
door Ramon&Ramon
bart simpson schreef:recenter dan 1986 gaat nu ook belastingvrij worden

Wanneer dan en waar staat dat?

Geplaatst: 16.11.2011 - 23:37
door 945i
Daar is een heel topic over, zoek maar even. (en zeker is dat nog helemaal niet)

Geplaatst: 17.11.2011 - 07:40
door bart simpson
Men zou daarmee gewoon de rest van Europa gaan volgen, lijkt me dus niet zomaar een wild idee

Geplaatst: 17.11.2011 - 10:25
door RHS
Hier is het 1981 en de klok is 2 jar geleden stilgezet. Op naar de 35?
Robert

Geplaatst: 17.11.2011 - 10:27
door bart simpson
RHS schreef:Hier is het 1981 en de klok is 2 jar geleden stilgezet. Op naar de 35?
Robert
ik mis even waar dit over gaat

Geplaatst: 17.11.2011 - 10:29
door 945i
Oldtimerstatus denk ik..

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:46
door RHS
Dat recenter dan 1986 belastingvrij zou worden "in navolging van de rest van Europa".
Ik wou er even op wijzen dat Portugal, dat ook ergens in Europa ligt, in ieder geval niet met die trent meegaat, integendeel zijn auto's van 30 jaar volgend jaar nog niet belastingvrij.
Robert

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:48
door bart simpson
neem me niet kwalijk voor die onterechte aanname, er zijn ondertussen de nodige Europese landen waar vanaf 30 jaar er een vrijstelling van toepassing is

Geplaatst: 17.11.2011 - 21:16
door sensa900
Bericht vandaag !! wegenbelastingvrij naar 30 jaar !!
Regelrechte ramp voor ontzettend veel mensen !!
Net gekochte dure zware 86er zijn niets meer waard !!
Alle grote oldtimergarage's zitten met alle voorraad !!

Volgende week = de uitspraak !! we zullen zien !! :(

Geplaatst: 17.11.2011 - 22:38
door admiral
sensa900 schreef:Bericht vandaag !! wegenbelastingvrij naar 30 jaar !!
Regelrechte ramp voor ontzettend veel mensen !!
Net gekochte dure zware 86er zijn niets meer waard !!
Alle grote oldtimergarage's zitten met alle voorraad !!

Volgende week = de uitspraak !! we zullen zien !! :(
Let op

alles wat op kenteken is tot 31 dec 1986 is en blijft belastingvrij. Nu zijn ze aan het debateren of ze de lichting van 87, 88, 89 enze enz ook belasting vrij kunnen gaan maken. Deze lichting willen ze pas belasting vrij hebben als ze 30 jaar zijn dus een 87er is in 2017 belastingvrij.

Maar dit is wat ik op het mercedes W126 heb gelezen ZIE ONDER

Wijziging van de Wet op de belasting van personenauto’s en
motorrijwielen 1992, de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en enige
andere wetten (Wet uitwerking autobrief)
Nr. 10 AMENDEMENT VAN HET LID VAN VLIET
Ontvangen 15 november 2011
De ondergetekende stelt het volgende amendement voor:

I
Artikel XX komt te luiden:
ARTIKEL XX
De Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 wordt als volgt gewijzigd:
A. De artikelen 28, 49 en 68 vervallen.
B. Artikel 72 wordt als volgt gewijzigd:
1. Het eerste lid, onderdeel b, komt te luiden:
b. die ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen, en
die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig
worden gebruikt;.
2. Er worden twee leden toegevoegd, luidende:
3. De vrijstelling, bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, geldt voor
personenauto´s die op 31 december 2011 nog geen 25 jaar oud waren, niet voor
het gedeelte van de belasting dat wordt geheven ingevolge artikel 23, tweede of
derde lid. De eerste volzin is van overeenkomstige toepassing voor
bestelauto´s, andere dan bestelauto´s als bedoeld in de artikelen 24a of 24b, die
op 31 december 2011 nog geen 25 jaar oud waren.
4. De vrijstelling, bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, wordt, met
inachtneming van het derde lid, mede verleend voor motorrijtuigen die niet
voldoen aan de voorwaarde dat zij ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in
gebruik zijn genomen, indien het motorrijtuig:
a. op 31 december 2011 ten minste 25 jaar oud was;
b. in 1987 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste
ingebruikneming ten minste 26 jaar geleden is;
c. in 1988 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste
ingebruikneming ten minste 27 jaar geleden is;
d. in 1989 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste
ingebruikneming ten minste 28 jaar geleden is; dan wel
e. in 1990 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste
ingebruikneming ten minste 29 jaar geleden is.

