Toch weer een v50? Update: NEE!!! v60 geworden

Geleverd vanaf 2003
remmm
5th Gear member

Ik had een v50 1.6D Edition II zwart metallic, zie onderschrift ;) Echter nog de oude versie dus 25%, ik vond hem te prijzig voor wat ik had.

Bij 100.000km heb ik hem ingeleverd en ik rij nu tijdelijk in een Kia Sportage uit 2010. prima auto maar een enorme zweefbak en ik mis mijn stoelen !!!!

Nu heb ik gekeken naar de BMW 320 EDE.. fully loaded en ook fully priced met 49k.... :shock: echter wel te betalen met een heerlijke motor. Daarna maar eens gesjansed met de Audi A4 Avant, ook leuke opties edoch ook leuke leaseprijs met 43k....

Nu dacht ik laat ik eens kijken naar de v50 Limited edition en slik..... Wat krijg je nu opeens veel waar voor je geld. Even ter vergelijking. Vorige v50 koste mij netto 407,- per maand. BMW zou 483,- pm gaan kosten, Audi 410,- pm en de vol aangeklede v50 lim edition met r-design bodykit, afneembare trekhaak, interior sport, exterior sport, zonneschermen rondom en metallic lak, zie plaatje.... komt gewoon op netto 257,- per maand.. wtf, dan heb ik tov van mijn vorige v50 en een bodykit en verwarmbare voorstoelen en RTI en sportpedalen en ga zo maar door en ik krijg van iemand elke maand 150,- euro in mijn handen gedrukt veel plezier ermee.... Ik sta dus op het punt van bestellen, iemand nog tips? volgens mij heb ik alle mogelijke opties aangeklikt van de limited edition.... Ik baal alleen dat er geen xenon op kan :(

Afbeelding

Afbeelding
roever
4th Gear member

Welkom, leuke wagen zo'n dikke Limited. Ik stond voor dezelfde overweging. Als je graag wilt kun je ook nog steeds een R-design bestellen. Iets duurder in de bijtelling, maar nog altijd een hele hoop voordeliger dan die BMW. Dan kun je wel alle leuke opties zoals Xenon nog kiezen!

Maar ook met zo'n Limited zit je er 'warmpjes' bij!
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Mickyman
4th Gear member

Mooie auto, maar ik snap je bijtelling niet helemaal, de mijne is 260 euro, en ik heb een limited, met 17" exterieur sportpack (of hoe dat heet), dakrails.

fiscale prijs net iets onder de €31.000,-

of is dat r line pakket ongeveer net zo duur als dakrails?

ik weet dat het hier vloeken in de kerk is, maar ik heb er 4300 pilot xenon in zitten en ben er uitermate tevreden over, verblinden doet het absoluut niet en ik durf te wedden dat niemand het verschil ziet als je voor de auto staat (zie foto's in mijn voorstel topic).

(eerlijk is eerlijk, je mag de V50 niet met een 3 serie of een A4 vergelijken, dat zijn (niet alleen motorisch) echt hele andere auto's, ik kom net uit een A4 avant van 2,5 jaar oud waar ik 170.000km mee gereden heb)
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
remmm
5th Gear member

De S/S heeft toch geen bodykit standaard? Dus dan zou het de R-design Pro edition worden. Die kost per maand netto 75,- meer. Inderdaad goedkoper dan de BMW, maar om nou 75,- per maand meer te betalen voor alleen Xenon vind ik wel iets te gortig ;) moet je eens x 48 doen... Nee hoor desnoods een kitje erin (al is dat hier vloeken in de kerk voor vele forummers)
remmm
5th Gear member

Mickyman schreef: ik weet dat het hier vloeken in de kerk is, maar ik heb er 4300 pilot xenon in zitten en ben er uitermate tevreden over, verblinden doet het absoluut niet en ik durf te wedden dat niemand het verschil ziet als je voor de auto staat (zie foto's in mijn voorstel topic).
HAHAHA ik had dit nog niet eens gelezen.... maar het is idd vloeken in de kerk hier... ik loop al langer mee en heb al de vele vele topics gelezen waarvan je gek wordt. Ik had zelf ook Pilot's in mijn vorige v50 echter wel in de originele xenon behuizing..... ik baal nu als een stekker dat ik die verkocht heb uiteindelijk....
remmm
5th Gear member

41k je bedoelt 31k ??
Mickyman
4th Gear member

remmm schreef:41k je bedoelt 31k ??
uiteraard, foutje, ik pas het even aan;-)
remmm
5th Gear member

EN als je mag vergelijken de A4 of de v50? ik vind de a4 een beetje een gezapig uiterlijk hebben. De nieuwe is wel wat mooier in 20% en diesel... maar toch. Het verschil in geld is wel groot.... Kan je leuke dingen voor doen dus daar twijfel ik wel over bovendien rij ik maar 30.000 per jaar....
Paul
Geartronic member

Je kan nog dubbele uitlaat eronder zetten ;-)
Maar ja zo compleet voor dat geld... ik zou ook niet voor een r-design pro gaan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
roever
4th Gear member

remmm schreef:De S/S heeft toch geen bodykit standaard? Dus dan zou het de R-design Pro edition worden. Die kost per maand netto 75,- meer. Inderdaad goedkoper dan de BMW, maar om nou 75,- per maand meer te betalen voor alleen Xenon vind ik wel iets te gortig ;) moet je eens x 48 doen... Nee hoor desnoods een kitje erin (al is dat hier vloeken in de kerk voor vele forummers)
Het verschil is een kleine 5 tientjes per maand (R-design met Winterline komt op 36,5K), die had ik er wel voor over maar ik kan me ook goed voorstellen dat jij een andere keuze maakt. Het (werkelijke) verschil tussen een Limited en de R-design is beperkt!

