Pagina 1 van 2
Het werkt echt!
Geplaatst: 14.03.2006 - 21:33
door Edwin
Dat van dat automatische stadslichten in/uitschakelen zoals beschreven op
http://www.miketdi.de/faq/40/tagfahr.htm
Daar staat dat het alleen op Phase II werkt? Werkt dus ook op phase I!
- contact aan
- lichtstakelaar op stand 1 (parkeerlicht)
- grootlichthandel naar je toe halen en vasthouden
- lichtschakelaar weer naar 0 schakelen
- contact uit
Et voila, de lampen branden niet meer in stand 0 maar alleen nog in stand 2 (en met contact af is brand er niets, ook niet met schakelaar in stand 2).
Ik vind het persoonlijk wel handig als je bijvoobeeld ergens staat te wachten met draaiende motor dat je dan het licht uit kan doen.
gr. Edwin.

Geplaatst: 14.03.2006 - 21:44
door menjo
komt die van jou uit '99 of 2000?
Geplaatst: 14.03.2006 - 21:48
door menjo
Dus:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=#50343
Op een oudere phase 1 werkt het gegarandeerd niet, daar lopen de stroomkabels rechtstreeks van de accu via zekeringkast naar de schakelaar en vervolgens terug naar de lampen, zit niets tussen verder.
Geplaatst: 14.03.2006 - 22:04
door Edwin
Mijne is van maart 2000. Ik weet niet precies wanneer Phase II is gekomen maar dat was niet gek lang daarna....
Heb het net geprobeerd en werkt perfect. Zowel het uitschakelen als weer terug inschakelen ervan!
Is dit nog niet eerder hier op het forum aan bod geweest dan?
gr. Edwin.
Ik zie net tot mijn verbazing dat het zelfs gewoon in het instructieboekje staat op pagina 1:12!! :roll: :shock:
Dus werkt zeerzekers op bouwjaar 2000....
gr. Edwin.

Geplaatst: 14.03.2006 - 22:38
door menjo
Ja is wel vaker voorbij gekomen op het forum, het laatste modeljaar phase 1 had gewoon al de nieuwe elektronica.
Geplaatst: 27.03.2006 - 14:19
door yerun
De lampen branden sowieso niet in stand 0.. bij mijn V40 (phase I, 2000) is dat gewoon de uitstand.. wat is hier zo bijzonder aan?
Wat ik begrijp dat bij latere modellen het licht niet uit kan als de motor aanstaat... ?
Geplaatst: 27.03.2006 - 14:23
door menjo
Dan is dat bij jou blijkbaar al aangepast (trucje uitgevoerd), want standaard branden de dimlichten ook op stand 0.
Geplaatst: 27.03.2006 - 14:28
door V480-S60
Yerun
Bij in ieder geval de Phase II zijn, bij ingeschakeld contact, altijd de lichten aan. Ook als de schakelaar op stand 0 staat.
Als je het contact afzet, maakt niet uit of de schakelaar in stand 0 of 2 staat, zijn de lampen allemaal uit.
Als je bij een Phase II je grootlicht continue wilt laten branden, of je mistverlichting aan wilt doen, moet de schakelaar in stand 2 staan. Bij de schakelar in stand 0 kan je dan alleen maar seinen.
Sommigen vinden dit irritant, ik heb er mee leren leven. (en vergeet nooit meer mijn lichten aan of uit te doen.) En neem de knipperaars in de vakantielanden maar voor lief en groet ze vriendelijk.
Geplaatst: 27.03.2006 - 21:57
door smash
Ja was laatst nog op de tv in het programma wegmisbruikers.
Een ongeluk gebeurde toen een auto wou in halen en de tegenligger niet vroegtijdig aan zag komen.
oorzaak: geen verlichting aan!
Dus ik laat het zoals het is alleen bij het starten zet ik hem in standje 1 is wat beter voor de accu lijkt me.
Geplaatst: 27.03.2006 - 22:19
door arnoud
Beter voor de accu? Die paar seconden zou toch niet zoveel uit mogen maken op een gezonde accu?
Ik heb de schakelaar gewoon altijd op 2 staan...
Geplaatst: 27.03.2006 - 22:26
door menjo
De lampjes gaan denk ik wel eerder kapot
Geplaatst: 30.03.2006 - 15:21
door Nigel
Maar die kosten je de kop niet lijkt me

Geplaatst: 30.03.2006 - 15:29
door menjo
Nee maar van even aan die knop draaien voor het starten krijg je ook niet direct RSI

Geplaatst: 30.03.2006 - 15:40
door bart simpson
Als je start gaan je koplampen standaard even uit om op dat moment geen extra stroom te vragen, er is dus aan gedacht...
Geplaatst: 30.03.2006 - 15:42
door menjo
Ja, ze gaan dus een keer extra uit en een keer extra aan, dus ze gaan 2 keer zo vaak aan en uit. De lampen slijten dan dus ook ongeveer 2 keer zo snel.
Geplaatst: 30.03.2006 - 15:49
door Nigel
Lol
Waar je al niet aan kan denken zeg
Maargoed, vind de lichtensoep van de Volvo goed geregeld. Ben fan van met hele dag met lampen aan rijden. Als het te veel brandstof kost wordt het tijd voor spaarlampen lijkt me

Geplaatst: 30.03.2006 - 16:08
door marcelg
is het trouwens toegestaan om met alleen de 4markeringslichten rondom te rijden overdag?
Geplaatst: 17.05.2006 - 10:12
door havym
Werkt deze beschrijving ook voor een V40 uit '96?
Heb het geprobeerd maar werkt niet.
en om in de schakelaar te gaan knutselen? Nee dat lijkt me niet.
@marcelg:
En alleen sidemarkers rijden? Ja volgens mij mag dat wel. ik heb zelf rode sidemarkers achter.
Geplaatst: 17.05.2006 - 10:16
door Hans
Het is bekend dat S/V40's nogal wat lampen verbruiken. Ik zag in de garage hystorie van mijn V40 dat de lampen bij elke 20000km beurt standaard zijn vervangen. Tja, dat kan natuurlijk ook.
Persoonlijk ben ik wel fan van het altijd licht voeren en zal mijn verlichting dus niet aanpassen. Op de V70 kon je het sowieso helemaal niet aanpassen. Het went erg snel dat je je lampen niet aan of uit hoeft te doen.

Geplaatst: 17.05.2006 - 10:25
door josas
Ik heb Golf 4 gereden en daar schakel je de lampen handmatig aan(net als bij de meeste merken)...
Ik heb nog nooit zo veel lampen verwisseld als bij deze auto's!!! :sign7:
Heb de V40 nu 3 jaar en welgeteld 1 koplampje, 1 achterlicht en 1 zijverlichting verwisseld. Toch niet slecht, dacht ik zo.