II
Na artikel XXIII wordt een artikel ingevoegd, luidende:
ARTIKEL XXIIIa
In de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 vervalt artikel 72, vierde lid,
met ingang van 1 januari 2021.
Toelichting
Deze wijziging strekt ertoe de bevriezing per 1 januari 2012 van de
vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers ongedaan te maken. In
plaats van de in het Belastingplan 2009 voorziene volledige uitsluiting van
motorrijtuigen die op de vaste datum van 1 januari 2012 minder dan 25 jaar
geleden in gebruik zijn genomen, blijft de vrijstelling verbonden aan een
algemene leeftijdsgrens. De huidige voorwaarde dat het voertuig 25 jaar of
ouder moet zijn wordt daarbij vervangen door de voorwaarde dat het
motorrijtuig ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen.
Voor nieuwe gevallen - dat wil zeggen motorrijtuigen die op 31 december 2011
nog geen 25 jaar oud zijn - strekt de vrijstelling zich daarbij niet langer uit tot
een eventuele brandstoftoeslag. Concreet zullen personenauto’s en bestelauto’s
van particulieren die rijden op diesel en LPG en de komende jaren voor het
eerst in aanmerking komen voor de oldtimervrijstelling nog wel de diesel en
LPG toeslag in de MRB betalen maar niet het basisbedrag. Tevens zullen ze
vrijgesteld zijn van de provinciale opcenten.
Voor voertuigen die op 31 december 2011 al 25 jaar of ouder zijn en op
grond van de huidige regelgeving voor de vrijstelling in aanmerking komen,
wordt een overgangsregeling getroffen. Hoewel deze auto’s nog niet voldoen
aan de termijn van 30 jaar, behouden zij ook na 31 december 2011 de huidige
vrijstelling, inclusief eventuele brandstoftoeslag. Daarnaast wordt een
overgangsregeling getroffen voor voertuigen die de komende jaren de leeftijd
van 25 jaar bereiken en bij handhaving van de 25-jaarsgrens al eerder in
aanmerking zouden zijn gekomen voor de vrijstelling. Voertuigen die in 1987
voor het eerst in gebruik zijn genomen komen na 26 jaar in aanmerking voor de
vrijstelling. Voor voertuigen uit 1988 ligt de grens bij 27 jaar, voor voertuigen
uit 1989 bij 28 jaar en voor voertuigen uit 1990 bij 29 jaar. Voor voertuigen die
voor het eerst in gebruik zijn genomen na 1990 is de algemene grens van
30 jaar van toepassing. De overgangsbepaling verliest op 1 januari 2021 haar
belang en wordt per die datum weer ingetrokken. De budgettaire effecten zijn
als volgt:
2012 2013 2014 2015 Struc.
Oldtimers naar 30 jaar 0 -3 -5 -7 -21
De dekking van dit amendement wordt voor de huidige kabinetsperiode
gevonden in de opbrengst van het amendement Huizing/Omtzigt
(Kamerstukken II 2011/12, 33 007, nr. 8). In 2015 vindt een weging plaats over
het beleid dat met dit amendement wordt ingezet, dit in relatie tot de benodigde
structurele dekking daarvoor. Hierop wordt teruggekomen in de eerstvolgende
autobrief (2015).
Van Vliet

Geplaatst: 18.11.2011 - 12:19
door Richo
sensa900 schreef:Bericht vandaag !! wegenbelastingvrij naar 30 jaar !!
Regelrechte ramp voor ontzettend veel mensen !!
Net gekochte dure zware 86er zijn niets meer waard !!
Alle grote oldtimergarage's zitten met alle voorraad !!

Volgende week = de uitspraak !! we zullen zien !! :(
wachts eens even, als de auto de status van old timer heeft nemen ze hem je wel niet af als ik recente berichten goed gelezen heb dus niet te vroeg in paniek raken. Old timer garages waar de auto van op naam staat is dus nog altijd old timer en hoef je geen belasting voor te betalen.

Geplaatst: 18.11.2011 - 12:52
door EVV
Het is juist beter geworden voor de oldtimers, een auto uit 1988 werd eerder nooit meer belasting vrij, nu wel weer als deze 27 jaar wordt. Waar komt deze paniek aanval vandaan? Overigens blijf je wel de opslag betalen voor diesel en LPG.

Geplaatst: 18.11.2011 - 13:19
door V480-S60
Inderdaad, wat een geneuzel. Elke '86-er is per 1-1-2012 gewoon belastingvrij. Een 87-er wordt echter pas in 1014 belastingvrij!

A.u.b. GEEN onnodige onrust zaaien.