Pagina 1 van 3

Hallo allemaal!

Geplaatst: 19.11.2011 - 12:36
door LallemanV60
Ik heb vorige week bij Volvo De Beemd een Pro-forma opdracht gegeven voor de levering van een V60 Plug-in hybrid! Ik rij nu een Hirsch Saab 9-3 SS Aero 2.8 V6 Turbo uit 2004, maar dit is eindelijk een goed alternatief qua vermogen en dynamiek welke zakelijk gereden kan worden. Tot nu toe heb ik enkel auto's privé gereden, daar ik geen zin heb zakelijk en privé te betalen ;-) Er is dus een nieuwe Volvo-rijder in aantocht!

Geplaatst: 19.11.2011 - 12:46
door 945i
Dan hou de SAAB nog maar in goede conditie, het kan nog wel een jaartje duren denk ik maar zo.....

Geplaatst: 19.11.2011 - 12:49
door LallemanV60
Geen nood....loopt nog als een zonnetje en het rijdt niet onaardig.

Re: Hallo allemaal!

Geplaatst: 19.11.2011 - 13:20
door olson
LallemanV60 schreef:Ik heb vorige week bij Volvo De Beemd een Pro-forma opdracht gegeven voor de levering van een V60 Plug-in hybrid!
Mooi!
wanneer verwachten ze deze auto? richtprijs?

Geplaatst: 19.11.2011 - 16:34
door ZX10r
nice

Geplaatst: 19.11.2011 - 18:39
door V70/2.4D/2003
JOEHOE! Het hoge noorden roept weer eens:

Welk deel van de film snap ik niet:
_ Er is nu een Saab SS Aero met een 2.8 V6 als daily ride
_ We gaan naar een V60 plug-in Groen Links Volvo in Greenpeace uitvoering?

Welkom in dit Volvo-huis. Maar snappen doe ik het niet.

Geplaatst: 19.11.2011 - 19:39
door ZX10r
Kom kom een D5 met extra power, of als je het groen wil zien een accu met een efficiënte motor.

Geplaatst: 20.11.2011 - 17:07
door LallemanV60
V70/2.4D/2003 schreef:JOEHOE! Het hoge noorden roept weer eens:

Welk deel van de film snap ik niet:
_ Er is nu een Saab SS Aero met een 2.8 V6 als daily ride
_ We gaan naar een V60 plug-in Groen Links Volvo in Greenpeace uitvoering?

Welkom in dit Volvo-huis. Maar snappen doe ik het niet.
Ff een rekensommetje ter ondersteuning:

- Geen wegenbelasting
- Geen BPM
- Geen bijtelling

- Wel gecombineerd 285 pk (215+70) en 640 Nm (440+200)
- Wel een gemiddeld verbruik van 1,9 l/100 km
- Wel van 0 naar 100 km/u in slechts 6,9 seconden
- Wel een actieradius van 1.200 kilometer

Bovendien wordt de auto aangekocht door mijn holding, dus nog een extra voordeel i.v.m. de vennootschapsbelasting.

De prijs wordt ergens in de lage 50.000, maar gezien bovenstaande voordelen, zal ik er nog wel het een en ander aan extraatjes op gaan nemen! De kleur wordt zeer waarschijnlijk 477 Electric Silver metallic.

Kortom: Ik had geen/zin behoefte aan z'n slappe hybride van 13 in een dozijn, maar dit is andere koek. Een echte auto met het maximaal haalbare aan fiscale voordelen! Snappie?

Geplaatst: 20.11.2011 - 17:12
door olson
Heb je in 't rekensommetje ook de aanschafprijs?

Geplaatst: 20.11.2011 - 17:15
door LallemanV60
Tuurlijk...direct er bij gezet! Blijft uiteraard een prognose!

Geplaatst: 20.11.2011 - 17:32
door LallemanV60
Als ik de huidige V60 als uitgangspunt neem, zal ik hem zo gaan bestellen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand nog tip's/adviezen?

Geplaatst: 20.11.2011 - 17:47
door olson
Lage 50k? ik heb andere prijzen gehoord.. (Volvo Rutten, Weert)

Daar dachten ze dat een kinetic ergens rond de 58k zou beginnen...
ipv lage 50k voor een summum.

Toen was mijn beurs te klein...

Geplaatst: 20.11.2011 - 17:58
door LallemanV60
Een overweging zou ook nog zijn te gaan chippen, maar in hoeverre dat dit Jan Kees de Jager tegen de haren in strijkt weet ik niet.

Na tuning is er sprake van 246 pk uit de diesel en met de 70 pk uit de elektromotor, kom ik op 316 pk en 704 nm. Dat is 50 nm meer dan een Porsche 911 Turbo!

Geplaatst: 20.11.2011 - 18:00
door LallemanV60
Citaat Autoweek: "Dit betekent voor Nederland dat de auto vrijgesteld is van bijtelling, wegenbelasting en bpm. Dit laatste draagt er aan bij dat de consumentenprijs in de buurt zal liggen van die van de V60 D5 AWD (en die kost € 51.595)"

Geplaatst: 20.11.2011 - 18:03
door 945i
Volgens mij ben jij jezelf rijk aan het rekenen, reken maar op een iets ongunstiger plaatje.....

Geplaatst: 20.11.2011 - 18:05
door LallemanV60
Al wordt het ergens tussen de 60-65, ook prima ;-)

Geplaatst: 20.11.2011 - 18:08
door 945i
Maar, het milieu staat voorop natuurlijk....

Geplaatst: 20.11.2011 - 18:09
door LallemanV60
Juist :angel7:

Geplaatst: 20.11.2011 - 18:17
door olson
LallemanV60 schreef:Al wordt het ergens tussen de 60-65, ook prima ;-)
Ahja weer iemand met een 'onbeperkt' budget :-)

Geplaatst: 20.11.2011 - 18:20
door bart simpson
mrb vrij zou imho best een onrecht zijn, alle genoemde uitstoot en verbruikscijfers zijn op uitsluitend de 1e 100km gebaseerd (net als iedere ander dieselhybrid) daarna doet hij gewoon 1 op 12 met een CO2 uitstoot gelijk iedere andere D5