Pagina 1 van 1

D5 of G3

Geplaatst: 30.11.2011 - 11:24
door my1stvolvo
Hallo

Gezien de stijgende dieselprijzen en hoge wegenbelastingen zit ik ook eens te kijken naar een S80/V70 op lpg...

Ik denk er dan over om een benzine te kopen en daar een installatie in te laten bouwen...

Welke motoren kunnen goed op lpg lopen...

2.4 140PK is mij te zwak. (ivm caravan)

2.4 170PK
2.5T
T6

wat heb je nog meer....

Geplaatst: 30.11.2011 - 12:28
door Jers3n
Hoeveel kilometer ga je er op jaarbasis mee rijden? en hoeveel jaar wil je er in gaan rijden?

Geplaatst: 30.11.2011 - 12:34
door my1stvolvo
Jaar kilometrage zal 25000-30000 zijn...
Minimaal 4 jaar rijden...

Ik zoek wel een volvo met een stand van max 100k

Bij een Diesel zoek ik dan 1 met een km stand van 160-180k

Geplaatst: 30.11.2011 - 12:45
door edraket
Waarom bij een diesel zo'n hoge km stand? Ik weet bijna zeker dat die diesel dan een duurdere optie gaat worden. Na de 2 ton krijg je behoorlijk wat onderhoud voor je kiezen is mijn ervaring.

Geplaatst: 30.11.2011 - 12:48
door my1stvolvo
Bij 160k heb je eerst hoge kosten....dat klopt..
Normaal kan je makkelijk 300k rijden met een diesel volvo en lpg volvo...

dat je kosten hebt klopt...
Maar ik zoek 1 van 2003-2005
Niet te nieuw zodat de afschrijving lager is....

Koop je er 1 van 2-3 jaar oud dan schrijg je het eerste jaar 5000 euro af...

Geplaatst: 30.11.2011 - 12:48
door bart simpson
die hogere kosten ga je met een 2,5T of met een T6 op lpg ook krijgen

Geplaatst: 30.11.2011 - 12:50
door bart simpson
my1stvolvo schreef:Normaal kan je makkelijk 300k rijden met een diesel volvo en lpg volvo...
het verleden met lpg biedt heel uitdrukkelijk geen enkele garantie voor de toekomst

Geplaatst: 30.11.2011 - 12:51
door Jers3n

Geplaatst: 30.11.2011 - 12:51
door edraket
Bij 160K eerste kosten is niet gebruikelijk. Meestal komt dat even door de 2 ton is mijn ervaring. LPG met de nieuwere types is geen aanrader. De kop kan daar niet zo goed tegen. Mijn advies: koop een nieuwere met lage km stand of een auto die al wat km's heeft gelopen met dito lage aanschafwaarde maar met een perfecte onderhouds historie. Dan heb je de grootste kans op fijn en voordelig rijden.

Bij een auto met 2 ton heb je en hoge afschrijving en kans op hoge onderhoudskosten.

Geplaatst: 30.11.2011 - 13:00
door my1stvolvo
160k is een dure beurt

OH historie wil ik wel weten...
verstuivers van een D5 gaan ook wel eens kapot...
DMV van Handbak ook.

Elke auto heeft onderhoud...

Omslag punt ligt ergens bij 10k

er is nl geen meerprijs voor diesels..
Kijk als je 1 met 130k koop heb je na 1 jaar al een beurt van 1200-1500 euro.
Beetje geluk mag ook wel...

Ps heb nu een andere merk...binnen 100k al een nieuwe motor, turbo en verstuivers...

weinig km is ook geen garantie voor lage onderhouds kosten....

dan liever lage afschrijving en wat hogere OH kosten (geluk moet je hebben)

Een betrouwbsre historie is dus wel vereist

Geplaatst: 30.11.2011 - 13:03
door Ramon&Ramon
Een goeie LPG installatie inbouwen kost ook zo rond de 2200 euro!
Je kunt er beter eentje kopen waar het al in zit!

Geplaatst: 30.11.2011 - 13:29
door diesel01
my1stvolvo schreef:160k is een dure beurt

Kijk als je 1 met 130k koop heb je na 1 jaar al een beurt van 1200-1500 euro.
Beetje geluk mag ook wel...
Het klinkt mss een beetje arrogant maar zo is het niet bedoeld...
Auto rijden kost geld, voiture's van het caliber V70 meer dan gemiddeld, de prijs die je daar noemt is veel geld maar inherent aan de auto.
Ik zou voor een kakel verse V70 met 130.000 km dat beurtje over een jaar voor lief nemen, its tot één die 180.000 gedraaid heeft maar minder onderhoud heeft gehad..
Just my two cents.

Geplaatst: 30.11.2011 - 13:50
door my1stvolvo
Begrijp ik ook allemaal wel...

Feit is dat ik onderhoudskosten niet erg vind...
Kijk kappotte motor, bak e.d. nee dat niet..

Maar versleten verstuivers, schokbrekers e.d..tja hoort er bij, maar je houdt ook 3-5000 euro in de door een auto te kopen met weinig km.
Plus de S80/v70 vanaf 2007 is mij te klein met mijn lengte.....

een S80 2005 met een 160k is volgens mij een zalige auto om te rijden...
kan je voor een 10-11k wel krijgen.

Ik ben het met je eens dat ik wel een auto wil waar de historie van bekend is en dat ik kan zien wat er al gebeurd is.
een Volvo met trekhaak van bv een boer...laat ik liever staan

Geplaatst: 30.11.2011 - 15:36
door Thijs
Diesel en LPG ontlopen elkaar niet zo veel qua brandstof/wegenbelasting kosten. Je moet het van geluk hebben om een van 2 goedkoper te maken in onderhoud. Bij beide auto's gaat alles buiten de motor om even snel stuk, alleen de motor moet je wat geluk mee hebben. This is just my 2 cents!