Pagina 1 van 1

probleempje?

Geplaatst: 18.11.2011 - 19:59
door patrick2wd
ok.. ik dacht wel een 350 uit één tank te halen.. nou nu blijkt.. bij krap 300 issie leeg.. (en daar dus niet op geanticipeerd)

proberen en proberen geen resultaat, ik neem dus aan tank leeg..
klein beetje benzine erin, ik denk, misschien genoeg en starten die hap.. alleen met --pedal to the metal-- bleef ie lopen, had dus geen zin...

maargoed, vriend (ook met volvo -V40) sleepte mij weer naar een tankstation..
daar getankt.. maar starten ho maar..
balen...
wat nu.. weer even op benzine.. geen resultaat...
hmmmmmm,,,,,

klep open.. bleek één kabel van de ontsteking helemaal los te zijn... vreemd.. maar weer gemonteerd ..
nog geen resultaat...
nog steeds balen...
starter pilot...
gehaald...
vriend in de inlaat spuiten.. wat een lucht...
starten starten.. geen resultaat....
balen.. wat nu.... f***k

op benzine maar weer... en starter pilot spuiten.. hoop rook en slaat aan.. weer met alleen maar --pedal to the metal-- maar ik denk op gas zetten nu kijken wat er gebeurt...

en ja hoor.. starten...
en lopen op LPG.......

Pfffffffffff.. gelukkig...
maar...
nu loopt -ie- stationair wel heel erg hoog... zeker 2x zo hard..
ik dacht dat is die starter pilot die nog in het luchtfilter zat.. (kan bijna niet..)
maar na 2 uur nog steeds...

wie weet wat ik hieraan kan doen?
ik heb niets afgesteld of ben ergens anders aan geweest...
en een nieuwe set rotor-kap-kabels waar gaan we die halen gewoon bij de brezan of zijn er andere interessante zaken waar prijzen interessant zijn en de kwaliteit goed (beter?)

vast dank voor jullie reactie en een mooi weekend...




pffff.... wat een verhaal....

Geplaatst: 18.11.2011 - 20:40
door V70/2.4D/2003
Inderdaad, wat een verhaal.

Maar ehm.....het gaat over een 142 op gas?
Ja?

Dus, goh......ga er eens mee naar een specialist,
Ik denk namelijk dat er iets met de brandstoftoevoer aan de hand is.

Of toch iets anders?
Ik weet het zo 1,2,3 dan even niet.

Geplaatst: 18.11.2011 - 20:44
door jos245
Heb je misschien een plof gehoord tevoren? Mischien een backfire die luchtfilterkap of een slangetje heeft losgeblazen of een kromme luchtweger?

Het blijft wat gissen met zo weinig info over de auto.

Geplaatst: 19.11.2011 - 05:37
door Iroll
Lijkt mij een luchtlek. Kijk eens alle slangetjes goed na op het inlaatspruitstuk. Is de vacuumslang van de ontsteking nog op zijn plek of gescheurd?

Geplaatst: 19.11.2011 - 10:23
door patrick2wd
geen plof,

motor stopte ineens,
na tanken en lopen op benzine (alleen met pedaal tegen de vloer bleef ie lopen) bleek wel dat het niet aan andere zaken lag.. (hij loopt immers ook op benzine)

vreemd dat ie ineens zo hoog toeren loopt..
verder loopt de motor prima.. alleen beetje erg hoog in stationaire toeren..
blijft wel prima 50 in z'n derde rijden.. zonder gas te geven...

maar niet echt de bedoeling...

suggesties blijven welkom, ik ga straks even kijken naar slangetjes en andere loszittende zaken..

Geplaatst: 19.11.2011 - 16:12
door patrick2wd
viel gelukkig allemaal mee..

choke-kabel stond beetje strak, deze zorgde ervoor dat het toerental te hoog opliep...

pfff...

verder loopt ie prima..
verbruikt (vooralsnog na 1000 km) geen olie..

Im a happy chappy...

Geplaatst: 19.11.2011 - 18:34
door V70/2.4D/2003
Gelukkig

'T is me ook wat, dat oude spul.

Je vraagt je dan af: "Choke, wat was dat ook al weer voor iets?"
En opeens, dan heb je het:

Dat zat vroegâh op auto's en dat was om te starten met een koude motor.
Heerlijk, de geur van onverbrande benzine die een koude choke-motor de lucht in pompt.

Chips......

We worden oud.

Keep swinging brother.

Geplaatst: 20.11.2011 - 10:52
door patrick2wd
hahhaaa....

zolang ik nog ouder ben dan mijn auto....

ach.. time flies when you are having funn,,,