En idd, laat dat kitje maar achterwege. Dan kun je beter investeren in een paar Philips Vision Plus halogeentjes. Die leveren ook heel wat meer licht zonder de nadelen van aftermarket Xenon.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Mickyman
4th Gear member

remmm schreef:EN als je mag vergelijken de A4 of de v50? ik vind de a4 een beetje een gezapig uiterlijk hebben. De nieuwe is wel wat mooier in 20% en diesel... maar toch. Het verschil in geld is wel groot.... Kan je leuke dingen voor doen dus daar twijfel ik wel over bovendien rij ik maar 30.000 per jaar....
dat hangt er wel vanaf hoe hij er uit ziet, ik bedoelde meer qua kwaliteit/ gevoel (deurtje dicht gooien enz.) ik ben super blij met mijn V50 maar het is gewoon een hele andere prijsklasse.
ik betaal vanaf januari helemaal geen bijtelling meer, omdat ik er niet prive meer mee rij dan.

echt gezapig vind ik hem toch niet hoor;-) (even 2 fototjes van mijn ex...)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
roever
4th Gear member

Mickyman schreef:Audi
Ik snap het wel, je schaamde je zo voor die Audi dat je zelfs de Audi logo's op je voorvelgen probeerde te verstoppen... Zou ik ook doen! :D
Mickyman
4th Gear member

roever schreef:
Mickyman schreef:Audi
Ik snap het wel, je schaamde je zo voor die Audi dat je zelfs de Audi logo's op je voorvelgen probeerde te verstoppen... Zou ik ook doen! :D
kleine correctie, ik schaamde me voor de velgen..... :P
V50-Mart
4th Gear member

nou, eerlijk gezegd vind ik de V50 mooier.......
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Mickyman
4th Gear member

V50-Mart schreef:nou, eerlijk gezegd vind ik de V50 mooier.......
das ook maar goed ook, aangezien je hem zelf gekocht hebt, zou niet fijn zijn als liefhebber een auto te kopen die je minder mooi vind;-)
remmm
5th Gear member

Audi vind ik toch ook wel erg fraai en lijkt mij een stuk ruimer dan de Volvo dat vond ik het enige nadeel, mini-achterbak (echter alleen last van in de zomer)
daarom heb ik ook zo'n Thule-bak.

Audi heb ik zo geconfigureerd met dezelfde velgen alleen dan nieuw model:

Afbeelding

BMW, precies zoals op het plaatje, met dezelfde velgen:

Afbeelding

Het kleine jongetje in mij zegt neem de BMW.... kwijl, 8,3 naar de 100... De praktische zegt neem de Audi, ruimer en degelijk. Echter de accountant zegt je bent gek als je niet in de v50 gaat rijden... mooie auto, niet te groot rijdt prima heerlijke stoelen....

Afbeelding

ALs ik ze zo alle3 bij elkaar zie, zou mijn oog toch echt vallen op de bmw
945i
8th Gear member

Tussen die drie...zeker! Maar kan je niet nog even wachten op de nieuwe 3?

Dat wordt weer de nieuwe maatstaf waar de rest zich op stuk kan bijten. (qua rijeigenschappen hebben ze de huidige 3 nog niet eens geëvenaard..) 8)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Mickyman
4th Gear member

hmm, die Audi is echt veel kleiner dan je verwacht, dat is mij ook erg tegen gevallen, das ook de reden dat ik prive een A6 gekocht heb en mijn auto uit de bijtelling haal, ik kan gewoon geen auto bestellen die voor mij groot genoeg is, wij reizen veel naar het Buitenland (schoonouders wonen in België) en ik werd echt gek van alle tassen op de achterbak elke keer.

de A6 heeft een mega kofferbak en daar ben ik erg blij mee, denk er aan in jouw geval dat er onder de BMW 320 D ed geen trekhaak kan/mag, hier komen veel mensen pas achter bij het bestellen (waarom weet ik niet,maar een paar collega's hebben hem besteld).
wat betreft de power, mijn a4 was de 170pk ging ook in een dikke 8 seconden naar de 100, en dat mis ik echt elke rit die ik maak..
945i
8th Gear member

Mickyman schreef: denk er aan in jouw geval dat er onder de BMW 320 D ed geen trekhaak kan/mag
En zo hoort het ook bij een 'groene' auto. :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Mickyman
4th Gear member

945i schreef:Tussen die drie...zeker! Maar kan je niet nog even wachten op de nieuwe 3?

Dat wordt weer de nieuwe maatstaf waar de rest zich op stuk kan bijten. (qua rijeigenschappen hebben ze de huidige 3 nog niet eens geëvenaard..) 8)
daar hoef je niet op te wachten als je nu kiest tussen een 3 een 4 en een V50, dan zijn de rijeigenschappen niet de eerste keus, want sorry maar dan valt de v50 direct af. begrijp me niet verkeerd, de V50 heeft als grootste voordeel gewoon de uitvoering, daarom heb ik hem ook genomen, maar qua rijden is het gewoon een heel andere auto als de andere 2, maar nogmaals daar is de prijs ook naar.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”