Pagina 1 van 2
Terugroepactie voor S80 en V70 vorig jaar. Wie weet meer?
Geplaatst: 22.11.2011 - 17:59
door Ardenner
Naar aanleiding van dit topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=937821#937821
Bij de 120.000 km-beurt van mijn V70 zijn de hulpdistributiesnaar en spanner vervangen.
Ik ben een beetje gaan zoeken en vond alleen dit bericht uit de Franse pers (ja sorry, ik woon in Wallonië :? )
http://www.largus.fr/actualite-automobi ... 86112.html
Het gaat dus precies om de onderdelen die nu op mijn kosten zijn vervangen.
Weet iemand hier meer van? Was deze actie er ook in NL en België?
Geplaatst: 22.11.2011 - 18:47
door 945i
Moi, je ne parle pas Français voor geen meter. (Maar die koeken uit dat gebied van jou zijn wel lekker!)

Geplaatst: 22.11.2011 - 18:51
door edraket
De spanner van de multiriem wordt onder terugroepaktie vervangen. Is alleen bij MY2007 en 2008. Er zijn er inderdaad heel wat gesneuveld door die spanner. Kijk maar eens hoeveel van die blokken op de sloop staan.
Geplaatst: 22.11.2011 - 20:47
door Ardenner
Je hoeft geen Frans te kunnen lezen om mijn topic te begrijpen.
Mijn V70 is uit 2008, en precies die generatie is schijnbaar vorig jaar teruggeroepen wegens problemen met de spanner en de hulpsnaar. Ik neem aan dat zo'n terugroepactie op kosten van de fabrikant gebeurt.
Ik heb daar niets van gehoord, maar bij de 120.000-kilometerbeurt heeft de dealer ongevraagd en op mijn kosten precies die onderdelen vervangen. Dus vraag ik me nu af of ik me heb laten n***en...
Geplaatst: 22.11.2011 - 21:01
door edraket
Het kan zijn dat de terugroep aktie al is afgelopen. Het schijnt dat deze terugroep aktie ook in NL is geweest. Vraag het anders gewoon aan de dealer.
Geplaatst: 22.11.2011 - 21:23
door bart simpson
het ging om bepaalde chassisnummerreeksen, dat zal dus niet iedere V70/S80 aangaan
Geplaatst: 22.11.2011 - 21:56
door Ardenner
Voordat mijn garage in andere handen overging, zat er een ervaren kracht achter de balie, maar nu is dat een (best lekker) ding van een jaar of twintig waar je niet veel wijzer van wordt.
Ik neem morgen contact op met de werkplaats, maar ik zou eerst willen weten of een nieuwe hulpsnaar en spanner na 120.000 km normaal is of niet.
Geplaatst: 23.11.2011 - 19:37
door sanco
Ik heb zojuist ook een brief uit de bus gevist: ook ik mag terug voor de spanner van de multiriem, kortom productie december 2009 valt ook nog (deels) onder deze actie.
Met andere woorden, het is dus zeker niet alleen 2007 / 2008.
Volgens de brief was het ca een 3 kwartier werk. Kan bij mij niet een gevolg zijn van de kilometers, want ik heb er nog maar ruim 40k opzitten.
Had voor komende dinsdag juist een afspraak gemaakt voor een laatste garantiecheck en beurt, dus kan het direkt mee (en ik zal de leenauto wel betalen...

)
Geplaatst: 23.11.2011 - 19:54
door bart simpson
Ardenner schreef:Voordat mijn garage in andere handen overging, zat er een ervaren kracht achter de balie, maar nu is dat een (best lekker) ding van een jaar of twintig waar je niet veel wijzer van wordt.
welke scoort beter?
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:07
door sanco
wat hebben we nu bart, zit er anders mogelijk een transfer aan te komen tijdens de winterstop?
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:08
door bart simpson
nee, ik zie een lekker ding ook liever
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:15
door 945i
Vind een ervaren lekker ding nog beter..
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:19
door bart simpson
945i schreef:Vind een ervaren lekker ding nog beter..
op een oude fiets leren?
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:28
door least
bart simpson schreef:945i schreef:Vind een ervaren lekker ding nog beter..
op een oude fiets leren?
voor de noordelijke provincies: op een ouwe Fries moet je het leren...
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:30
door bart simpson
vandaar dat 945i ooit noordwaards gegaan is...
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:31
door V480-S60
Heren Heren, blijven we ON TOPIC!!!!!!!
Geplaatst: 24.11.2011 - 05:56
door Ardenner
Back on topic:
het raadsel is opgelost. Volgens mijn garage heeft Volvo nieuw beleid: voortaan wordt de multisnaar ELKE 60.000 km vervangen. De distributiesnaar elke 180.000 km.
Mijn dure 120.000-kilometerbeurt was dus wel degelijk een "gewone" onderhoudsbeurt...
Geplaatst: 24.11.2011 - 09:29
door edraket
Multiriem kan ik me indenken, maar moet de multiriemspanner ook elke 60.000 worden vervangen?
Geplaatst: 24.11.2011 - 17:57
door XC30
De spanner is vaak juist het probleem. Deze schijnt regelmatig los te komen. Ik ken een geval van een D5 van 2010 waarbij de bout waarmee de spanner is bevestigd al twee keer kapot is gegaan. En dat binnen 70000 km.
Geplaatst: 24.11.2011 - 21:42
door Ardenner
Zo is het. Bij de terugroepactie (zie link) was juist de spanner het probleem.
Ik vraag me wel af of wij als klant daarvoor moeten opdraaien. Een onderhoudsbeurt wordt zo telkens ruim 100 euro duurder...