Pagina 1 van 1

start probleempje

Geplaatst: 29.11.2011 - 23:16
door rotterdammertje010
uhmmm ik heb een probleempje... met mijn 1988 740 TD
als de volvo koud is gloei ik het blok aan en start die zonder problemen
na een tijdje gedraaid te hebben zet ik de motor stil,uit
en als ik hem daarna wil starten wil die niet
hij wil wel starten maar net dat laatste zetje wil niet
iemand hier ervaring mee ??

Geplaatst: 01.12.2011 - 10:35
door Gustaf Larson
"hij wil wel starten maa net dat laatste zetje wil niet"
Hoebedoelu? Startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan?
Gloei je altijd voor? Moet je lang doorstarten voor hij aanslaat? Rookt hij wit bij wel aanslaan?
Ik heb jaren een Volkswagen LT28 1979 gehad en wel 1 en ander aan narigheid met dit 2.4 diesel 6inlijn blok gehad, maar uiteindelijk allemaal door het gepruts van de vorige eigenaar.

Geplaatst: 01.12.2011 - 12:10
door rotterdammertje010
wat ik al zei 1e moment doe ik opgloeien dan start die zonder problemen
na een tijdje gedraait te hebben zet ik hem uit
als ik daarna weer wil starten doet die nix
dus als die koud is start die na voorgloeien en na rijden doet die nix meer

Geplaatst: 03.12.2011 - 12:56
door kchvh
ik weet niet of je de originele sticker met startinstructies nog op je voorruit hebt zitten. Die van mij geeft aan dat je bij een warme motor het gaspedaal half ingedrukt moet houden, NIET pompen, en dan moet starten. Die van mij wilt ook nog wel eens niet starten als die warm is, maar als met dit trucje is er geen enkel probleem.....tis wellicht t proberen waard

Geplaatst: 03.12.2011 - 13:29
door Walter
dat komt omdat je een benzine met carburateur en automatische choke hebt Kirsten. Dat is ander dan bij de diesel van het rotterdammertje

Geplaatst: 03.12.2011 - 13:31
door kchvh
oh joh.....k had ff over de td heen gelezen....excuus....beschouw de reactie als niet geplaatst ;)

Geplaatst: 04.12.2011 - 02:50
door rotterdammertje010
maak niet uit in ieder geval bedankt voor de reactie

Geplaatst: 26.12.2011 - 11:41
door Gerbald
Hallo, ik heb dat probleem ook maar dan met een 940 benz uit 91.. als ie eenmaal warm is geweest en je laat m 10 min staan dan start ie niet meer... na een uutje weeer wel...... iemand anders daaar ervaring mee??

Geplaatst: 26.12.2011 - 12:22
door Iroll
Injectie neem ik aan? Dan denk ik dat de koudstartsensor in de kop stuk is. De ecu krijgt daardoor het signaal dat de motor nog koud is en spuit extra benzine in waardoor hij dus niet start, hij verzuipt dan.

Geplaatst: 27.12.2011 - 00:18
door Fat Rat
Iroll schreef:Injectie neem ik aan? Dan denk ik dat de koudstartsensor in de kop stuk is. De ecu krijgt daardoor het signaal dat de motor nog koud is en spuit extra benzine in waardoor hij dus niet start, hij verzuipt dan.
Als er enige vorm van benzine ingespoten wordt gaat het zowiezo fout. Het is namelijk een diesel... Daarnaast zou er best nog weleens een simpele mechanische injectie in kunnen zitten zonder ECU...

Dacht dat er iets van wax of was elementen inzitten die iets regelen ivm koude start en heb ook meerdere malen gehoord dat mensen deze vervangen... Of dit dan is omdat ze in"warme" toestand blijven hangen of juist in "koude" toestand dat durf ik niet te zeggen en weet er absoluut het fijne niet van.

Ik zou eens op www.volvo700vereniging.nl te raden gaan hier zitten mensen die al vele tonnen in deze diesel gereden hebben en sommige reviseren ze zelfs regelmatig, zoveel kennis heb ik er in de verste verte niet van.

Geplaatst: 27.12.2011 - 07:13
door Iroll
Als er enige vorm van benzine ingespoten wordt gaat het zowiezo fout. Het is namelijk een diesel... Daarnaast zou er best nog weleens een simpele mechanische injectie in kunnen zitten zonder ECU...
Hallo, ik heb dat probleem ook maar dan met een 940 benz uit 91..
Diesel? Niet echt dus. En een '91er heeft ook echt geen simpele mechanische inspuiting zonder ecu. En dat wax element waar je het over hebt is de auxiliary air valve, die regelt enkel het stationair toerental koud en niet het koud starten zelf bij een benzine motor. Dat doet de koudstartsensor. Wel bij de les blijven!

Geplaatst: 27.12.2011 - 14:18
door Fat Rat
Hmm even een post gemist, mijn excuses. De '91er op benzine zal vermoedelijk een B2X0F met LH-jettronic zijn.
Maar idd de koudestart sensor zou het weleens kunnen zijn, dan verzuipt de motor omdat er teveel benzine ingespoten wordt.

Geplaatst: 27.12.2011 - 22:23
door Gerbald
Irrol hartstikke bedankt, ik ga eerst daar maar even mee aan de slag... Ik vind m trouwens niet heel overdreven naar benzine stinken of zo en het is inderdaad een injectie. weet je trouwens of het een dure sensor is?

Grtz Gerben.....

Geplaatst: 28.12.2011 - 01:26
door mightyspawn
misschien niet handig om een benzine probleem in een diesel probleem topic te behandelen. Een wereld van verschil. Uhmm beter gezegd er is niet eens een overeenkomst. Ja beide motoren zorgen er voor dat de auto vooruit komt maar daar houdt t vergelijk wel op zo ongeveer.

Check ook volvolvo.nl eens, daar is een apart Diesel gedeelte en een paar echte liefhebbers van dit type auto.

Heb wel een diesel staan, maar mijn kennis is te beperkt om je te helpen. Download iig de green manuals van de diesels.