Mijn S60 bi-fuel stottert een beetje wanneer ik op gas rijd. Met name bij het optrekken vanaf 2000 toeren lijkt het of de auto er geen zin in heeft en sputtert-ie lichtjes tegen. Ook bij constante snelheid (80 km/u) lijkt het of de motor soms onregelmatig loopt.
Bij het rijden op benzine heb ik nergens last van.
Ik heb al eens geprobeerd om lpg van een ander merk te tanken, maar dat gaf geen verschil.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ?
Bi-fuel stottert op gas
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Verdeel blok van lpi stuk!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Verdamper zit er niet in!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een bifeul heeft gen verdamper,
Het probleem zit voor 90% in het verdeelblok waar de 5 lpi slangen op zitten!
Tussen het blok en de radiatoren!
Het probleem zit voor 90% in het verdeelblok waar de 5 lpi slangen op zitten!
Tussen het blok en de radiatoren!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Aardgas.
Gasverdeelblok geeft waarschijnlijk deze storing.
Soms gaat op den duur ook het motormanagament lampje branden.
Ook stationair zal hij wat onregelmatiger gaan lopen.
Voor revisie (ongeveer 20 euro en een hoop handigheid) zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2398
Oja, indien het een (echte) Bi-Fuel is (dus fabriek) is deze voorzien van een Necam gasinstallatie en deze werkt toch echt met een verdamper.
Soms gaat op den duur ook het motormanagament lampje branden.
Ook stationair zal hij wat onregelmatiger gaan lopen.
Voor revisie (ongeveer 20 euro en een hoop handigheid) zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2398
Oja, indien het een (echte) Bi-Fuel is (dus fabriek) is deze voorzien van een Necam gasinstallatie en deze werkt toch echt met een verdamper.
Ik heb het setje gehaald bij de gasboer, Olijve in Assen
Kijk even voor jouw de dichts bijzijnde op:
http://www.lpg.nl/koltecnecamdealers.htm#terug
Kijk even voor jouw de dichts bijzijnde op:
http://www.lpg.nl/koltecnecamdealers.htm#terug
Mocht het nu niet lukken?
Ga dan geen nieuw verdeelblok kopen bij Volvo-dealer, ze vragen daar voor het originele onderdeel van Necam 700 euro ex. de BTW.
Bij een gasboer kost dit origineel Necam onderdeel ongeveer 250 euro incl. de BTW (afhankelijk van de korting die je ook nog wel kan krijgen).
Zelfs een Volvo-sloper durfde 500 euro voor een 2e handse te vragen.
Succes
Ga dan geen nieuw verdeelblok kopen bij Volvo-dealer, ze vragen daar voor het originele onderdeel van Necam 700 euro ex. de BTW.
Bij een gasboer kost dit origineel Necam onderdeel ongeveer 250 euro incl. de BTW (afhankelijk van de korting die je ook nog wel kan krijgen).
Zelfs een Volvo-sloper durfde 500 euro voor een 2e handse te vragen.
Succes
Foutje, niet 250 euro maar ongeveer 200 euro, want de stappenmotor van Necam hebben wij niet nodig, dus ook niet te betalen.
Zou Volvo op alle onderdelen meer dan 350% verdienen?? :?
Zou Volvo op alle onderdelen meer dan 350% verdienen?? :?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Hallo zelf rij ik een S8o benzine met een vialle instalatie ook ik had dezelfde storing zoals hierboven beschreven Volgens de gasboer kon het gaklepregelhuis vuil zijn. zit er een gasklepregelhuis op dit voertuig?
bij mij heb ik dit nl schoongemaakt en was meteen van alle problemen af.
kijk in vadis en je ben meteen een eind verder.
succes Peter
bij mij heb ik dit nl schoongemaakt en was meteen van alle problemen af.
kijk in vadis en je ben meteen een eind verder.
succes Peter
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ja tuurlijk,wij moeten ook eten.:):)
Ook al geprobeerd zie:Hallo zelf rij ik een S8o benzine met een vialle instalatie ook ik had dezelfde storing zoals hierboven beschreven Volgens de gasboer kon het gaklepregelhuis vuil zijn. zit er een gasklepregelhuis op dit voertuig?
bij mij heb ik dit nl schoongemaakt en was meteen van alle problemen af.
kijk in vadis en je ben meteen een eind verder.
succes Peter
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4745
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 12.01.2006 - 09:34
- Locatie: Weert
Gisteren samen met m'n pa (de techneut van de familie) de revisie uitgevoerd. En wat denk je: de auto rijdt weer perfect !! Toch raar want er zat weinig vuiligheid in het verdeelblok.
Het meeste werk was het verwijderen van de ventilator om bij het verdeelblok te kunnen komen, en om de cilinder uit het verdeelblok te krijgen (zat erg vast). Nadat dat gedaan was, was het eigenlijk vrij eenvoudig.
Oh ja, kleine tip: op het verdeelblok staan de cilinders in cijfers weergegeven, maar nadat je het blok schoon hebt gemaakt met wasbenzine zijn helaas ook de cijfers verdwenen :roll: . Na enig puzzelen hebben we de juiste aansluitingen toch weer gevonden.
Iedereen bedankt voor de reacties en AlexV70: de uitleg met foto's was erg duidelijk. Zonder deze uitleg was ik hier nooit aan begonnen.
Het meeste werk was het verwijderen van de ventilator om bij het verdeelblok te kunnen komen, en om de cilinder uit het verdeelblok te krijgen (zat erg vast). Nadat dat gedaan was, was het eigenlijk vrij eenvoudig.
Oh ja, kleine tip: op het verdeelblok staan de cilinders in cijfers weergegeven, maar nadat je het blok schoon hebt gemaakt met wasbenzine zijn helaas ook de cijfers verdwenen :roll: . Na enig puzzelen hebben we de juiste aansluitingen toch weer gevonden.
Iedereen bedankt voor de reacties en AlexV70: de uitleg met foto's was erg duidelijk. Zonder deze uitleg was ik hier nooit aan begonnen.